Anne og Michellas sukkerdagbog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Altså!!! Hvis du har "ridebukselår" og "elskovshåndtag" så er det jo for dumt ikke at undgå fede ting?? Det ER nemlig fedt, og hvis først der sidder noget på de 2 udvalgte steder, så sætter ALT fremtidigt fedt sig der - eller okay næsten! Så skynd dig at "vælge" om du vil af med det, for så hellere gøre det nu! Mit har siddet der siden jeg var 13-14 år og fik lov at spise alt for meget slik! Efter en graviditet, fødsel og medfølgende amning, er det ikke spor nemmere at komme af med!! 
Du kan selvfølgelig stadig få bacon, fløde osv. (FUCK, det aftensmad lyder lækkert i øvrigt!) men måske i moderate mængder og "ved festlige lejligheder!"

Det er kun dig selv det går ud over, når du falder i. Når du gentagne gane synes, du har "sløset" så er det jo ikke noget værd, at have spist chips...! Hvis du i stedet tænkte: "de chips var gode, dem fortjente jeg" så var det en anden snak. Næste gang du skal til at spise noget, du egentlig helst vil lade være med, så husk din øvfølelse her fra weekenden!!

Nåh! OG så til ros! For jeg synes stadig du er sej. Jeg kan godt se du er faldet mere i end du plejer - men mindre mængde chips/melon og vindruer; tænk hvor meget sukker du har sparet væk trods alt?! 
Det var en rigtig god ide med veninden, jeg synes nogle gange det er kedeligt bare at servere frugt, men tit bliver ens gæster jo glade for, at der er noget sundt og lækkert at spise; så det er vist bare sådan en kunstig ide/vane, at der skal søde sager på bordet for at det er godt nok!!

Min stedfar er guld! Han er helt fantastisk, og meget nede på jorden i forhold til min mor. Han har været "i familien" siden jeg var 9 år, og jeg kan vikle ham om min lillefinger præcis som en "fars pige" - dog udnytter jeg det aldrig, men han ved også at jeg gerne hjælper ham!
Jeg er selv meget forbavset over det med grillmaden - jeg ÆLSKER burger; særligt med ost og bacon, og så fritter, grillketchup og remolade (for det smager altså bare anderledes, end det man selv hælder ud af plasticbøtten fra netto) men jeg var standhaftig og fik kun en cola. Jeg håbede den kunne tage det værste af min hovedpine, men det lykkedes desværre ikke. I dag er den dog væk!

Zumba - wiii! Du skal af sted! Så får humøret sikkert også en tak opad - Jørn har fundet sådan nogle DVD'er til mig, så jeg kan stå herhjemme i stuen, mens Felix lige napper en lur, men jeg er ikke rigtig igang endnu! Det er mit mål for den kommende uge: 2 x zumba!

Hvad er dit mål for den nye uge?

Rigtig god søndag, og op med humøret og op på hesten - tænk stadigvæk på, hvor meget sukker du er gået udenom, fordi du er så bevidst om det!

Tak for røvfulden!!!!  Ja jeg skal altså tage mig sammen!!! Jeg har haft de der "ridebukselår" før og er kommet af med dem. Jeg er ikke en der tager så nemt på, men den her sommerferie har altså været storslem! Jeg SKAL slappe af med alt det jeg spiser!!!! Men vi spiser generelt ikke usund aftensmad og vi spiser meget varieret, så det er jeg ikke nervøs for. Det er virkelig sukkeret jeg kæmper med.

I dag har ikke været meget bedre. Jeg har virkelig opdaget at når jeg føler jeg har brug for trøst, så spiser jeg noget med sukker i. Jeg VAR til zumba i dag og har tænkt mig at tage til det EN gang om ugen. Enten torsdag eller søndag, og kan det passe ind gør jeg det begge dage. MEN da jeg så er færdig med zumba ringer jeg lige til Casper. Han og Carla er nede og se fodbold. Og så siger han: Slap af når jeg fortæller dig det her: Carla er blevet stukket af en hveps på hagen. Jeg panikker fuldstændig og vil bare ned til min datter. På vej derned tænker jeg at HUN skal have en lille trøst og køber lidt vingummi til hende (DUMT at lære hende den vane) og så køber jeg gudhjælpemig chokolade til mig selv som jeg kværner uden at smage på den!!!! AAARH det er for dumt!!!! Jeg NØD den ikke engang. Den blev bare kørt ind! Men jeg spiser når jeg synes der er noget der er synd for mig selv!!! Det er da for skørt!! Jeg mangler noget at erstatte det med når følelsen dukker op. What to do????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

AnneBJ

La-lai-la-lai.... 

I dag har vi været til fødselsdag (igen!) - 2 boller med smør, og én halv hindbærsnitte, INGEN chokoladekage!

Jeg synes det er okay let at sige nej lige for tiden, men det hjælper også på det, at jeg jævnligt ser billeder af mig selv... 

Hvordan er din dag gået?

Anmeld

14. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Tak for røvfulden!!!!  Ja jeg skal altså tage mig sammen!!! Jeg har haft de der "ridebukselår" før og er kommet af med dem. Jeg er ikke en der tager så nemt på, men den her sommerferie har altså været storslem! Jeg SKAL slappe af med alt det jeg spiser!!!! Men vi spiser generelt ikke usund aftensmad og vi spiser meget varieret, så det er jeg ikke nervøs for. Det er virkelig sukkeret jeg kæmper med.

I dag har ikke været meget bedre. Jeg har virkelig opdaget at når jeg føler jeg har brug for trøst, så spiser jeg noget med sukker i. Jeg VAR til zumba i dag og har tænkt mig at tage til det EN gang om ugen. Enten torsdag eller søndag, og kan det passe ind gør jeg det begge dage. MEN da jeg så er færdig med zumba ringer jeg lige til Casper. Han og Carla er nede og se fodbold. Og så siger han: Slap af når jeg fortæller dig det her: Carla er blevet stukket af en hveps på hagen. Jeg panikker fuldstændig og vil bare ned til min datter. På vej derned tænker jeg at HUN skal have en lille trøst og køber lidt vingummi til hende (DUMT at lære hende den vane) og så køber jeg gudhjælpemig chokolade til mig selv som jeg kværner uden at smage på den!!!! AAARH det er for dumt!!!! Jeg NØD den ikke engang. Den blev bare kørt ind! Men jeg spiser når jeg synes der er noget der er synd for mig selv!!! Det er da for skørt!! Jeg mangler noget at erstatte det med når følelsen dukker op. What to do????

Sådan gør jeg også!! Og ja, det ER dumt, men jeg tror ikke der er meget andet at gøre, end øve sig i at stoppe op, HVER ENESTE gang, man vil putte noget i munden og så tænke: "hvorfor spiser jeg det her?"

Hvis man kan svare man er sulten er det ok!

Alle andre grunde (det er fredag, jeg er træt, blodprøven gjorde ondt, det er synd for mig jeg har haft en hård dag, etc.) kræver at man træffer et bevidst valg: Vil jeg spise det her??

Dejligt at det ikke var "slemt" med Carla, men ejg kan sagtens forstå du blev forskrækket! - Fedt at du var til Zumba, følte du dig ikke sej bagefter?

Jeg er misundelig over, at du ikke nemt tager på - det gør jeg! Bare jeg tænker på Othellolagkage, har jeg taget to kg. på...  
Gjorde du noget specielt ifht. at komme af med ridebukselårerne? 

Anmeld

14. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Sådan gør jeg også!! Og ja, det ER dumt, men jeg tror ikke der er meget andet at gøre, end øve sig i at stoppe op, HVER ENESTE gang, man vil putte noget i munden og så tænke: "hvorfor spiser jeg det her?"

Hvis man kan svare man er sulten er det ok!

Alle andre grunde (det er fredag, jeg er træt, blodprøven gjorde ondt, det er synd for mig jeg har haft en hård dag, etc.) kræver at man træffer et bevidst valg: Vil jeg spise det her??

Dejligt at det ikke var "slemt" med Carla, men ejg kan sagtens forstå du blev forskrækket! - Fedt at du var til Zumba, følte du dig ikke sej bagefter?

Jeg er misundelig over, at du ikke nemt tager på - det gør jeg! Bare jeg tænker på Othellolagkage, har jeg taget to kg. på...  
Gjorde du noget specielt ifht. at komme af med ridebukselårerne? 

Ja jeg ved godt at når jeg bliver ked af det eller synes noget er synd for mig at jeg så ikke skal spise noget, men lige i det øjeblik er jeg bare så ligeglad. Jeg skal finde ud af hvordan jeg kommer over det punkt.

Og jo jeg havde det rigtig godt efter at have været til Zumba. Jeg ELSKER det virkelig. Jeg elsker at danse og der er bare så meget power i det. Jeg sveder helt vildt og man er bare så frisk bagefter. Dejligt!!! Glæder mig til næste gang! Som er på torsdag! YES!

Jeg kan jo ikke lige huske hvad jeg gjorde med de lår dengang. Det er mange år siden og de forsvandt heldigvis. Men hvad jeg lige gjorde er jeg ikke klar over....

Og PS: Du må ikke tænke på lagkage!!! Det spiser jeg forresten i morgen. Men altså jeg har fødselsdag og så vil jeg glemme alt om at der er sukker i den kage jeg laver. Faktisk har jeg tænkt mig at bilde mig selv ind at den er lavet af grøntsager!

Anmeld

14. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Ja jeg ved godt at når jeg bliver ked af det eller synes noget er synd for mig at jeg så ikke skal spise noget, men lige i det øjeblik er jeg bare så ligeglad. Jeg skal finde ud af hvordan jeg kommer over det punkt.

Og jo jeg havde det rigtig godt efter at have været til Zumba. Jeg ELSKER det virkelig. Jeg elsker at danse og der er bare så meget power i det. Jeg sveder helt vildt og man er bare så frisk bagefter. Dejligt!!! Glæder mig til næste gang! Som er på torsdag! YES!

Jeg kan jo ikke lige huske hvad jeg gjorde med de lår dengang. Det er mange år siden og de forsvandt heldigvis. Men hvad jeg lige gjorde er jeg ikke klar over....

Og PS: Du må ikke tænke på lagkage!!! Det spiser jeg forresten i morgen. Men altså jeg har fødselsdag og så vil jeg glemme alt om at der er sukker i den kage jeg laver. Faktisk har jeg tænkt mig at bilde mig selv ind at den er lavet af grøntsager!

Når man har fødselsdag må man gøre lige præcis som man gerne vil!!! 

Jeg håber du får en rigtig dejlig dag - jeg får besøg af Anna og Boas imorgen, vi skal også have kaaaage, for vi har en aftale om chokoladekage vi mangler at indfri!

Anmeld

14. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Når man har fødselsdag må man gøre lige præcis som man gerne vil!!! 

Jeg håber du får en rigtig dejlig dag - jeg får besøg af Anna og Boas imorgen, vi skal også have kaaaage, for vi har en aftale om chokoladekage vi mangler at indfri!

Ha ha ha hvor godt!!! Og hvor hyggeligt de kigger forbi!!!! Er da helt misundelig!!! Jeg håber I får en dejlig dag sammen

Og så er vi enige om at vi synder i morgen. He he

Anmeld

16. august 2011

AnneBJ

Dag 15!

Skulle skynde mig at nå til læge om morgenen, så jeg snuppede bare en grovbolle og en halv liter vand jeg kunne indtage i bussen.

Til frokost fik jeg skinkestrimler vendt i smøreost og sennep indbagt i butterdej, og salat med agurk, vandmelon, honningmelon og ruccola. Mums! 

Så var der jo den der chokoladekage... Som efter Annas udsagn var "sublim" - jeg er tilbøjelig til at give hende ret! Jeg spiste 2 stykker - og kunne sagtens have spist 3, men jeg lod være... Nu står den så her på bordet og griner dumt af mig, men jeg har ikke rørt den siden... 

Til aften fik vi samme omgang som Anna og jeg havde fået til frokost - Jørn ELSKER det, så jeg forbarmede mig, og spiste det samme 2 gange på en dag! Så selvom det ikke var sund mad, så er jeg godt tilfreds med mig selv - dog gik jeg faktisk sulten i seng, for jeg havde slet ikke fået mine ordentlige mellemmåltider osv.

Og så må jeg nødvendigvis tilføje, at lille Boas jo bare er fuldstændig fantastisk sød og dejlig! Så stille og mild! Ham og Felix spiste begge omkring kl. 13.30 og snorkede så mageligt indtil Anna skulle køre! Så kan man vist ikke få det meget nemmere, med to som trods alt er så små stadigvæk!

Havde du en dejlig fødselsdag, og var det en god kage?  

Anmeld

16. august 2011

Barbamama

Jeg havde en dejlig fødselsdag og har desværre ikke engang kunne lade resterne være i dag.... Jeg er simpelthen så flov. Det kan bare ikke passe at jeg ikke kan lade det være.  

Jeg spiste faktisk ikke engang særlig meget i går. Men det gjorde jeg så til gengæld i dag. Vi havde en masse chokolade tilbage og det har jeg spist....  Det irriterer mig at jeg ikke har haft viljestyrke. Og nu er jeg tilbage til den der skide sætning: I MORGEN starter jeg igen. Og den der i morgen bliver hele tiden rykket. Det er ikke godt nok!!!

Jeg synes du er skide sej at du bare kan holde det. Jeg er sgu lige røget i et hul af en slags.....

Anmeld

16. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Jeg havde en dejlig fødselsdag og har desværre ikke engang kunne lade resterne være i dag.... Jeg er simpelthen så flov. Det kan bare ikke passe at jeg ikke kan lade det være.  

Jeg spiste faktisk ikke engang særlig meget i går. Men det gjorde jeg så til gengæld i dag. Vi havde en masse chokolade tilbage og det har jeg spist....  Det irriterer mig at jeg ikke har haft viljestyrke. Og nu er jeg tilbage til den der skide sætning: I MORGEN starter jeg igen. Og den der i morgen bliver hele tiden rykket. Det er ikke godt nok!!!

Jeg synes du er skide sej at du bare kan holde det. Jeg er sgu lige røget i et hul af en slags.....

Du starter imorgen!!

Og det kan du passende gøre med at genlæse dit brev til dig selv - det er 16 dage gammelt:

"Nu er det alvor! Du spiser ALT for meget sukker! Der er så mange ulemper ved det:

- Du bliver SÅ træt! Gider du virkelig være så sløv bare for en vingummi?

- Du bruger for mange penge på det! De kunne spares op!

- Du tager på! Du er i forvejen ikke tilfreds med din krop. Vil du tilføje overvægt til den liste?

Nu går du forbi det chokolade/slik/kage/is og så er du stolt af sig selv! Godt klaret!!! 

Tidspunkter hvor de søde sager må nydes:

- Når vi har gæster

- Når nogen på arbejdet har fødselsdag eller stopper og giver kage, men du spiser kun ET stykke!

- Hvis vi er på besøg hos nogen

HVIS du kan lade være, så vær stolt af det og vågn frisk og frejdig dagen efter (jeg er nemlig altid så træt morgenen efter jeg har spist slik)

Du kan godt! Jeg tror på dig! Hilsen mig selv!"

Så med mindre du skal have gæster imorgen, nogen på arbejde har føsdag eller stopper, eller du skal på besøg hos nogen, så har du INGEN grund til at indtage sukker!! Husk lige dig selv på det! Det er RØVsvært at komme op af det hul, men når du er kommet det, vil det føles fantastisk!

Læg flovheden væk, den kan du ikke bruge til en disse! Fokuser på, at MENE det imorgen, og læs lige hvor sej du var de første mange dage!! Du KAN sagtens!!!

Uden at skulle vade i noget, så har jeg stadig ikke rørt kagen i dag - og har inviteret min familie til at komme og æde rester imorgen. Lige nu er jeg voldsulten og har lyst til at gå i køkkenet og hente et stykke, men det nytter ikke når jeg har lovet den væk til imorgen jo...

Op med humøret - jeg ved du kan! Du skal bare lige huske på hvorfor det er så vigtigt!

KÆMPE kram!  

Anmeld

16. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Du starter imorgen!!

Og det kan du passende gøre med at genlæse dit brev til dig selv - det er 16 dage gammelt:

"Nu er det alvor! Du spiser ALT for meget sukker! Der er så mange ulemper ved det:

- Du bliver SÅ træt! Gider du virkelig være så sløv bare for en vingummi?

- Du bruger for mange penge på det! De kunne spares op!

- Du tager på! Du er i forvejen ikke tilfreds med din krop. Vil du tilføje overvægt til den liste?

Nu går du forbi det chokolade/slik/kage/is og så er du stolt af sig selv! Godt klaret!!! 

Tidspunkter hvor de søde sager må nydes:

- Når vi har gæster

- Når nogen på arbejdet har fødselsdag eller stopper og giver kage, men du spiser kun ET stykke!

- Hvis vi er på besøg hos nogen

HVIS du kan lade være, så vær stolt af det og vågn frisk og frejdig dagen efter (jeg er nemlig altid så træt morgenen efter jeg har spist slik)

Du kan godt! Jeg tror på dig! Hilsen mig selv!"

Så med mindre du skal have gæster imorgen, nogen på arbejde har føsdag eller stopper, eller du skal på besøg hos nogen, så har du INGEN grund til at indtage sukker!! Husk lige dig selv på det! Det er RØVsvært at komme op af det hul, men når du er kommet det, vil det føles fantastisk!

Læg flovheden væk, den kan du ikke bruge til en disse! Fokuser på, at MENE det imorgen, og læs lige hvor sej du var de første mange dage!! Du KAN sagtens!!!

Uden at skulle vade i noget, så har jeg stadig ikke rørt kagen i dag - og har inviteret min familie til at komme og æde rester imorgen. Lige nu er jeg voldsulten og har lyst til at gå i køkkenet og hente et stykke, men det nytter ikke når jeg har lovet den væk til imorgen jo...

Op med humøret - jeg ved du kan! Du skal bare lige huske på hvorfor det er så vigtigt!

KÆMPE kram!  

Anne du er DEJLIG!!! TAK!!! Og ja jeg var jo skide stolt de første mange dage og jeg følte mig god!!! Og jeg har været så SKIDE træt de sidste par dage. Jeg faldt i søvn inde i toget. Hvorfor mon! Ja sgu da! Jeg smider det sidste chokolade i skraldespanden!!! Så bliver jeg ikke fristet af det. Tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.