Ligner vi duller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2011

N&J

Mariaersej14 skriver:

Kig mine billeder på min profil..... 
Vores lærer hev os med ud på gangen midt i en time og sagde at vi ødelagde klassen, vi er næsten helt nye der på skolen og eftersom hun mener at vi ligner duller har vi ikke lyst til at være der mere .....  

Og som en sidebemærkning mener jeg ikke I ligner duller, men poptøser, hvis jeg endelig skal sætte jer i bås, men jeg er altså også nedringet indimellem når jeg går i skole for at blive uddannet til lærer, og havde ikke fundet mig i at blive kaldt for en dulle eller forstyrende grundet min påklædning/udseende. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

Carl-Emil's mor

N&J skriver:

Jeg mener det er fuldstændig uaceptabel at en lærer skal kommentere på ens påklædning eller udseende, hvis der ikke findes regler fra skolen side omkring dette. Eksempelvis var bare maver altså ikke tilladt på den skole jeg gik på, heller ikke hatte i timen, mener også at hængerøven blev udsat for en opstramning efter jeg gik ud, men resten var fair game. 

Hvordan man som underviser kan finde det distreherende eller forstyrende forstår jeg ikke, og jeg syntes det er direkte forkert at udtale sig om det, og ja jeg er selv ved at blive uddannet til lærer og kunne aldrig drømme om at sige således, heller ikke selv om der var en beklædningordning, da duller er nedsættende og derfor ikke noget man kan tillade sig at sige som lærer, vi må jo heller ikke sige eleverne er dumme, begge dele er nedsættende og uaceptabel, så jeg syntes stadig at de skal gå videre med det, det havde jeg gjort hvis der var nogen der havde kommenteret på min påklædning og udseende,  fx. dengang det var på mode at gå med bh under en striktrøje med store huller, det gik jeg også i på skolen og jeg var blevet tosset hvis en lærer havde dikteret min påklædning, er nu ret sikker på de fleste lærer er professionelle nok til at kunne se bort fra det, når de også skal ignorere at nogen fx. har behov for at side og skrive/tegne for at lytte efter i timerne, eller er dunns teorier også for meget til besvær, så det er også for forstyrende for timerne. Hvis drengene ikke kan koncentrere sig, ja så må man jo hive fat på dem, ikke pigerne, og jeg syntes faktisk ikke pigerne på disse billeder er særlig slemme. 

Og din sidste bemærkning, ja - det har jeg simpelthen ingen respekt for, så er det jo også pigernes egen skyld hvis de bliver voldtaget, de kunne jo bare have klædt sig anerledes. Skræmmende at der stadig er nogen der mener at man som ung ikke kan udtrykke sig og afprøve forskellige identiteter af gennem fx. påklædning uden at man så godt selv ved at det kan føre nogle ting med sig. 

Synes godt nok at du drager nogle meget store konklussioner udfra hvad jeg skriver... Mig bekendt har jeg ikke skrevet noget som helst om voldtægt så den kan du vidst plante på dine egne skuldre...

Der står ikke skrevet at hun har sagt de ligner duller, der står skrevet at hun mener, og der er i min verden stor forskel på om der ordret er sagt "I ligner duller" eller man selv har draget den konklussion SÅ igen der mangler meget info i denne debat... men pointen er ja de ligner duller om det er negativt eller ej..

Endivdere står der ikke at det er underviseren der er distraheret men at det ødelægger klassen. Så en antagelse at det er underviseren der er distraheret

Så kan vi tage den anden privat, fejl fra MIN side af at stille spørgsmålstegn ved DIT indlæg da dette nu fjerner sig fra debatten...

Så hvis du vil debattere det tager jeg det gerne i en anden debat med dig eller privat..

Anmeld

13. august 2011

MinNoah

Synes nu også I ser meget almindelige ud, dog med temmelig meget (for meget) make up

men nej mener heller ikke læreren skal blande sig med mindre det er VIRKELIG upassende tøj i går i.

Anmeld

13. august 2011

N&J

Höör skriver:

Synes godt nok at du drager nogle meget store konklussioner udfra hvad jeg skriver... Mig bekendt har jeg ikke skrevet noget som helst om voldtægt så den kan du vidst plante på dine egne skuldre...

Der står ikke skrevet at hun har sagt de ligner duller, der står skrevet at hun mener, og der er i min verden stor forskel på om der ordret er sagt "I ligner duller" eller man selv har draget den konklussion SÅ igen der mangler meget info i denne debat... men pointen er ja de ligner duller om det er negativt eller ej..

Endivdere står der ikke at det er underviseren der er distraheret men at det ødelægger klassen. Så en antagelse at det er underviseren der er distraheret

Så kan vi tage den anden privat, fejl fra MIN side af at stille spørgsmålstegn ved DIT indlæg da dette nu fjerner sig fra debatten...

Så hvis du vil debattere det tager jeg det gerne i en anden debat med dig eller privat..

Jeg syntes nu det var en meget mulige konklusion udfra hvad du skrev, at du så måske ikke var så heldig i dit ordvalg, det må stå for din regning, at ens påklædning har konsekvenser som man jo burde have kunne forudse er præcis det samme i mine øjne som man kunne have undgået problemer uanset hvad disse må være ved at klæde sig mindre udfordrende.

Jeg skriver udfra hvad ts skriver, som jeg formoder er sandheden, idet vi ikke har den underviser som siger det til pigerne her på siden, så har vi jo kun en side at gå ud fra, så derudfra svarer jeg, at du er uenig i mit forslag, jamen fair nok, det har du jo ret til.

Jeg mener stadig ikke det er underviserens opgave at stille sig spørgende overfor påklædning/udseende hvis dette ikke er defineret på skolen, hvis det forstyrer klassen (drengene), jamen så er det dem der skal tages fat i, ikke pigerne, det er jo ikke dem der ikke koncentrere sig hvis vi snakker om at der måske sidder nogle drenge og har svært ved at koncentrere sig. Som sagt så var jeg blevet tosset - hvis det var mig der var blevet bedt om at ændre min påklædning fordi der er andre ikke passer deres ting, og var blevet endnu mere tosset hvis det havde været en af mine kollegaer. 

Jeg har intet at snakke med dig privat om, dette er en debat og vi debattere, at emnerne indimellem kan udvikles, ja det hører sig også med til debatter. 

Anmeld

13. august 2011

elvital

Höör skriver:

Og hvorfor skal hun så ikke kommentere det hvis det grundlæggende skaber en uro for klassen??

Der er jo ekstrem mange deltajer der ikke er oplyst så synes ikke man kan sige hverken A eller B...

Var jeg underviser på en skole og havde jeg elever der klædte sig sådan og kunne jeg se det forstyrrede undervisningen så tror jeg at jeg ville henstille til en mindre opsigtsvækkende påklædning eller rotere rundt i klassen så f.eks de drenge der kunne blive sat ud af kurs af den ikke blev forstyret

Vi ved jo ikke hvordan hun præcis har formuleret det, og er man kun 14 år og går sådan klædt så ja undskyld mig så ved man også godt at kan det føre nogle ting med sig

...jeg har ikke rigtig nogen menning omkring hvorvidt de ligner duller eller ej. MEN jeg synes ikke, at det kan være rigtigt, at det er "dullerne" der skal ændre tøjstil ,for at drengene skal kunne forholde sig i ro. For er det sådan situationen er, og at det faktisk er drengene der er problemet, så bør læren tage fat i drengene frem for "dullerne". "Dullerne" kan ikke stilles til ansvar for drengenes opførelse.

Anmeld

13. august 2011

Carl-Emil's mor

elvital skriver:

...jeg har ikke rigtig nogen menning omkring hvorvidt de ligner duller eller ej. MEN jeg synes ikke, at det kan være rigtigt, at det er "dullerne" der skal ændre tøjstil ,for at drengene skal kunne forholde sig i ro. For er det sådan situationen er, og at det faktisk er drengene der er problemet, så bør læren tage fat i drengene frem for "dullerne". "Dullerne" kan ikke stilles til ansvar for drengenes opførelse.

Jeg vil gerne tage debatten men som nævnt før så vil jeg gerne tage den i en anden debat eller privat da jeg ikke mener at vi skal fjerne os fra hovedmålet i denne debat nemlig om de ligner duller eller ej  Og som skrevet før var det MIN fejl at JEG kommeterede på hvad en ANDEN skrev og derfor jeg skrev at jeg ville tage debatten et andet sted

Så kunne være spændende om du tog den privat eller i en anden debat, da jeg finder det interessant at debattere med folk der har andre holdninger end mig selv 

god weekend hvis vi ikke debatteres i en anden debat om emnet

Anmeld

13. august 2011

elvital

Höör skriver:

Jeg vil gerne tage debatten men som nævnt før så vil jeg gerne tage den i en anden debat eller privat da jeg ikke mener at vi skal fjerne os fra hovedmålet i denne debat nemlig om de ligner duller eller ej  Og som skrevet før var det MIN fejl at JEG kommeterede på hvad en ANDEN skrev og derfor jeg skrev at jeg ville tage debatten et andet sted

Så kunne være spændende om du tog den privat eller i en anden debat, da jeg finder det interessant at debattere med folk der har andre holdninger end mig selv 

?

Anmeld

13. august 2011

nvm

det jo sådan de fleste ser ud, kan virkelig ikke se det store problem i det..

Anmeld

13. august 2011

N&J

Höör skriver:

? hvad er det så debatten er til for???

Anmeld

13. august 2011

Sabina

Ja, det gør i. Men kan ikke se problemet i det
Man skal klæde sig som man vil. Og gå med den make-up som man vil. Så længe i ikke har en dulle attitude, synes jeg det er helt iorden. Vi lever i et frit land .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.