Kæreste rejser i uge 35+????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.707 visninger
64 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg skriver som ano, da jeg er meget ambivalent og usikker på situationen Det drejer sig om at min kæreste tager på en lille rejse i 4 dage når jeg er i 35+2 og kommer hjem når jeg er 35+6, og dvs. Én lille uge fra at "ku" gå i fødsel :/ Jeg sys det et svært! Jeg vil slet ikk nægte ham at tage afsted, for jeg kender ingen statistikker for at føde før og tror det sker relativt sjældent! Men som 1.gangs fødende synes jeg det hele er usikkert, og der er også det hormonelle i det, som gør at man bare er meget mere sårbar! Men denne tur er den sidste, som de er på som samlet fodboldhold - så den har en vis betydning for ham - hvilket jeg forstår ham i!! :-) meeen, jeg troede også det var 14+/- termin, og ikk 3 uger før termin man ka gå igang.. Så før var jeg bare æist sikker på hans tur, men nu er jeg endnu mere usikker! Kan I ikk hjælpe med Jeres egne tanker om situationen, evt egne erfaringer eller noget? Og også gerne statistikker, hvis I kender dem? Altså f.eks hvor mange der føder i uge 35 osv på forhånd tak for Jeres hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Thalia

Her ville det slet ikke være et problem.

Han rejser næsten en måned før du er sat til at føde, så jeg kan slet ikke se hvad der skulle være at bekymre sig om.

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Og ska siges at han selv skrupler en del over situationen, så han må læse med i eftermiddag, da det fylder meget for os begge !! Vi har sat penge af til en fly billet hjem, men - der går vidst ikk daglige fly, så det er en taxa derfra - hvis han sku hjem, hvis der sku ske noget - men det har vi selv tænkt på! Jeg ka bare ikk lide at han skaæ aftale en pris dernede fra med en taxa chauffør, hvis han bliver snydt eller noget går galt :/

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Her ville det slet ikke være et problem.

Han rejser næsten en måned før du er sat til at føde, så jeg kan slet ikke se hvad der skulle være at bekymre sig om.

Ja, en måned før jeg har termin - men en uge før jeg "jan/må" gå i fødsel.. Som sagt er jeg 1. Gangs fødende, så jeg har ingen ide om hvornår, hvorfor, hvad der skaæ foregå når jeg går i fødsel :-) det følelsesmæssige må meget gerne tages i betragtning

Anmeld

12. august 2011

1000Ben

Kender ikke rigtigt nogen statestik, men kom med det samme til at tænke på om du ikke kunne tage med ham? - hvis han altså ikke skal til udlandet. Jeg kan virkelig godt forstå at du er nervøs og en lille del af mig synes faktisk at det er helt galt at han tager afsted, men kan som dig også godt forstå ham. 

Jeg tror dog ikke der er særligt mange førstegangsfødende som går i fødsel så tidligt som uge 35 

Hvor lang tid ville det tage ham at komme hjem, hvis han skulle skynde sig, da man jo ved at førstegangsfødende er liiidt længere tid om at føde.... så dér kunne jo evt. indhentes lidt tid, hvis det nu var - (hvilket det jo selvfølgelig ikke er) he he

Knus 

Stefanie 

Anmeld

12. august 2011

Thalia

Anonym skriver:

Ja, en måned før jeg har termin - men en uge før jeg "jan/må" gå i fødsel.. Som sagt er jeg 1. Gangs fødende, så jeg har ingen ide om hvornår, hvorfor, hvad der skaæ foregå når jeg går i fødsel :-) det følelsesmæssige må meget gerne tages i betragtning

Det mest normal er at 1. gangs fødende går 1-2 uger over termin. Det er temmeligt usædvanligt at føde før tid for din krop har ikke prøvet det før og kan derfor have meget sværere ved at gå i gang.

Det eneste betydning 37+0 mærkatet har, er at hvis du føder derefter vil man ikke kalde dit barn præmatur - det er ikke det samme som at det er sansynligt at du føder der.

Anmeld

12. august 2011

132319

Aaah, det ville jeg ikke tage så tungt. Især ikke når du er førstegangs gravid.

Jeg var selv på ferie fra jeg var 35+2 til jeg var 36+2, uden min kæreste og jeg gik ikke i fødsel (Føde "først" 36+6)

Anmeld

12. august 2011

Den lykkelige

Herhjemme havde det overhovedet ikke været et problem.. uge 37 er jo bare at det er "ok" at føde barnet hvis man skulle gå i fødsel.. men synes da oftere jeg høre at første gangs fødende går over tid..
Kan godt forstå du tænker på det.. Men ville jeg ikke gøre.. og synd at kæresten ikke kommer med på turen synes jeg..
held og lykke med det!!

Anmeld

12. august 2011

Ranarupta

Jeg synes, at det kommer an på, hvordan din graviditet har forløbet indtil videre...

Jeg blev sat igang 34+4 og endte med AKS 34+5 pga. svær svangerskabsforgiftning.
Det er jo langt fra alle det (el. lign. sker for), men det sker...

Men hvis du har haft en graviditet uden optræk til noget som helst - så...

Skal han til udlandet? Og hvad er hans mulighed for at komme hjem, hvis der skulle være behov for det? 

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Stefanie8 skriver:

Kender ikke rigtigt nogen statestik, men kom med det samme til at tænke på om du ikke kunne tage med ham? - hvis han altså ikke skal til udlandet. Jeg kan virkelig godt forstå at du er nervøs og en lille del af mig synes faktisk at det er helt galt at han tager afsted, men kan som dig også godt forstå ham. 

Jeg tror dog ikke der er særligt mange førstegangsfødende som går i fødsel så tidligt som uge 35 

Hvor lang tid ville det tage ham at komme hjem, hvis han skulle skynde sig, da man jo ved at førstegangsfødende er liiidt længere tid om at føde.... så dér kunne jo evt. indhentes lidt tid, hvis det nu var - (hvilket det jo selvfølgelig ikke er) he he

Knus 

Stefanie 

Han skaæ til udlandet, lang bustur på 8-10 timer og med 40 andre mænd.. Så en gravid hormonel umulig kæreste er nok bandlyst men er bare så "bange" for at være en af de få der tilfældigvis skulle gå i fødsel.. Han ku tag en taxa hjem, på 8 timer, men har også i baghovedet at min mormor, mor,Søster alle gange aldog har født på mere end 3 timer, alle sammen er super fødere - så dét ligger i baghovedet, at skulle det ske noget, vil han nok ikke nå det.. Også stoler jeg ikk på de taxa chauffører, sagt fra en person der kommer fra landet Polen ... De ka godt snyde når så turen er kørt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.