Ligner vi duller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2011

Minmio

KaMa skriver:

Altså i den alder gik jeg med blå mascarer og metalic lilla læbestift og skodede smøgerne lige uden for musiklokalet.

Jeg kunne næsten ikke være i min krop af bare iver for at blive en voksen lækker kvinde..

Heldigvis fandt det et normal leje, så jeg kunne gå rundt i verden uden at ligne Anni Fønsby.

Jeg håber, at min datter vil få et mere naturligt forhold til make up i en så ung alder. Som mor og rigtig voksen, så bekymrer jeg mig om signalværdien.

MEN, jeg tror på, at det kan være en del af ens udvikling og et dække over den usikkerhed man altid besidder i den alder.

Læren skal selvfølgelig blande sig, hvis det går ud over undervisningen og stemningen i klassen. Jeg har OGSÅ en tvillingesøster. Sådan et par piger kan virke ekstrem stærke sammen. Det kan være nødvendigt at bede dem nedtone attitude og stil, så det ikke fylder for meget i en klasse. Min søster og jeg fik også ord med på vejen af lærene.

Ha ha, samme her, jeg gik også i buffalo sko og pink farvede bukser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

Magsen

Mariaersej14 skriver:

Kig op på det laaaange indlæg vi har lavet der står svar på ofte stillede spørgsmål

aah okej

Anmeld

14. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Læreren skal ikke kalde jer duller. Det er nedsættende og uprofessionelt.

Hvad der i øvrigt ligger bag hendes anklage om, at I ødelægger klassen, er umuligt at svare på, når I ikke skriver mere om, hvad der gik forud. Hun har vel næppe hevet jer udenfor midt i en time alene pga. jeres udseende?

Mht. udfordrende påklædning: Jeg er selv lærer for børn på jeres alder og har været det i 15 år, og jeg har oplevet, at mandlige kolleger har følt sig utilpasse i klasser, hvor alle pigerne var meget nedringede. Som en af dem sagde, så var det virkelig svært for ham overhovedet at se ud på klassen uden at føle, at der var risiko for, at hans blik ville falde på et par bryster - og så kunne han blive udråbt til en klam, gammel gris i løbet af nul komma fem. Det kan jeg faktisk godt følge - men der var også ekstremt meget bar hud i netop den klasse!

Det lyder jo så ikke, som om jeres situation har noget med mandlige lærere at gøre, men som sagt må der være et eller andet, der har "tricket" jeres lærer, siden hun ligefrem mener, I ødelægger klassen, og det kan vel ikke alene handle om jeres udseende? Kan I skrive lidt mere detaljeret, hvad der gik forud, ville det være lettere at forholde sig til - men som nævnt: Selvfølgelig skal hun ikke kalde jer duller.

Anmeld

14. august 2011

Mariaersej14

Mor og meget mere skriver:

Læreren skal ikke kalde jer duller. Det er nedsættende og uprofessionelt.

Hvad der i øvrigt ligger bag hendes anklage om, at I ødelægger klassen, er umuligt at svare på, når I ikke skriver mere om, hvad der gik forud. Hun har vel næppe hevet jer udenfor midt i en time alene pga. jeres udseende?

Mht. udfordrende påklædning: Jeg er selv lærer for børn på jeres alder og har været det i 15 år, og jeg har oplevet, at mandlige kolleger har følt sig utilpasse i klasser, hvor alle pigerne var meget nedringede. Som en af dem sagde, så var det virkelig svært for ham overhovedet at se ud på klassen uden at føle, at der var risiko for, at hans blik ville falde på et par bryster - og så kunne han blive udråbt til en klam, gammel gris i løbet af nul komma fem. Det kan jeg faktisk godt følge - men der var også ekstremt meget bar hud i netop den klasse!

Det lyder jo så ikke, som om jeres situation har noget med mandlige lærere at gøre, men som sagt må der være et eller andet, der har "tricket" jeres lærer, siden hun ligefrem mener, I ødelægger klassen, og det kan vel ikke alene handle om jeres udseende? Kan I skrive lidt mere detaljeret, hvad der gik forud, ville det være lettere at forholde sig til - men som nævnt: Selvfølgelig skal hun ikke kalde jer duller.

Vi blev hevet ud 5 minutter før frikvarter og så siger vores lære '' Lad os tage det gode først, i er nogle friske tvillinger og dejligt at i er kommet til klassen osv... Nu kan vi tage de knap så gode ting,  i går i liiiidt for forkert tøj.... og jeg kan tydelig huske det billed jeg har hvor Marie er lyshåret , der har hun sådan en tyk bullrot trøje på i sort hvor jeg har en magentil i rød og jeg kan ligeså tydelig huske at vi havde været der i EN dag og det var så dagen efter vores første dag hvor det skete, Jeg ved at vi ikke havde sådan noget tøj på 

Anmeld

14. august 2011

TWT

Mariaersej14 skriver:

Ja vi fylder 15 d. 16 Januar

i en anden debat skriver du at du at du er 13år, så laver du det om til 16år og nu pludselig 14år? hvad er sandt?

Anmeld

14. august 2011

Mariaersej14

TWT skriver:

i en anden debat skriver du at du at du er 13år, så laver du det om til 16år og nu pludselig 14år? hvad er sandt?

Min søster skriver i den anden der med bh.. Fordi hun også bruger profilen og hun kommer så til at trykke på 3tallet istedet for 6tallet 

Anmeld

14. august 2011

TWT

Mariaersej14 skriver:

Min søster skriver i den anden der med bh.. Fordi hun også bruger profilen og hun kommer så til at trykke på 3tallet istedet for 6tallet 

Okay, jeg undre mig bare lidt, i skriver på præcis samme måde. Både med samme komma - og punktumfejl. 

Men det er jo nok bare et tilfælde 

Anmeld

14. august 2011

Mariaersej14

TWT skriver:

Okay, jeg undre mig bare lidt, i skriver på præcis samme måde. Både med samme komma - og punktumfejl. 

Men det er jo nok bare et tilfælde 

Vi lære ik en skid på vores skole, jeg ved faktisk intet om komma og punktum.. Men jo vi skriver meget ens, det får vi tit avide 

Anmeld

14. august 2011

TWT

Mariaersej14 skriver:

Vi lære ik en skid på vores skole, jeg ved faktisk intet om komma og punktum.. Men jo vi skriver meget ens, det får vi tit avide 

Det var ikke dis, overhovedet 

jeg undre mig bare over at med 2års alders forskel, at man skal skrive SÅ ens? 

Anmeld

14. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mariaersej14 skriver:

Vi blev hevet ud 5 minutter før frikvarter og så siger vores lære '' Lad os tage det gode først, i er nogle friske tvillinger og dejligt at i er kommet til klassen osv... Nu kan vi tage de knap så gode ting,  i går i liiiidt for forkert tøj....

Og så fortsatte hun med at sige, at I ødelægger klassen og ligner nogle duller? Det giver ikke mening - først: "Det er dejligt, I er kommet til klassen" - og så "I ødelægger klassen"? Og "I går i liiiidt for forkert tøj" - og så "I ligner nogle duller"?

Der mangler altså noget. Har hun sagt, I ødelægger klassen eller ej? Jeg ved det jo ikke, men på mig lyder det, som om I enten udelader noget eller citerer hende for noget, hun ikke sagde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.