Kan drengebørn bære lyserødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

DK

Øhh jeg synes det er ok. Men ville ikke selv gøre det.

Min veninde har en dreng på 2,5 og han har INSISTERET på at han vil have en lyserød cupcake flyverdragt med et hjerte på maven. Der har hun sat grænsen, men købt en frisk rød flyverdragt til ham i stedet og bildt ham ind at den er pink. (for pink ville knægten have).

Jeg kan godt forstå at hun ikke synes at han skulle have den lyserøde med hjerte på. Altså ALLE vil jo tro at han er en lille pige, og hun ville komme til at stå og skulle forklare hvorfor den lille pige hedder Rasmus tusind gange. Tilgengæld synes jeg at en rød er helt okay! Så kan han få mørkeblå hue/vanter/støvler på og det bliver da flot!

Richard har både røde trøjer, hagesmække og bukser. Jeg giver ham dog ofte en mørkeblå hagesmæk på til en rød trøje.

Men når han bliver ældre kunne jeg sagtens finde på at give ham ex en lyserød skjorte, eller slips på. Og det er da sejt til store drenge (+10?) at have lyserødt på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Har stemt ja til det..

Min søn har bla haft en lyserød polo...

Anmeld

25. august 2011

trunte24

Ja, det kan de sagtens!! her er lige et par billeder af min søn iført lyserød/pink

Anmeld

25. august 2011

qp

Jeg nævnte for noget tid siden for min mand, at en pige godt kan have lyseblåt tøj på, men en dreng kan ikke have lyserødt tøj på. Det var han slet ikke enig i og kunne ikke forstå, hvorfor jeg mente det.

Da jeg havde tænkt over det, måtte jeg give ham ret. Selvfølgelig kan en dreng da også have lyserødt tøj på.

Hvad siger I? Kan drengebørn have lyserødt tøj på?

Jaaah da!!! Her er et foto af min søn i lyserød T- Shirt og grønne armybukser ... Og han er da overdrevet lækker i lyserødt hvis jeg selv skal sige det!!

Kom igen piger .....  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. august 2011

qp

Alba skriver:

Jeg synes det er det samme som at give en dreng kjole på.

Hahaha ... sikke noget fis!! Prøv og tjek de 2 billeder jeg har lagt ind i tråden ?

Anmeld

25. august 2011

FruStolpe

trunte24 skriver:

Ja, det kan de sagtens!! her er lige et par billeder af min søn iført lyserød/pink

Helt seriøst, jeg ville tro din søn var en pige på det første billede. Hvis altså ikke jeg vidste andet
Det viset meget godt at det helt sikkert kommer an på anderen, så længe de er så små så definere man jo kønnet ud fra tøjet. Eller jeg gør ihvertfald

Carina

Anmeld

25. august 2011

Muhmi

Ja da... Hvoror ikke?

Altså nu har vi fået mest genbrugstøj, fra folk rundt omkring vi kender... Nogle af dem har jo også piger.. Så der er røget en lyserød t-shirt ind imellem bunkerne og et par lilla bukser osv... Silas har både haft lyserød, lilla, gul, rød, grøn, blå, sort, hvid og alle andre mulige farver på... Det er da lidt sødt

Anmeld

25. august 2011

trunte24

FruStolpe skriver:

Helt seriøst, jeg ville tro din søn var en pige på det første billede. Hvis altså ikke jeg vidste andet
Det viset meget godt at det helt sikkert kommer an på anderen, så længe de er så små så definere man jo kønnet ud fra tøjet. Eller jeg gør ihvertfald

Carina

Heldigvis definere jeg kønne ud fra det der er mellem bene på barnet

Og min søn bliver ikke mindre dreng af, at have pink/gul/orange/lilla eller rød på

Anmeld

25. august 2011

camilla28

jeg har stemt JA 

fordi

lidt mønstre eller striber eller som baggrund med en anden farve mønstre kan de altså godt bære

min dreng på 6½ ælsker rød og skarp pink og en tshirts i lyserød med en kæmpe   på

Anmeld

25. august 2011

FruStolpe

trunte24 skriver:

Heldigvis definere jeg kønne ud fra det der er mellem bene på barnet

Og min søn bliver ikke mindre dreng af, at have pink/gul/orange/lilla eller rød på

Enig selvfølgelig. Men jeg kan jo af gode grunde ikke se hvad der gemmer sig i bleen

Carina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.