Anonym skriver:
Nej, det er jeg ikke sikker på.... men jeg er sikker på, at min barn ved, når det er hos mig så er det min kæreste og jeg... og når det er hos min eks og hans kæreste, så er der forskel, og den forskel er fin. Forskellen består også i, at de er en familie og vi er en familie. De to familier behøver ikke at have noget med hinanden at gøre, for at barnet er lykkelligt. Udover de små samtaler, når der hentes og bringes... hverdagen er det ene sted, det andet sted er der lige 24 timers hygge og så er det hjem igen...
Jeg har ikke valgt at min eks skulle skride, at han skulle lade mig være alene m. graviditet og baby... men nu vælger han så ALT hvad jeg skal, og at jeg åbenbart efter alles opfattelse også skal tvinges ud i at snakke med hans nye kæreste... hvad fanden??? Skal man ikke se på sig selv mere, men bare gå rundt og spille skuespil???? Tror du ikkke min søn kan mærke, at jeg får det dårligt af det?? At hans mor er ked når hun skal snakke med den nye kæreste? Hvad er så bedst? At moren gør hvad hun kan for at small talke i en rar tone, eller hun skal give sig ud i at fake hvad hun synes, for derefter græde over alt det falske????
Træk nu lige vejret 5 minutter, jeg skriver jo til dig, at jeg godt forstår dine følelser. Men man ER som forældre nødt til at sætte sig ud over den slags ting, for hvad vil i gøre i længden? Hvad med konfirmation? Hvad med bryllup? Hvad med andre store begivenheder? Det kan godt være, at det på nuværende tidspunkt virker rigtig langt væk, men hvis i allerede nu lægger det grundlag, at du så absolut ikke skal have noget med hende at gøre, så bliver det sværere og sværere at samarbejde i fremtiden. Det er jo ikke HENDES skyld, at din x har været en komplet idiot. Jeg siger ikke det er let - det er klart, at det kommer til at gøre helt vildt ondt, men med tiden tror jeg, at du vil få det bedre med det.
Du skal jo ikke være bedste venner med kvinden, men forudsat de er sammen i mange år, er hun jo ikke "bare fars kæreste", men også en person, som dit barn kommer til at få et nært forhold til, hvorfor - det for mig at se - er vigtigt, at i også kan snakke normalt sammen. Som sagt stadig set fra barnets synspunkt.