Kan drengebørn bære lyserødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

serinasmor

synes helt klart det kommer an på måden drengenes tøj er lyserødt ...

og tror nok også jeg ville synes det var underligt hvis en dreng var lyserød fra top til tå .. eller havde mange fine flæser ..

men det er jo helt klart kulturen der spiller ind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Fenja09

Personligt ville jeg ikke klæde en babydreng i lyserødt, men når de bliver lidt ældre og man kan se det er en lille dreng synes jeg ikke det gør noget hvis der er lidt lyserødt på f.eks en trøje, men det skal være "drenget". Ved ikke om det giver meget mening

/Fenja (39+1)

Anmeld

25. august 2011

FruStolpe

For os er det slet ikke til diskution. Piger bære ikke lyseblå og drenge ikke lyserød, her taler vi altså om små poder under 1 års tid sådan cirka...

Men vi er jo allesammen forskellige

Carina

Anmeld

25. august 2011

Alba

Jeg synes det er det samme som at give en dreng kjole på.

Anmeld

25. august 2011

Mumto3

Topp skriver:

kommer an på alder syntes jeg.... rød er oki til helt små drenge men syntes ikk lyserød - men når de bliver ældre er det sejt med lyserød til drenge

Enig!

Anmeld

25. august 2011

Levi&LilysMor

Altså jeg synes måske godt drenge kan, hvis det f.eks. er en grøn dragt med små lyserøde pletter så der stadig er mest drengefarve end pigefarve.

Jeg har f.eks nogle barbapapa bukser/leggins hvor der er forskellige farver striber over det hele, det synes jeg er okay, men da min mor tog en lilla body frem sagde jeg også til hende at det var en dreng der stadig lå der og ikke en pige og hun syntes det kunne drenge godt, men sagde så at hvis hun købte noget i pigefarve til ham fik han det altså bare ikke på, for det skulle min dreng ikke gå i

Anmeld

25. august 2011

Happiness

Mens han er spæd ville jeg ikke putte ham i lyserødt. Men det er udelukkende fordi man altså kun kan se hvilket køn et spædbarn er udfra farverne på tøjet!

Men så snart barnet er 1-2 år, synes jheg godt man fx kan give ham en lyserød skjorte på! Men self. ikke med roser eller lignende på

Men ville heller ikke give en lille pige lyseblåt på det første år, af samme årsag

Anmeld

25. august 2011

Rosa

En lyserød skjorte, f.eks. ville da sagtens kunne gå 

Anmeld

25. august 2011

Jeg vil sige at det kommer an på alderen!! 

Stine og Lisa.

Anmeld

25. august 2011

annec

Syntes ikke lyserød passer til helt små børn. Men når de bliver ældred kan man godt have en lyserød polo på fx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.