Kæreste rejser i uge 35+????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Kommer an på graviditeten generelt. Herhjemme har kæresten ikke sovet ude sidan uge 27-28, pga den meget problematiske graviditet. Men havde jeg haft en problemfri graviditet, så skulle han bare ikke være længere væk end en sms. Dog fra 37+0 skal han være fast hjemme.

Jeg har 'kun' haft sukker i urinen, men der holdes øje med om det udvikler sig til svangerskabsdiabetes, og hvis det gør, kommer det jo an på hvor stor hun er, og om der er risko for igangsættelse inden, men det har vi afklaret inden han tager afsted, er jeg sikker på, HVIS det sku udvikle sig.. Så det er mere føelsesmæssigt og usikkerhed ved at det hele er nyt og første gang..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Anonym trådstarter

Mille83 skriver:

Personligt syntes jeg han skal tage afsted, medmindre du fx. har været indlagt med plukveer el lign allerede? 

Jeg fødte i uge 38....

Det skal nok gå, det er jeg overbevist om 

Jeg synes også at han skal for at få turen ud af det, inden vi skal være forældre Men jeg ER rigtig nervøs, usikker, bange osv..

Han ska til Polen og den eneste måde han ku komme hjem sku være taxa, men dét ønsker jeg ikke, da de kan snyde når de kommer til DK og forlange mere end aftalen for prisen var.. Og så er jeg indstillet på, at få en lyn fødsel, da alle kvinder i familien ikke har oplevet en fødsel i mere end 4 timer, så dét spiller ind, at han måske ikke vil nå det, HVIS det skulle ske inden.. Så ja, det er det hele der spiller en rolle.. Men jeg sys alligevel det trøster at se så mange være så rolige..

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Det lyder meget underligt i mine ører at man skulle betragte barnet som modent allerede i uge 35. Der er SÅ mange helt vitale egenskaber som først udvikles omkring uge 38 og derefter - eksempelvis sutteteknikken.

Jeg synes klart du skal tage en snak med din JM

Men hvis de først udvikler sådanne ting fra uge 38, forstår jeg ikke man må føde fra 37? Så trir ikke den er helt gal... men jeg taler med JM, hun ved det med garantrisse..

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Jeg var også "kun" i Jylland men var jo alligevel 4 timers kørsel væk

Ja, der er en lille forksel på udlandet og Jylland he he.. Hvis han tager afsted, som han nok gør - er det noget med at så kommer han først hjem med bussen 4 dage efter.. Der går vidst ikke fly derfra så ofte nemlig.. Og jeg vil ikk have han tager en taxa...

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Jeg ville synes det var skønt hvis min kæreste kunne nå sådan en herre tur inden bebs kom. Hellere han tager af sted inden end lige efter hvor du er træt

Det er også den eneste fortaler, at han skal have en fed herretur inden han skal være far.. Men det er også kun for hans skyld - jeg vil være usikker og ikke spor rolig i de dage han er væk....

Anmeld

12. august 2011

HeidiØ

Man kan aldrig vide hvornår man går i fødsel jo, men som andre skriver er det meget alm. at gå over tid som førstegangs jo! .. men det er ikke ret mange dage det drejer sig om, det ville filme være uheldigt hvis det lige skulle ske der.

Vi står selv og skal flytte til jylland imorgen (36+0) - og min kæreste skal herover 2 uger(!!) efter, for at afslutte nogle arbejdsopgaver. Så han er væk i hverdagene mens jeg går fra 26+0 til 38+0 - men ok, det er jo ikke længere væk end han smutter over hvis der sker noget..

Men jeg kan sagtens følge din tankegang! Jeg  for der ikke sker det mindste mens han er væk!

Anmeld

12. august 2011

Amagerpigen82

Jeg synes også at han skal for at få turen ud af det, inden vi skal være forældre Men jeg ER rigtig nervøs, usikker, bange osv..

Han ska til Polen og den eneste måde han ku komme hjem sku være taxa, men dét ønsker jeg ikke, da de kan snyde når de kommer til DK og forlange mere end aftalen for prisen var.. Og så er jeg indstillet på, at få en lyn fødsel, da alle kvinder i familien ikke har oplevet en fødsel i mere end 4 timer, så dét spiller ind, at han måske ikke vil nå det, HVIS det skulle ske inden.. Så ja, det er det hele der spiller en rolle.. Men jeg sys alligevel det trøster at se så mange være så rolige..

Hejsa

Warsawa har altså en glimrende lufthavn med MANGE daglige afgange til København. Se blot her: http://www.expedia.dk/pub/agent.dll?tovr=-1294427296

EDIT: søgningen er åbenbart ikke kopieret ind, men søg selv fra Warsaw til Copenhagen og du vil finde rigtig mange daglige afgange! Har selv været der flere gange og der er glimrende forbindelser og en udmærket lufthavn.

Så han kan altså sagtens komme hjem med fly og ikke med taxa

Anmeld

12. august 2011

Thalia

Anonym skriver:

Men hvis de først udvikler sådanne ting fra uge 38, forstår jeg ikke man må føde fra 37? Så trir ikke den er helt gal... men jeg taler med JM, hun ved det med garantrisse..

Jamen sådan er det nu faktisk engang. Det er af samme grund at mange børn som er født tidligere har svært ved at lære at amme, eller de kan have svært ved at skift mellem sutteteknikker. Altså have svært ved at tage en sut fordi den skal bruges anderledes end en brystvorte.

Anmeld

12. august 2011

henh01

Anonym skriver:

Det er også den eneste fortaler, at han skal have en fed herretur inden han skal være far.. Men det er også kun for hans skyld - jeg vil være usikker og ikke spor rolig i de dage han er væk....

det erheller ikke rart at have det sådan, men er det reelt frygten for at du skal gå i fødsel der nærer dig eller er det en anelse jalousi over at det ikke er dig?

Anmeld

12. august 2011

132319

Thalia skriver:

Det lyder meget underligt i mine ører at man skulle betragte barnet som modent allerede i uge 35. Der er SÅ mange helt vitale egenskaber som først udvikles omkring uge 38 og derefter - eksempelvis sutteteknikken.

Jeg synes klart du skal tage en snak med din JM

Sutteteknikken udvikles i uge 35. Min søn som er født i uge 34, kunne sutte da han var en uge gammel og jeg har i forbindelse med praktik på en neonatalafdeling lært at den udvikles der.

Men det er rigtigt at barnet først er helt modent og "færdigt" i uge 37, dvs. 37+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.