Kæreste rejser i uge 35+????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg skriver som ano, da jeg er meget ambivalent og usikker på situationen Det drejer sig om at min kæreste tager på en lille rejse i 4 dage når jeg er i 35+2 og kommer hjem når jeg er 35+6, og dvs. Én lille uge fra at "ku" gå i fødsel :/ Jeg sys det et svært! Jeg vil slet ikk nægte ham at tage afsted, for jeg kender ingen statistikker for at føde før og tror det sker relativt sjældent! Men som 1.gangs fødende synes jeg det hele er usikkert, og der er også det hormonelle i det, som gør at man bare er meget mere sårbar! Men denne tur er den sidste, som de er på som samlet fodboldhold - så den har en vis betydning for ham - hvilket jeg forstår ham i!! :-) meeen, jeg troede også det var 14+/- termin, og ikk 3 uger før termin man ka gå igang.. Så før var jeg bare æist sikker på hans tur, men nu er jeg endnu mere usikker! Kan I ikk hjælpe med Jeres egne tanker om situationen, evt egne erfaringer eller noget? Og også gerne statistikker, hvis I kender dem? Altså f.eks hvor mange der føder i uge 35 osv på forhånd tak for Jeres hjælp

Hejsa..statestikker gider jeg overhovedet ikke kigge på..men sund fornuft i stedet.

Anyway..da jeg skulle have nr 3, var min mand afsted i en uge i uge 36...og jeg sendte ham trygt og roligt afsted.
Hvis din graviditet er normal og du ikke ellers viser nogle tegn på at gå for tidligt i fødsel, så send du ham bare afsted...men sørg selvfølgelig for, at han HAR mulgieheden for at komme hurtigt hjem, hvis det skulel blive nødvendigt..og at du kan få fat i ham døgnet rundt.
Ikke at du skal hænge i telefonen bare det siger niv et sted, men at hvis det virkeligt er NU, så kan han også komme hjem inden for en overskulelig tid.
Min daværende mand var i Bruxelles, og jeg fik ikke spor brug for ham, men naturligvis kunne jeg få fat i ham, så han KUNNE komme hjem hvis nødvendigt var.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Forstår dig godt, nu er jeg selv næsten så langt henne som du vil være, jeg behøver ikke kæresten herhjemme, men slimproppen gik for en uge siden og alle mulige underlige ting begynder nu, så føleser er meget ude på tøjet, vis han skulle være væk i en uge, der kan jo ske meget på en uge. Men igen sansynligheden er meget lille, hvis ellers graviditeten har været problemfri.

Ja, jeg må mærke efter, og han må mærke efter hvor store bekymringerne er i forhold til hans behov for at komme afsted Men tak for sin forståelse

Og spændende hvornår der sker noget Hvor længe i forvejen kan slimproppen ryge inden fødsel egentlig? Du ka godt hører jeg er helt grøn med alt sådan noget, én ting er at blive gravid, en anden ting er at holde styr på alle facts omkring det

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Du går nok ikke i gang 35+6 men man kan aldrig vide. Forstår godt du ikke er helt tryg ved det.

Min kæreste skulle også lige til fest og fyre den af inden den lille kom, (35+5)resulterede i at jeg ringede til ham kl. 23 og sagde at nu gik det igang, han var fuld og troede ikke helt på det. Han sagde jeg skulle ringe igen når der skete noget. hehe. Jeg ringede en time efter og fortalte ham at den var god nok. Blev ved med at skulle overbevise ham med at der altså SKETE NOGET NU.

Så vi tog på fødegangen med meget påvirket far. Havde "heldigvis" veer i 3 døgn (fødte 36+1) , så han nåede at bleve ædru inden det store øjeblik.

Men ja, det var også rimelig træls for mig, for han havde tømmermænd og fik ikke tid til at sove den ud fordi jeg havde så mange smerter så vi ikke fik noget søvn, og jeg havde samtidig med mine egne smerter ondt af at han havde det dårligt. Og han var flov siger jeg dig, flov over han havde været fuld da jeg behøvede ham, og ikke troede på nmig de første mange gange jeg ringede.

Så det kan altså ske, men håber da din fyr kan nå at få sin ferie, og ellers må han jo bare skynde sig hjem før tid.

Hold da fest!! Stakkels dig, stakkels kæreste og stakkels dårlige samvittighed.. Det kan han jo selvf. ikke gøre for, men man forstår hans samvittighedskvaler, men ej, sikke en omgang Og det var da godt at faren var ædru da Jeres bebs kom til verden, i hvert fald

I har da en historie at fortælle!!!

Frygten ved det er, at han ikke 'bare' ka komme hjem.. Der går ikke rigtig fast fly derfra, så skal han være heldig lige at nå det nærmest daglige fly.. Så det er også dét med at han ikke bare er Jylland og kan komme hjem..

Anmeld

12. august 2011

BJL2010

Statistikker om hvornår man normalt føder og hvad nu hvis'er synes jeg måske er lidt  ligegyldige. Det handler nok mest om følelser det her tænker jeg, og måske er det dem du skal lytte mest til?

Jeg mener bare hvis det fylder rigtig meget for dig (og også en del for din kæreste lyder det som om) og du er rigtig bekymret og nervøs for at han skal rejse når du er så langt henne, så er det det du/I skal forholde jer til, synes jeg! Så kan statistikkerne sige hvad de vil, dem kan man jo alligevel ikke regne helt med.

Tag en snak om det og hvis I begge har det bedst med at han bliver hjemme, så skal han da gøre det synes jeg

Det kan opså være I kan komme frem til en "plan fødsel" hvis han beslutter at tage afsted, sådan så du/I ved hvad I skal/kan gøre hvis du går i fødsel mens han er væk

Held og lykke!

Knus

Anmeld

12. august 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Ja, jeg må mærke efter, og han må mærke efter hvor store bekymringerne er i forhold til hans behov for at komme afsted Men tak for sin forståelse

Og spændende hvornår der sker noget Hvor længe i forvejen kan slimproppen ryge inden fødsel egentlig? Du ka godt hører jeg er helt grøn med alt sådan noget, én ting er at blive gravid, en anden ting er at holde styr på alle facts omkring det

Så lidt

Kan kan gå op til 8 uger før, da den delvis kan gendanne sig, men går den, så skal man være baktiere bevidst. Så kondom er en nørvendighed der efter... Men så længe der ikke er blod eller man for vandafgang eller veer, så betyder det faktisk ikke der store.

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Hejsa..statestikker gider jeg overhovedet ikke kigge på..men sund fornuft i stedet.

Anyway..da jeg skulle have nr 3, var min mand afsted i en uge i uge 36...og jeg sendte ham trygt og roligt afsted.
Hvis din graviditet er normal og du ikke ellers viser nogle tegn på at gå for tidligt i fødsel, så send du ham bare afsted...men sørg selvfølgelig for, at han HAR mulgieheden for at komme hurtigt hjem, hvis det skulel blive nødvendigt..og at du kan få fat i ham døgnet rundt.
Ikke at du skal hænge i telefonen bare det siger niv et sted, men at hvis det virkeligt er NU, så kan han også komme hjem inden for en overskulelig tid.
Min daværende mand var i Bruxelles, og jeg fik ikke spor brug for ham, men naturligvis kunne jeg få fat i ham, så han KUNNE komme hjem hvis nødvendigt var.

Kærligst
Sussie

Tak for din forståelse..

Der ville intet problem være, hvis han så bare kunne komme hjem.. Det er Polen, så der går vidst kun lige ét fly dagligt.. Hvis der overhoved er et dagligt.. Så havde vi snakken inden over en taxa hjem, men jeg synes ikke det er optimalt, da en veninde fra Polen siger at man skal IKKE køre med taxa så langt, for selvom man aftaler én pris, så er der stor risiko for de snyder når man ankommer og forlanger dobbelt op, hun siger de er syge i hovedet dernede (hendes ord, ikke mine), og hun rejser derned flere gange om året, så taxa er no-go for mig, da jeg ikke skal ligge med ekstra bekymring for om han bliver rullet af chaufføren (forstå mig ret ) .. Så han har ikke bare mulighed for at vende hjem, HVIS det skulle ske.. Og det er også dét der skræmmer mig..

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

BJL2010 skriver:

Statistikker om hvornår man normalt føder og hvad nu hvis'er synes jeg måske er lidt  ligegyldige. Det handler nok mest om følelser det her tænker jeg, og måske er det dem du skal lytte mest til?

Jeg mener bare hvis det fylder rigtig meget for dig (og også en del for din kæreste lyder det som om) og du er rigtig bekymret og nervøs for at han skal rejse når du er så langt henne, så er det det du/I skal forholde jer til, synes jeg! Så kan statistikkerne sige hvad de vil, dem kan man jo alligevel ikke regne helt med.

Tag en snak om det og hvis I begge har det bedst med at han bliver hjemme, så skal han da gøre det synes jeg

Det kan opså være I kan komme frem til en "plan fødsel" hvis han beslutter at tage afsted, sådan så du/I ved hvad I skal/kan gøre hvis du går i fødsel mens han er væk

Held og lykke!

Knus

Åh, du har ret.. Og jeg sidder og læser hvad jeg skriver, rent følelses betinget, så kan jeg jo tydeligt se hvor meget det betyder - så ja, måske skal vi få en ekstra snak om det, og lave nogle helt klare planer for det hele, selvom det er enkelt hvad der sker hvis han ikke er hjemme

Og ja, jeg opretter det her emne, flere måneder før det er aktuelt - det siger lidt, om at det rent faktisk fylder en del.. Jeg må få talt med ham om det, over Vores frokost om lidt og vi må snakke om hvad der sker og ikke skal ske osv.. :=)

Tusind tak for dit imput!

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Så lidt

Kan kan gå op til 8 uger før, da den delvis kan gendanne sig, men går den, så skal man være baktiere bevidst. Så kondom er en nørvendighed der efter... Men så længe der ikke er blod eller man for vandafgang eller veer, så betyder det faktisk ikke der store.

Hold da op, så ved jeg det Men ka det betyde man er ved at gå i fødsel at den er gået? og bliver der så holdt øje?

Anmeld

12. august 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Hold da op, så ved jeg det Men ka det betyde man er ved at gå i fødsel at den er gået? og bliver der så holdt øje?

Hvis der ikke sker andet, så betyder det ingenting, desværre, men spændningen bliver større, for det betyder jo, at kroppen gør klar til fødsel inden alt for lang tid.

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Hvis der ikke sker andet, så betyder det ingenting, desværre, men spændningen bliver større, for det betyder jo, at kroppen gør klar til fødsel inden alt for lang tid.

Okay, interessant.. Hvor langt er du nu? Ej, vi må håbe din krop liiiige venter lidt med at føde I hvert fald til du er passeret 37+

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.