ano14316 skriver:
jeg er i uge 32 nu, og min kæreste tager på skole i nordjylland - vi bor i nordsjælland, her d. 21/08 og kommer først hjem igen d. 23/9 hvor jeg er i uge 38, han er så også hjemme i weekenderne, men vi har den aftale at er der den mindste optakt det noget, mens han er afsted, skal jeg ringer, og så kommer han hjem, han kan så være hjemme på 4 timer.
Jeg tror det er vigtigt at man har lavet nogen klarer aftaler om hvordan tingene skal forløbe, hvis der nu skulle ske noget, for at i begge kan slappe af når han skal afsted..
f.eks. skal du ringe til ham, lige så snart der kunne være tegn på noget, eller skal du vente til du er sikker på at du har veer.
Hvem kommer hjem til dig og hvem tager med på sygehuset.
Hvordan kommer din kæreste hjem, i tilfælde af at der skulle ske noget, og hvor lang tid vil det tage ham, hvad vil det koste.
Så der er en slagplan for hvordan tingene skal foregå, for så kan man altså 1000 gange bedre slappe af.. Og aftal det hele inden han tager afsted, eller kan man nemt blive uvenner..
Og så sker der jo selvfølgelig ingenting så han kan roligt tage afsted..!

Det nemlig en fin ide med en slagplan for det..
Hans mor og min mor skal med.. Med min mor kan ikke bare gå, hvis hun f.eks er på job, da hun er ansvarshavende, så hun SKAL have den anden som stand-in før hun bare kan gå, så der er nu risiko for hun ikke kan være der, ved fødsel.. Hun tager ferie den ene uge efter termin og arbejder kun to dage ugen op til termin.. Men sker det før, kan vi ikke vide om hun ka være der..
Derfra hvor han er, kan han ikke garanteres at kunne flyve, der går vidst ikke fly sådan ofte, derfra..
Så havde vi talt om at han sku have penge til en taxa, aftale en pris dernede fra og komme hjem, det tager ca. 8-10 timer alt efter trafik også osv.. MEN, jeg er bleven fortalt at man ikke skal tage taxaer dernedefra, de kan finde på at snyde når det er større beløber, så dén bekymring vil jeg slet ikke have oveni andre bekymringer, hvis noget sku ske - så enten tager han afsted og bliver dernede alle dagene ligemeget hvad der sker herhjemme, og ellers bliver han hjemme, men for mig er det vigtigt at han tager beslutningen, han må gøre op osv.. Altså, jeg vil selvf. ikke nægte ham at tage afsted, men jeg er panisk ved tanken om det :/