Kæreste rejser i uge 35+????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

Amagerpigen82

Anonym skriver:

Tak for din forståelse..

Der ville intet problem være, hvis han så bare kunne komme hjem.. Det er Polen, så der går vidst kun lige ét fly dagligt.. Hvis der overhoved er et dagligt.. Så havde vi snakken inden over en taxa hjem, men jeg synes ikke det er optimalt, da en veninde fra Polen siger at man skal IKKE køre med taxa så langt, for selvom man aftaler én pris, så er der stor risiko for de snyder når man ankommer og forlanger dobbelt op, hun siger de er syge i hovedet dernede (hendes ord, ikke mine), og hun rejser derned flere gange om året, så taxa er no-go for mig, da jeg ikke skal ligge med ekstra bekymring for om han bliver rullet af chaufføren (forstå mig ret ) .. Så han har ikke bare mulighed for at vende hjem, HVIS det skulle ske.. Og det er også dét der skræmmer mig..

Kære Anonym

Jeg forstår godt din bekymring og vil bestemt ikke tage beslutninger for dig.

Men som jeg har skrevet tidligere går der altså rigtig mange fly om dagen fra Polen til Danmark. Både fra Warzawa og fra fx Krakow. Så jeg tror ikke der er nogen grund til at tænke i taxature (andet end til og fra lufthavnen)

Men slå det selv op og så er jeg sikker på at du vil finde ud af at der er masser af flymuligheder, - hvad beslutningen så bliver det er naturligvis op til jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

1000Ben

Anonym skriver:

Han skaæ til udlandet, lang bustur på 8-10 timer og med 40 andre mænd.. Så en gravid hormonel umulig kæreste er nok bandlyst men er bare så "bange" for at være en af de få der tilfældigvis skulle gå i fødsel.. Han ku tag en taxa hjem, på 8 timer, men har også i baghovedet at min mormor, mor,Søster alle gange aldog har født på mere end 3 timer, alle sammen er super fødere - så dét ligger i baghovedet, at skulle det ske noget, vil han nok ikke nå det.. Også stoler jeg ikk på de taxa chauffører, sagt fra en person der kommer fra landet Polen ... De ka godt snyde når så turen er kørt

Hvis man skal sætte de to ting op mod hinanden: At se sit barn blive født eller tage med på fodboldtur, så synes jeg godt nok at det at se sit barn blive født må være noget vigtigere. Når du så kommer med oplysningen om at hele din familie er "super" fødere, så synes jeg jo det er endnu mere farligt, at han tager afsted... Han ville nok aldrig tilgive sig selv... Jeg synes den er svær, rigtig svær. Kan godt forstå han også synes det er en svær beslutning. Hvis han tager afsted og du går i fødsel, vil de jo nok (så vidt jeg har forstået) forsøge at stoppe fødslen indtil du er i uge 37!!! Det er måske også en hjælp at de har muligheden for at stoppe Jeres baby's ankomst.... Det er nok en snak I må tage sammen, tror jeg 

Anmeld

12. august 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Okay, interessant.. Hvor langt er du nu? Ej, vi må håbe din krop liiiige venter lidt med at føde I hvert fald til du er passeret 37+

Er 34+5 Men det gør den sikkert, tøsen ligger i hvert faldt højt oppe, så hvis jeg går i gang, så skal hun lige falde ned først

Men bliver senest sat igang på termin, så hun må meget gerne sætte det hele igang med det samme jeg runder 37+0, magter ikke en igangsættelse, tror det giver mange smerter

Men håber da ikke du for sukkersyge.

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Amagerpigen82 skriver:

Kære Anonym

Men som jeg har skrevet tidligere går der altså rigtig mange fly om dagen fra Polen til Danmark. Både fra Warzawa og fra fx Krakow. Så jeg tror ikke der er nogen grund til at tænke i taxature (andet end til og fra lufthavnen)

Men slå det selv op og så er jeg sikker på at du vil finde ud af at der er masser af flymuligheder, - hvad beslutningen så bliver det er naturligvis op til jer.

Det må jeg undersøge.. Min kæreste fortalte mig der ikk gik fly særlig ofte, det er nemlig hans bekymring.. for det ændre jo lidt hvis der går flere fly dagligt.. Tak for det, det må jeg undersøge..

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Stefanie8 skriver:

Hvis man skal sætte de to ting op mod hinanden: At se sit barn blive født eller tage med på fodboldtur, så synes jeg godt nok at det at se sit barn blive født må være noget vigtigere. Når du så kommer med oplysningen om at hele din familie er "super" fødere, så synes jeg jo det er endnu mere farligt, at han tager afsted... Han ville nok aldrig tilgive sig selv... Jeg synes den er svær, rigtig svær. Kan godt forstå han også synes det er en svær beslutning. Hvis han tager afsted og du går i fødsel, vil de jo nok (så vidt jeg har forstået) forsøge at stoppe fødslen indtil du er i uge 37!!! Det er måske også en hjælp at de har muligheden for at stoppe Jeres baby's ankomst.... Det er nok en snak I må tage sammen, tror jeg 

Tak for forståelsen - jeg tror også vi skal ha en god snak over frokosten inden længe Og så lige tale hvordan og hvorledes.. Nu ka jeg se der er en der skriver at der er flere fly dagligt, og dét ændre situatuionen en smule, hvis der bare er det Vi må se

Tak for hjælpen

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Er 34+5 Men det gør den sikkert, tøsen ligger i hvert faldt højt oppe, så hvis jeg går i gang, så skal hun lige falde ned først

Men bliver senest sat igang på termin, så hun må meget gerne sætte det hele igang med det samme jeg runder 37+0, magter ikke en igangsættelse, tror det giver mange smerter

Men håber da ikke du for sukkersyge.

Ja, hun må lige vente den lille pige

Jeg er ikke i risiko for det, tror jeg ikke.. Mine farmor og farfar har det, men det er sådan noget gammelsmands sukkersyge.. Så ejg tror det da ikke

Anmeld

12. august 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Ja, hun må lige vente den lille pige

Jeg er ikke i risiko for det, tror jeg ikke.. Mine farmor og farfar har det, men det er sådan noget gammelsmands sukkersyge.. Så ejg tror det da ikke

Det er faktisk tybe 2 (gammelsmands) der er den som øger risikoen for graviditets sukkersyge/svangerskab diabetis. Men selv min far har det og jeg viser ingen tegn på det overhovedet, blev testet to gange (glukosebelastning - AD FY FØJ).

Ja, men ikke for længe hehe.

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Amagerpigen82 skriver:

Kære Anonym

Fra den der Wa... er der ca. 3 daglige ankomster

Men den anden er slet ikke på som destination, til Kastrup.. Og så må jeg lige spørge ham hvor I Polen de bor i forhold til om han kan komme til War ... MEn TUSIND TAK, det giver et helt andet tryghed ved at han kan komme afsted, hvis han fra hvor han bor kan komme til lufhavnen Så TAK!!!!!

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Det er faktisk tybe 2 (gammelsmands) der er den som øger risikoen for graviditets sukkersyge/svangerskab diabetis. Men selv min far har det og jeg viser ingen tegn på det overhovedet, blev testet to gange (glukosebelastning - AD FY FØJ).

Ja, men ikke for længe hehe.

Ja, min JM havde faktisk lige noteret at jeg skulle have en glukosebelastning, og så kom jeg til lægen og så fandt de sukker i urinen et par uger efter JM-besøget, men fik så en hurtigere tid til glukosebelastningen, og ja - det er mega ulækkert det der sukkervand

Men hun sagde faktisk godt at man nu tog i betragtning hvis bedsteforældre havde sukkersyge som risiko, men at det ikke var risiko når det var gammelmands.. Men ja, de holder øje - det er det vigtigste, men må da lige hører min JM om der er risiko, sys bestemt hun sagde der ikke var, pga. deres sukkersyge.. Men ok, udfra min sukker i urin, er det vel en risiko i sig selv?

Hehe.. ARJ! Det blev forvirrende, og ikke mere bekymring hertil!!

Anmeld

12. august 2011

Deka11

Anonym skriver:

Jeg skriver som ano, da jeg er meget ambivalent og usikker på situationen Det drejer sig om at min kæreste tager på en lille rejse i 4 dage når jeg er i 35+2 og kommer hjem når jeg er 35+6, og dvs. Én lille uge fra at "ku" gå i fødsel :/ Jeg sys det et svært! Jeg vil slet ikk nægte ham at tage afsted, for jeg kender ingen statistikker for at føde før og tror det sker relativt sjældent! Men som 1.gangs fødende synes jeg det hele er usikkert, og der er også det hormonelle i det, som gør at man bare er meget mere sårbar! Men denne tur er den sidste, som de er på som samlet fodboldhold - så den har en vis betydning for ham - hvilket jeg forstår ham i!! :-) meeen, jeg troede også det var 14+/- termin, og ikk 3 uger før termin man ka gå igang.. Så før var jeg bare æist sikker på hans tur, men nu er jeg endnu mere usikker! Kan I ikk hjælpe med Jeres egne tanker om situationen, evt egne erfaringer eller noget? Og også gerne statistikker, hvis I kender dem? Altså f.eks hvor mange der føder i uge 35 osv på forhånd tak for Jeres hjælp

Jeg kan sagtens godt forstå din bekymring.
Min kæreste har meget rejsearbejde, og fløj til USA på sin sidste rejse før fødslen, i mandags. Da var jeg i uge 35+3. Han er afsted i 12 dage, så når han kommer hjem er jeg i uge 37+1. (20 dage før termin.) Vi har også været meget bekymret og urolige for dette. Men han kunne simpelthen ikke aflyse den rejse. Hvis jeg skulle gå i fødsel mens han er væk, må han jo få en flybillet hjem så hurtigt som muligt. Men som jordemoder og læger osv. siger, så er det sjældent at førstegangsfødende føder før tid. Jeg har aftalt med mine forældre at hvis der skulle ske noget, så tager de med mig.
Men jeg har valgt at sige, at jeg ikke vil være ked af at han er ude og rejse nu. Men derimod vil jeg nyde disse dage her alene, hvor jeg vil forkæle mig selv, og lave lige det jeg har lyst til. For det er sidste gang jeg kommer til at være rigtig alene med mig selv i meget lang tid. Måske du skulle prøve at tænke sådan på det også. Det har ihvert fald hjulpet mig til ikke at være så ked af det og nervøs.
Jeg har ikke læst hvad de andre har skrevet. Men håber at du kan bruge mit indlæg til et eller andet. Jeg er sikker på at det nok skal gå med at din kæreste rejser i nogle dage der.

Weekendhilsner fra en der godt ved, hvordan det er når kæresten er ude og rejse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.