Kan drengebørn bære lyserødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

LinLin

Jeg siger nej

Har to drenge og ville aldrig give dem lyserødt tøj på... De får heller ikke lyselilla, men ellers alle andre farver!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

modesty

Nu har jeg ikke født endnu, men jeg har bestemt ikke noget problem med at min dreng kommer til at gå i lyserødt. Men - jeg vil nok ikke give ham en lyserød heldragt på. Men f.eks en lyserød/rød stribet body med et par "drengefarvede" bukser - sagtens. Så længe man mikser det lidt op. Og jo ældre de bliver, og det bliver tydeligere at se kønnet, jo mere kan man gøre det, synes jeg.

At jeg så ikke er særlig vild med lyserød som farve, er en anden sag ;-)

Anmeld

25. august 2011

Alba

Hahaha ... sikke noget fis!! Prøv og tjek de 2 billeder jeg har lagt ind i tråden ?

Det er da ikke noget fis, det er min mening. Alle behøver ikke have samme mening, men jeg fortæller bare hvordan jeg opfatter farven lyserød på en dreng.

Men hvis min dreng selv valgte et lyserødt stykke tøj ville jeg da give ham lov til at få det. Jeg ville bare ikke selv vælge det, så forfærdeligt er det jo heller ikke.

Anmeld

25. august 2011

bullerbassen

Jeg har stemt andet - Ved ikke om jeg ville bruge babylyserød ( f.eks )  til Silas men han har en polo trøje i pink - nattøj i gult - trøje i rød osv.

Så er ikke bleg for at bruge " pige " farver men lige lyserød (baby ) ved jeg ikke om jeg kunne finde på. Kommer an på nuancen

Anmeld

25. august 2011

*A*

SussieThyssen skriver:

Jamen rød er da fin til drenge..min knægt går utroligt meget i røde t-shirts og sådan noget

Nemlig... Knejter kan godt gå i rød synes jeg...

Anmeld

25. august 2011

millesofie

JeNoVa skriver:

Jeg nævnte for noget tid siden for min mand, at en pige godt kan have lyseblåt tøj på, men en dreng kan ikke have lyserødt tøj på. Det var han slet ikke enig i og kunne ikke forstå, hvorfor jeg mente det.

Da jeg havde tænkt over det, måtte jeg give ham ret. Selvfølgelig kan en dreng da også have lyserødt tøj på.

Hvad siger I? Kan drengebørn have lyserødt tøj på?

helt ærligt er lyserød ikke bare en farve????

Marcus-Emils ynglings farve var i lang tid lyserød, nu er den gul

så lad farve være farve

og lyserød kan være noget så pæn til drenge, men lige som alle andre farver så er det ikke alle der kan bære den

Anmeld

25. august 2011

Simon's moar <3

JeNoVa skriver:

Jeg nævnte for noget tid siden for min mand, at en pige godt kan have lyseblåt tøj på, men en dreng kan ikke have lyserødt tøj på. Det var han slet ikke enig i og kunne ikke forstå, hvorfor jeg mente det.

Da jeg havde tænkt over det, måtte jeg give ham ret. Selvfølgelig kan en dreng da også have lyserødt tøj på.

Hvad siger I? Kan drengebørn have lyserødt tøj på?

Ja da, Simon har en lyserød polo han tit har på
Og han ser overhovedet ikke tøset ud i den  

Anmeld

25. august 2011

Lise

Jeg giver ikke mine drenge lyserødt på. Basta! Hvis de selv ytrer ønske om det, må de jo få det. Og det sker da fra den stores side (4 år). Men jeg finder ikke selv på at give ham/dem lyserødt på.

Da han var baby fik jeg af en veninde et lyseblåt/lyselilla natsæt. Gav ham det på en aften, men jeg kunne slet ikke stoppe med at grine af ham, da der var små blonder ved kanterne, og det var bare SÅ tøset! Måtte tage det af ham igen, for kunne slet ikke tage det seriøst...

Nu er jeg nok også selv lidt mere en drengepige end en tøsetøs - ejer ikke noget lyserødt!

Den eneste der har noget lyserødt her i huset er Casper på 1½ år. Han har sådan en Little People bus i hot pink. Vi var i Toys R'us for at købe den til hans 1 års fødselsdag - altså i gul. Men den gule kostede 250 kr, og den lyserøde, som er fuldstændig magen til, bortset fra farven, kostede blot 50 kr. Faderen måtte tænke frem og tilbage og for og imod mange gange, før han lod sin nærige side vinde

Anmeld

26. august 2011

Dansker i England

Rødt; ja. Lyserødt; NO WAY ikke til mine drenge.

Hverken som små eller senere hen - ville heller ikke bryde mig om, hvis min mand gik i lyserødt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.