Kan drengebørn bære lyserødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

Carina1977

Så længe det ikke er en helt lyserød trøje, så synes jeg sagtens drenge kan bære lyserødt. Min egen dreng på 11 år, har da en t-shirt med noget lyserødt i. Den er sort med lidt gule og lyserøde striber på maven. Den klær ham faktisk, og selvom der er noget lyerødt derpå, så virker dens tadig som en drenget t-shirt.

Jeg ved ikke hvorfor folk er så farve-forskrækket. Jeg tror ikke de bliver en pige af at bære lyserødt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Frøken J.

JeNoVa skriver:

Jeg nævnte for noget tid siden for min mand, at en pige godt kan have lyseblåt tøj på, men en dreng kan ikke have lyserødt tøj på. Det var han slet ikke enig i og kunne ikke forstå, hvorfor jeg mente det.

Da jeg havde tænkt over det, måtte jeg give ham ret. Selvfølgelig kan en dreng da også have lyserødt tøj på.

Hvad siger I? Kan drengebørn have lyserødt tøj på?

Altså ja, det kan de sagtens. Men jeg ville ikke selv gøre det. Men det er egentlig fordi, at jeg personligt synes det kan være svært at se på babyer om de er drenge eller piger Så for mig er tøjet en hjælp. Derfor kunne jeg godt selv have tendens til at tro, at en drengebaby var en pige, hvis han var klædt i lyserødt. Hehe

Anmeld

25. august 2011

anmaj

jeg vil give et tidligere indlæg ret i at det kommer an på alder. og så gælder det jo bare om at have en fed kasket, fede bukser, fede sko til en lyserød bluse... så kan det måske gå. dog synes både mig og min mand dog ikke at vores sønner skal have lyserødt på. de er 2 år og den anden 3 mdr.

Anmeld

25. august 2011

Mi

Bare lige en lille historie om det med at kunne kende kønnet på tøjfarven.

Da mine tvillingepiger var helt spæde havde jeg dem med i føtex, de havde lyserøde jakker og lyserøde huer på. Der kommer så en ældre dame hen til mig og syntes at de er iiiiiihhhhh så søde og spørger: Det er da to drenge ik? Så selv gamle damer, ser det altså som det mest naturlige i verden at drengebabyer skulle kunne have lyserødt tøj på

Anmeld

25. august 2011

raca

jeg ville hverken putte min datter eller lille søn i lyserød.. jeg får meget lyse børn så det er bare ikke kønt..

datteren har først fået lyserød da hun selv efterlyste det...

Anmeld

25. august 2011

Carina1977

Jeg synes måske også der er forskel på at det er en baby og måske en lidt større dreng.

En baby ville jeg nok ikke iføre lyserødt, men mest fordi folk kunne blive i tvivl om kønnet der.

Hvem har i grunden opfundet en specifik drenge og pige-farve? Hmm det får jeg alligevel aldrig svar på

Anmeld

25. august 2011

raca

Mi skriver:

Bare lige en lille historie om det med at kunne kende kønnet på tøjfarven.

Da mine tvillingepiger var helt spæde havde jeg dem med i føtex, de havde lyserøde jakker og lyserøde huer på. Der kommer så en ældre dame hen til mig og syntes at de er iiiiiihhhhh så søde og spørger: Det er da to drenge ik? Så selv gamle damer, ser det altså som det mest naturlige i verden at drengebabyer skulle kunne have lyserødt tøj på

lyserød er først blevet kønsbestemt for vist ca 70 år siden.. min morfars bror gik i kjole til han var 3 år..ved ikke lige hvorfor...

mener at det var lyserød og lysegul der var neutrale babyfarver før hen...

Anmeld

25. august 2011

Mi

raca skriver:

lyserød er først blevet kønsbestemt for vist ca 70 år siden.. min morfars bror gik i kjole til han var 3 år..ved ikke lige hvorfor...

mener at det var lyserød og lysegul der var neutrale babyfarver før hen...

hæhæ han har set køn ud

Anmeld

25. august 2011

Lisbeth85

Jeg har stemt nej Rød er ok, lyserød? Næææh tak til det

Anmeld

25. august 2011

MortilCilas

De kan jo også have rødt på? Jeg har flere røde trøjer til min dreng, også har han en kobamse, i lille/lyserød han elsker, en koklokke lign. noget, i samme farve og en pink rangle. Og i starten var jeg ikke meget for farven, men da han er super glad for det, skal han da have lov
Da jeg var gravid havde han ALDRIG fået lov. HAHA

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.