Kæreste rejser i uge 35+????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Det mest normal er at 1. gangs fødende går 1-2 uger over termin. Det er temmeligt usædvanligt at føde før tid for din krop har ikke prøvet det før og kan derfor have meget sværere ved at gå i gang.

Det eneste betydning 37+0 mærkatet har, er at hvis du føder derefter vil man ikke kalde dit barn præmatur - det er ikke det samme som at det er sansynligt at du føder der.

Og dog? Jeg er blevet fortalt at man må føde uden større konsekvnder fra uge 35 da barnet et modent der, men at det et ok og naturligt at føde fra 3 uger før termin :-) det må jeg lige spørge min jordemoder nærmere om..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Kofoed.

Kommer an på graviditeten generelt. Herhjemme har kæresten ikke sovet ude sidan uge 27-28, pga den meget problematiske graviditet. Men havde jeg haft en problemfri graviditet, så skulle han bare ikke være længere væk end en sms. Dog fra 37+0 skal han være fast hjemme.

Anmeld

12. august 2011

Mille83

Anonym skriver:

Jeg skriver som ano, da jeg er meget ambivalent og usikker på situationen Det drejer sig om at min kæreste tager på en lille rejse i 4 dage når jeg er i 35+2 og kommer hjem når jeg er 35+6, og dvs. Én lille uge fra at "ku" gå i fødsel :/ Jeg sys det et svært! Jeg vil slet ikk nægte ham at tage afsted, for jeg kender ingen statistikker for at føde før og tror det sker relativt sjældent! Men som 1.gangs fødende synes jeg det hele er usikkert, og der er også det hormonelle i det, som gør at man bare er meget mere sårbar! Men denne tur er den sidste, som de er på som samlet fodboldhold - så den har en vis betydning for ham - hvilket jeg forstår ham i!! :-) meeen, jeg troede også det var 14+/- termin, og ikk 3 uger før termin man ka gå igang.. Så før var jeg bare æist sikker på hans tur, men nu er jeg endnu mere usikker! Kan I ikk hjælpe med Jeres egne tanker om situationen, evt egne erfaringer eller noget? Og også gerne statistikker, hvis I kender dem? Altså f.eks hvor mange der føder i uge 35 osv på forhånd tak for Jeres hjælp

Personligt syntes jeg han skal tage afsted, medmindre du fx. har været indlagt med plukveer el lign allerede? 

Jeg fødte i uge 38....

Det skal nok gå, det er jeg overbevist om 

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Aaah, det ville jeg ikke tage så tungt. Især ikke når du er førstegangs gravid.

Jeg var selv på ferie fra jeg var 35+2 til jeg var 36+2, uden min kæreste og jeg gik ikke i fødsel (Føde "først" 36+6)

Det ville jeg ikk turde, jeg er meget mere forsigtig når det kommer så tæt på termin - måske et det også nemmere når man har født at sige "det ikk så slemt", for så ved man hvad og hvordan alting foregår men ok, det hjælper lidt at I herinde er så rolige :-)

Anmeld

12. august 2011

Thalia

Anonym skriver:

Og dog? Jeg er blevet fortalt at man må føde uden større konsekvnder fra uge 35 da barnet et modent der, men at det et ok og naturligt at føde fra 3 uger før termin :-) det må jeg lige spørge min jordemoder nærmere om..

Det lyder meget underligt i mine ører at man skulle betragte barnet som modent allerede i uge 35. Der er SÅ mange helt vitale egenskaber som først udvikles omkring uge 38 og derefter - eksempelvis sutteteknikken.

Jeg synes klart du skal tage en snak med din JM

Anmeld

12. august 2011

132319

Anonym skriver:

Det ville jeg ikk turde, jeg er meget mere forsigtig når det kommer så tæt på termin - måske et det også nemmere når man har født at sige "det ikk så slemt", for så ved man hvad og hvordan alting foregår men ok, det hjælper lidt at I herinde er så rolige :-)

Jeg var også "kun" i Jylland men var jo alligevel 4 timers kørsel væk

Anmeld

12. august 2011

henh01

Jeg ville synes det var skønt hvis min kæreste kunne nå sådan en herre tur inden bebs kom. Hellere han tager af sted inden end lige efter hvor du er træt

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Herhjemme havde det overhovedet ikke været et problem.. uge 37 er jo bare at det er "ok" at føde barnet hvis man skulle gå i fødsel.. men synes da oftere jeg høre at første gangs fødende går over tid..
Kan godt forstå du tænker på det.. Men ville jeg ikke gøre.. og synd at kæresten ikke kommer med på turen synes jeg..
held og lykke med det!!

Igen, vil jeg gerne have at Jer der har født tænker lidt over det følelsesmæssige og såbarheden i, at føde uden sin kæreste ved sin side

Altså, jeg efterspørger Jeres ærlige mening, og er rigtig glad for den - men det er jo stadig en bekymring, selvom I siger "Synd for kæresten", "ikke bekymre dig" - jeg har forståelsen af at det er usikkert for mange 1. gangs gravide, så det skal også tages i betragtning, og ikke bare selve turen

Anmeld

12. august 2011

ano14316

jeg er i uge 32 nu, og min kæreste tager på skole i nordjylland - vi bor i nordsjælland, her d. 21/08 og kommer først hjem igen d. 23/9 hvor jeg er i uge 38, han er så også hjemme i weekenderne, men vi har den aftale at er der den mindste optakt det noget, mens han er afsted, skal jeg ringer, og så kommer han hjem, han kan så være hjemme på 4 timer.

Jeg tror det er vigtigt at man har lavet nogen klarer aftaler om hvordan tingene skal forløbe, hvis der nu skulle ske noget, for at i begge kan slappe af når han skal afsted..
f.eks. skal du ringe til ham, lige så snart der kunne være tegn på noget, eller skal du vente til du er sikker på at du har veer.
Hvem kommer hjem til dig og hvem tager med på sygehuset.
Hvordan kommer din kæreste hjem, i tilfælde af at der skulle ske noget, og hvor lang tid vil det tage ham, hvad vil det koste.

Så der er en slagplan for hvordan tingene skal foregå, for så kan man altså 1000 gange bedre slappe af.. Og aftal det hele inden han tager afsted, eller kan man nemt blive uvenner..

Og så sker der jo selvfølgelig ingenting så han kan roligt tage afsted..!

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Ranarupta skriver:

Jeg synes, at det kommer an på, hvordan din graviditet har forløbet indtil videre...

Jeg blev sat igang 34+4 og endte med AKS 34+5 pga. svær svangerskabsforgiftning.
Det er jo langt fra alle det (el. lign. sker for), men det sker...

Men hvis du har haft en graviditet uden optræk til noget som helst - så...

Skal han til udlandet? Og hvad er hans mulighed for at komme hjem, hvis der skulle være behov for det? 

Jeg har 'kun' haft sukker i urinen for nylig, og derfor været til sukkerbelastning, hvor der endnu ikke var svangerskabsdiabetes, men skal nok til en ny ved 30. uge, og dét har jo selvf. noget at sige, hvis det skulle ske at jeg fik det, for så er de begyndt at sæltte igang tidligt, hvis bebsen bliver for stor, så det har vi i betragtning til at kam komme i vejen..

Men det er jo også ham som er ret usikker :/

Han skal til Polen, så den eneste måde at komme hjem på skulle være en taxa, men har fået afvide at man vidst ikke skal tage taxa så langt, og så har alle kvinder i min fam. ikke født på mere end 4 timer, så jeg tror og gisner om at jeg får lign. fødsel, så vi er forberedt på det er huhej, når det sker en dag Så jeg tror art hvis han tager afsted, og jeg går i fødsel er der intet at gøre, og så må han tage turen ud, eller så må turen droppes.. Men det er nu mest op til ham.... Men vi er begge usikre lige nu, fordi vi også er førstegangs forældre, og det føles bare usikkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.