Læreren skal ikke kalde jer duller. Det er nedsættende og uprofessionelt.
Hvad der i øvrigt ligger bag hendes anklage om, at I ødelægger klassen, er umuligt at svare på, når I ikke skriver mere om, hvad der gik forud. Hun har vel næppe hevet jer udenfor midt i en time alene pga. jeres udseende?
Mht. udfordrende påklædning: Jeg er selv lærer for børn på jeres alder og har været det i 15 år, og jeg har oplevet, at mandlige kolleger har følt sig utilpasse i klasser, hvor alle pigerne var meget nedringede. Som en af dem sagde, så var det virkelig svært for ham overhovedet at se ud på klassen uden at føle, at der var risiko for, at hans blik ville falde på et par bryster - og så kunne han blive udråbt til en klam, gammel gris i løbet af nul komma fem. Det kan jeg faktisk godt følge - men der var også ekstremt meget bar hud i netop den klasse!
Det lyder jo så ikke, som om jeres situation har noget med mandlige lærere at gøre, men som sagt må der være et eller andet, der har "tricket" jeres lærer, siden hun ligefrem mener, I ødelægger klassen, og det kan vel ikke alene handle om jeres udseende? Kan I skrive lidt mere detaljeret, hvad der gik forud, ville det være lettere at forholde sig til - men som nævnt: Selvfølgelig skal hun ikke kalde jer duller.
Anmeld