Kæreste rejser i uge 35+????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

132319

Anonym skriver:

Ja, der er en lille forksel på udlandet og Jylland he he.. Hvis han tager afsted, som han nok gør - er det noget med at så kommer han først hjem med bussen 4 dage efter.. Der går vidst ikke fly derfra så ofte nemlig.. Og jeg vil ikk have han tager en taxa...

Mon ikke du ender med at gå 14 dage over tid, hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Jeg har 'kun' haft sukker i urinen, men der holdes øje med om det udvikler sig til svangerskabsdiabetes, og hvis det gør, kommer det jo an på hvor stor hun er, og om der er risko for igangsættelse inden, men det har vi afklaret inden han tager afsted, er jeg sikker på, HVIS det sku udvikle sig.. Så det er mere føelsesmæssigt og usikkerhed ved at det hele er nyt og første gang..

Hvis det ikke er noget, så synes jeg det er fair nok, at han tager afsted, men personligt ville jeg være mere bekymret end normalt, tænkt på alle de kære homoner, hehe. Men det er virkelig last-call for ham inden baby kommer. Kan du ikke besøge nogle veninder imens, tage i biffen og sådan, så tiden ikke føles lang og trist?

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

jeg er i uge 32 nu, og min kæreste tager på skole i nordjylland - vi bor i nordsjælland, her d. 21/08 og kommer først hjem igen d. 23/9 hvor jeg er i uge 38, han er så også hjemme i weekenderne, men vi har den aftale at er der den mindste optakt det noget, mens han er afsted, skal jeg ringer, og så kommer han hjem, han kan så være hjemme på 4 timer.

Jeg tror det er vigtigt at man har lavet nogen klarer aftaler om hvordan tingene skal forløbe, hvis der nu skulle ske noget, for at i begge kan slappe af når han skal afsted..
f.eks. skal du ringe til ham, lige så snart der kunne være tegn på noget, eller skal du vente til du er sikker på at du har veer.
Hvem kommer hjem til dig og hvem tager med på sygehuset.
Hvordan kommer din kæreste hjem, i tilfælde af at der skulle ske noget, og hvor lang tid vil det tage ham, hvad vil det koste.

Så der er en slagplan for hvordan tingene skal foregå, for så kan man altså 1000 gange bedre slappe af.. Og aftal det hele inden han tager afsted, eller kan man nemt blive uvenner..

Og så sker der jo selvfølgelig ingenting så han kan roligt tage afsted..!

Det nemlig en fin ide med en slagplan for det..

Hans mor og min mor skal med.. Med min mor kan ikke bare gå, hvis hun f.eks er på job, da hun er ansvarshavende, så hun SKAL have den anden som stand-in før hun bare kan gå, så der er nu risiko for hun ikke kan være der, ved fødsel.. Hun tager ferie den ene uge efter termin og arbejder kun to dage ugen op til termin.. Men sker det før, kan vi ikke vide om hun ka være der..

Derfra hvor han er, kan han ikke garanteres at kunne flyve, der går vidst ikke fly sådan ofte, derfra..

Så havde vi talt om at han sku have penge til en taxa, aftale en pris dernede fra og komme hjem, det tager ca. 8-10 timer alt efter trafik også osv.. MEN, jeg er bleven fortalt at man ikke skal tage taxaer dernedefra, de kan finde på at snyde når det er større beløber, så dén bekymring vil jeg slet ikke have oveni andre bekymringer, hvis noget sku ske - så enten tager han afsted og bliver dernede alle dagene ligemeget hvad der sker herhjemme, og ellers bliver han hjemme, men for mig er det vigtigt at han tager beslutningen, han må gøre op osv.. Altså, jeg vil selvf. ikke nægte ham at tage afsted, men jeg er panisk ved tanken om det :/

Anmeld

12. august 2011

Thalia

132319 skriver:

Sutteteknikken udvikles i uge 35. Min søn som er født i uge 34, kunne sutte da han var en uge gammel og jeg har i forbindelse med praktik på en neonatalafdeling lært at den udvikles der.

Men det er rigtigt at barnet først er helt modent og "færdigt" i uge 37, dvs. 37+0

Hmmm - Jeg har læst uge 38 i en af bøgerne fra JM studiet, men det giver fin mening at det er fra uge 35 den udvikles.

Jeg er selv mor til en dreng der blev født 36+6, og hans sutteteknik var på ingen måde optimal. Amning lærte han, men flaske og sut kunne han slet ikke.

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Jamen sådan er det nu faktisk engang. Det er af samme grund at mange børn som er født tidligere har svært ved at lære at amme, eller de kan have svært ved at skift mellem sutteteknikker. Altså have svært ved at tage en sut fordi den skal bruges anderledes end en brystvorte.

Jeg snakker bare med en faglig om det

Ka se en anden skriver en anden uge, så jeg tror jeg tager den med en faglig Men tak for din hjælp ellers.

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Mon ikke du ender med at gå 14 dage over tid, hehe

JO! Garanteret... Og jeg finder ud af der ingen grund til bekymring var.. Men det er først om et par måneder, og er helt stresset ved tanken allerede nu... Argh!!

Anmeld

12. august 2011

132319

Thalia skriver:

Hmmm - Jeg har læst uge 38 i en af bøgerne fra JM studiet, men det giver fin mening at det er fra uge 35 den udvikles.

Jeg er selv mor til en dreng der blev født 36+6, og hans sutteteknik var på ingen måde optimal. Amning lærte han, men flaske og sut kunne han slet ikke.

Det er jo nok også forskelligt fra barn til barn men refleksen skulle være udviklet der.

At mange præmature får gulsot og bliver sløve, kan jo også påvirke evnen til at kunne sutte

Min datter er også født 36+6 og hun sugede sig fast med det samme

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Hvis det ikke er noget, så synes jeg det er fair nok, at han tager afsted, men personligt ville jeg være mere bekymret end normalt, tænkt på alle de kære homoner, hehe. Men det er virkelig last-call for ham inden baby kommer. Kan du ikke besøge nogle veninder imens, tage i biffen og sådan, så tiden ikke føles lang og trist?

Jo, altså - det er overhoved ikke et problem for mig at være beskæftiget, jeg er ikke særlig 'afhængig' af ham normalvis

Så det er der slet intet i, overhovedet.. Det er kun "hvad nu hvis...", der stresser mig, gør mig bange og nervøs..

Også fordi det er enten/eller.. Han kan ikke bare komme hjem derfra....

Anmeld

12. august 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Jo, altså - det er overhoved ikke et problem for mig at være beskæftiget, jeg er ikke særlig 'afhængig' af ham normalvis

Så det er der slet intet i, overhovedet.. Det er kun "hvad nu hvis...", der stresser mig, gør mig bange og nervøs..

Også fordi det er enten/eller.. Han kan ikke bare komme hjem derfra....

Forstår dig godt, nu er jeg selv næsten så langt henne som du vil være, jeg behøver ikke kæresten herhjemme, men slimproppen gik for en uge siden og alle mulige underlige ting begynder nu, så føleser er meget ude på tøjet, vis han skulle være væk i en uge, der kan jo ske meget på en uge. Men igen sansynligheden er meget lille, hvis ellers graviditeten har været problemfri.

Anmeld

12. august 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Jeg skriver som ano, da jeg er meget ambivalent og usikker på situationen Det drejer sig om at min kæreste tager på en lille rejse i 4 dage når jeg er i 35+2 og kommer hjem når jeg er 35+6, og dvs. Én lille uge fra at "ku" gå i fødsel :/ Jeg sys det et svært! Jeg vil slet ikk nægte ham at tage afsted, for jeg kender ingen statistikker for at føde før og tror det sker relativt sjældent! Men som 1.gangs fødende synes jeg det hele er usikkert, og der er også det hormonelle i det, som gør at man bare er meget mere sårbar! Men denne tur er den sidste, som de er på som samlet fodboldhold - så den har en vis betydning for ham - hvilket jeg forstår ham i!! :-) meeen, jeg troede også det var 14+/- termin, og ikk 3 uger før termin man ka gå igang.. Så før var jeg bare æist sikker på hans tur, men nu er jeg endnu mere usikker! Kan I ikk hjælpe med Jeres egne tanker om situationen, evt egne erfaringer eller noget? Og også gerne statistikker, hvis I kender dem? Altså f.eks hvor mange der føder i uge 35 osv på forhånd tak for Jeres hjælp

Du går nok ikke i gang 35+6 men man kan aldrig vide. Forstår godt du ikke er helt tryg ved det.

Min kæreste skulle også lige til fest og fyre den af inden den lille kom, (35+5)resulterede i at jeg ringede til ham kl. 23 og sagde at nu gik det igang, han var fuld og troede ikke helt på det. Han sagde jeg skulle ringe igen når der skete noget. hehe. Jeg ringede en time efter og fortalte ham at den var god nok. Blev ved med at skulle overbevise ham med at der altså SKETE NOGET NU.

Så vi tog på fødegangen med meget påvirket far. Havde "heldigvis" veer i 3 døgn (fødte 36+1) , så han nåede at bleve ædru inden det store øjeblik.

Men ja, det var også rimelig træls for mig, for han havde tømmermænd og fik ikke tid til at sove den ud fordi jeg havde så mange smerter så vi ikke fik noget søvn, og jeg havde samtidig med mine egne smerter ondt af at han havde det dårligt. Og han var flov siger jeg dig, flov over han havde været fuld da jeg behøvede ham, og ikke troede på nmig de første mange gange jeg ringede.

Så det kan altså ske, men håber da din fyr kan nå at få sin ferie, og ellers må han jo bare skynde sig hjem før tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.