Selv medbringe bleer på fødegangen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.192 visninger
81 svar
0 synes godt om
30. august 2011

Frøken J.

Tænker jeg vil begynde at pakke tasken til FG, og sidder så og læser diverse debatter herinde om hvad man skal have med.

Men skal, eller skal man ikke, selv have bleer med, eller hvad? Jeg spørger lige jer alle, men især jer der fødte på Skejby, hvad gjorde i? Og hvor mange skal man tage med? En pakke fx?

Og noget andet er.. Jeg vil vildt gerne have et foto af det øjeblik den lille kommer op på maven (forudsat fødslen går som planlagt). Men det er jo også et stort øjeblik for min kæreste, så jeg vil ikke have, at han står og fumler med kameraet i det øjeblik. Men hvem skal så tage billedet? Det er kun ham der skal med.. Vil jordemoderen det, eller? Hun er vel travlt optaget af at rode forneden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

Madam Blå

Frøken J. skriver:

Tænker jeg vil begynde at pakke tasken til FG, og sidder så og læser diverse debatter herinde om hvad man skal have med.

Men skal, eller skal man ikke, selv have bleer med, eller hvad? Jeg spørger lige jer alle, men især jer der fødte på Skejby, hvad gjorde i? Og hvor mange skal man tage med? En pakke fx?

Og noget andet er.. Jeg vil vildt gerne have et foto af det øjeblik den lille kommer op på maven (forudsat fødslen går som planlagt). Men det er jo også et stort øjeblik for min kæreste, så jeg vil ikke have, at han står og fumler med kameraet i det øjeblik. Men hvem skal så tage billedet? Det er kun ham der skal med.. Vil jordemoderen det, eller? Hun er vel travlt optaget af at rode forneden?

Billedet kan en sygeplejerske eller lign. tage - forudsat at alt er forløbet normalt Med bleer har jeg hørt begge.

Er ret sikker på, at du selv skal have med til patienthotellet. Men hvis du ligger på barselsgangen eller mor-barn afsnit, så har de vist. Har jeg fået fortalt

Anmeld

30. august 2011

Mor Christa

Frøken J. skriver:

Dengang jeg fødte Victor, der havde jordemoder hvert fald IKKE tid til at tage billede Til gengæld fik vi hende, som noterer hvad tid ens baby præcist kom til verdenen, til at tage billedet med vores kamera .. Så vi har  billede LIGE fra da Victor kom ud, billede af at farmand klipper navlesnor og billeder der siger mere end 10000000 ord! Så, bare spørg hende om hun ikke godt vil tage billede..
MHT bleer, så fødte jeg jo på Herning sygehus, så jeg ved ikke lige med skejby.. men vi pakkede to bleer tror jeg, da vi også var i tvivl.. Men de havde jo MASSER af bleer på sygehuset, så det var slet ikke nødvendigt

Anmeld

30. august 2011

bobbles

Frøken J. skriver:

da jeg fik min første datter havde jeg ikke bleer med på sygehuset det har de  mht. til at filme når hun kommer op på maven ved jeg det ikke helt.. jeg skal have min kæreste med og min mor.. min kæreste tager både kamera med og video kamera med, han vil så filme når hun kommer op på maven

Anmeld

30. august 2011

Silja&Noam

Altså nu har jeg ik født på Skejby men vi sku ik selv ha bleer med. Vi fik fra sygehuset i al den tid vi var der. Mht billedet ville jeg ønske jeg havde tænkt tanken. Har kun et billede fra fødslen men det var jordemoderen der tog det. Men der var en rigtig jordemoder og en studerende på min stue så tænker man sagtens kan spørge en af dem men ellers syns jeg bare du skal spørge. Hvad siger din kæreste selv til det med at være fotograf?

Anmeld

30. august 2011

Frøken J.

Madam Blå skriver:

Billedet kan en sygeplejerske eller lign. tage - forudsat at alt er forløbet normalt Med bleer har jeg hørt begge.

Er ret sikker på, at du selv skal have med til patienthotellet. Men hvis du ligger på barselsgangen eller mor-barn afsnit, så har de vist. Har jeg fået fortalt

Godt! For vil så gerne have billeder af alt det der, men det er jo lige så stort for Lars at se hende komme op på maven, så han skal i hvert fald ikke tvinges ud i at rode med kamera der

Hmm, bom bom.. Mon en pakke er nok? Med 27 i? Ja, hvor skulle du vide det fra, du er jo også førstegangsfødende Men måske har du en fornemmelse. Hehe

Anmeld

30. august 2011

Maja_4000

Nu fødte jeg på Roskilde .. Men der var maaange bleer :b 

Hvis du skal på patienthotellet skal du nok selv have med .. Men det kommer 1. gangs fødende vidst ikke så tit

Anmeld

30. august 2011

Frøken J.

MissChrista skriver:

Dengang jeg fødte Victor, der havde jordemoder hvert fald IKKE tid til at tage billede Til gengæld fik vi hende, som noterer hvad tid ens baby præcist kom til verdenen, til at tage billedet med vores kamera .. Så vi har  billede LIGE fra da Victor kom ud, billede af at farmand klipper navlesnor og billeder der siger mere end 10000000 ord! Så, bare spørg hende om hun ikke godt vil tage billede..
MHT bleer, så fødte jeg jo på Herning sygehus, så jeg ved ikke lige med skejby.. men vi pakkede to bleer tror jeg, da vi også var i tvivl.. Men de havde jo MASSER af bleer på sygehuset, så det var slet ikke nødvendigt

Tak for tippet! Så er det hende jeg må have fat i. Hehe Mener du to pakker bleer eller bare to bleer? Har en pakke med 27 i, ved ikke om det er nok? Ellers kan vi jo altid få vores forældre til at suse ud efter flere, det er ikke det..

Anmeld

30. august 2011

Frøken J.

Frøken Christiansen skriver:

da jeg fik min første datter havde jeg ikke bleer med på sygehuset det har de  mht. til at filme når hun kommer op på maven ved jeg det ikke helt.. jeg skal have min kæreste med og min mor.. min kæreste tager både kamera med og video kamera med, han vil så filme når hun kommer op på maven

Det var smart  Men jeg skal jo kun have min kæreste med, og synes ikke øjeblikket skal ødelægges for ham ved at han skal stå og rode med udstyret. Hehe! (Ok, det lød lidt forkert, men du ved hvad jeg mener ) Min mor er også på sygehuset, men det er først meningen hun kommer ind, når vi lige har sundet os lidt..

Anmeld

30. august 2011

Madam Blå

Frøken J. skriver:

Godt! For vil så gerne have billeder af alt det der, men det er jo lige så stort for Lars at se hende komme op på maven, så han skal i hvert fald ikke tvinges ud i at rode med kamera der

Hmm, bom bom.. Mon en pakke er nok? Med 27 i? Ja, hvor skulle du vide det fra, du er jo også førstegangsfødende Men måske har du en fornemmelse. Hehe

Har nemlig talt med min jordemoder om det - og der er jo som regel både jordemoder, en studerende, sygeplejerse eller sosu. Og en af dem, kan snildt tage billedet

Hehe - ja, jeg ved det ikke. Havde selv tænkt at tage en pakke med, hvis jeg skulle være der i to dage. Man kan jo altid tage den med hjem igen Men worst case, man ikke har nok bleer med - så er jeg sikker på, at man kan finde nogle derude.

(Tænker bare at det er en fin post for sygehuse at spare penge på - hvis man selv skal medbringe bleer..)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.