Anne og Michellas sukkerdagbog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Årh shit mand du er god!!!! Er du ikke sulten når du kun får knækbrød???

Jamen åh min dag 11 er ikke gået så godt! Jeg havde en SINDSSYG dag på arbejdet med støj så du tror det er løgn. Jeg tog fra arbejde med knaldrende hovedpine og dårligt humør! Jeg røg lige tilbage i min gamle vane og tænkte at nu ville jeg SKIDE på det hele. Jeg skulle have "trøst" og købte en pakke chokolade og åd det hele!

I dag (dag 12) har også været hård da vi har skulle flytte alting ind i vores nyrenoverede sfo og chefen forkælede os med chokolade og jeg spiste 3 stykker!

Men som jeg sagde til min mor, så er der atter en dag i morgen hvor jeg starter op igen! Jeg har sagt nej til en masse usundt, så intet er spildt eller ødelagt. Jeg er bare snublet, men jeg rejser mig igen.

Og ja det er faktisk fedt at vi ligesom skal rapportere til hinanden. Men i går gik jeg i seng 20.15. Jeg var SÅ smadret, så jeg nåede slet ikke på baby.dk!

Hvordan er din dag gået??? Jeg synes godt nok det er sejt du kan nøjes med det knækbrød!!!

Altså jeg spiser som regel ret ofte, så om jeg får knækbrød eller rugbrød gør ikke det store - jeg spiser inden jeg bliver sulten igen nemlig

Og så er knækbrød med ost bare en alltime favorit herhjemme!!

Puh det lyder godt nok som en vild dag - og som om at chokolade var fortjent! Imorgen er en ny dag, og tænk hvor meget du ville have spist hvis det var for 13 dage siden?

I dag har jeg fået Crüsli til morgenmad i anledning af fredagen Rugrød med røgeost og tomat til frokost, og hjemmebagt pizza til aftensmad. Min mor havde lavet den, og den var desværre for stærk efter min smag, så jeg spiste én portion - normalt spiser jeg to, fordi jeg elsker hjemmelavet pizza
Inden mad ville hun finde chips, men jeg foreslog om ikke vi skulle vente til efter maden, vel vidende at vi skulle hjem der, fordi Felix skulle hjem. Min stedfar havde ellers købt melon og blommer, da han handlede idag, for at der var noget til mig Så sødt af ham. Jeg nåede ikke at få noget af det, inden vi skulle køre, men takkede ham for betænksomheden.

Min mor blev sådan helt "nåh, så kører I bare, og nu har vi købt melon og alting!?" - oversat til "det var ikke ret længe jeg nåede at snakke med Jer (oversat til "Felix") i dag"
Jeg undskyldte lidt, men at vi skulle jo hjem, og hans behov var ligesom vigtigere end vores osv., og min stedfar sagde til hende: "Årh hold kæft, du har da selv været der" og til mig: "hun kan bare ikke huske at man er nødt til at køre tidligt hjem, for at putte børn"

Men hun var generelt lidt øv-agtig at være sammen med i dag, nogle gange er hun bare så vanskelig! Jeg har ikke lyst til majs, porrer, ananas og alt mulig på min pizza, og så er den mad jeg spiser da fuldstændig, forfærdeligt kedelig, og hvordan kan nogle spise det osv. - skulle det smarte ved at lave pizza selv ikke være, at man selv bestemmer hvad der skal på?? Åh, jeg er bare træt af de kommentarer!

Men to sum up: dag 12 er gået lige efter 0-sukker bogen, og om lidt er der aktivitet på programmet...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

lion

Jeg ville bare sige, jeg ikke selv er kommet i gang da jeg har været sygemeldt denne uge. 

Det jeg ville sige var:

-I STYRER FOR VILDT.-

Anmeld

13. august 2011

AnneBJ

lion skriver:

Jeg ville bare sige, jeg ikke selv er kommet i gang da jeg har været sygemeldt denne uge. 

Det jeg ville sige var:

-I STYRER FOR VILDT.-

Tak! 

Håber du er i bedring?!

Anmeld

13. august 2011

AnneBJ

Michella!!!! For fa'en mand!! - jeg har sagt nej tak til mad fra grillen i dag, og spist rugbrødsmadder som aftensmad i stedet for! Gad vide om jeg er syg?

Vi har været i Legoland med Jørns familie, og spise i deres Panorama restaurant. Det var meget "fin" mad, og rigtig meget fisk, og ejg kunne ikke lide ret meget af det. Så det satte en helt naturlig begrænsning, så jeg fik en lille soft-ice til dessert!

Det var frokost - ca. kl. 16 mødtes vi så igen, efter at have travet parken tynd, vores barn er jo ikke heeelt med på de der forlystelser endnu og fik muffins, og bittesmå hjemmelavede romkugler. Jeg spiste én, EN! af hver ting, og sagde nej tak til anden omgang, og så altså til grillmaden på vej hjem!

Jeg er temmelig meget skidestolt, også selvom jeg lige har spist en ristet grovbolle med Nutella!

Hvordan er din dag gået?? 

Anmeld

14. august 2011

Barbamama

Anne du er SÅ cool!!!! Og hvor er din stedfar bare GOD altså!!!! Det lyder til at han drager meget omsorg for dig og er rigtig forstående!!! Jeg kender godt det der med når ens mor lige trykker på de helt forkerte nerver!!! Uha!!! Men det er da skide godt din stedfar så lige forsvarer dig!!! Og godt tricks med at sige at man vil vente til man faktisk ved man skal hjem. He he, den skal jeg huske!!!

Og du styrer da med at gå uden om det hele! Ja jeg var nok gået i fælden med grillmad! Det er jo bare så godt!!! Elsker sådan en saftig burger og alt for salte fritter!!!

Nå men min dag 13 gik ok. Jeg skulle have en veninde på besøg og hvis jeg havde valgt mit gamle mønster havde jeg købt slik og chokolade. Jeg købte i stedet honningmelon og vindruer!

Til aftensmad fik vi en rigtig lækker pastaret med bacon, champignon, broccoli og fløde. He he.. Men jeg undgår heller ikke fede ting. Bare sukker. Det er simpelthen min kæphest! Så om aftenen fik kæresten chipsflip! Så han kørte i kiosken. Ikke så godt. Jeg spiste lidt men INGENTING i forhold til hvad jeg kunne have spist, så jeg er stadig stolt!

I går aftes da jeg skulle i seng, blev jeg dog lidt ked. Jeg opdagede at jeg har fået en bule på ydersiden af mine lår. Det hedder et eller andet bestemt når man tager på der, jeg kan bare ikke huske hvad. Og samtidig har jeg fået elskovshåndtag (det har sgu været noget af en ferie!!!), så I DAG skal jeg til zumba!!! Jeg vil prøve at komme af sted hver weekend. Det må da give lidt!!!

Jeg er så glad for at du gider at skrive om din dag herinde. Det er dejligt vi støtter hinanden. Jeg føler jeg er faldet i her de sidste par dage og det er noget lort. Så hvis du er i humør til en opsang så kom med den

Anmeld

14. august 2011

Barbamama

lion skriver:

Det jeg ville sige var:

-I STYRER FOR VILDT.-

Tak!!! Hvad er der kommet til dig???

Anmeld

14. august 2011

lion

AnneBJ skriver:

Tak! 

Håber du er i bedring?!

Det var så lidt. Jeg har det bedre og skal på arbejde i morgen

Anmeld

14. august 2011

lion

michella80 skriver:

Tak!!! Hvad er der kommet til dig???

Det var så lidt.

Jeg har på "underdelen" af venstre bryst fået en infektion, og nej hvor gjorde det ondt og jeg har ikke kunne lave så meget, da det hele tiden gjorde ondt, selv det at sidde stille

Anmeld

14. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Anne du er SÅ cool!!!! Og hvor er din stedfar bare GOD altså!!!! Det lyder til at han drager meget omsorg for dig og er rigtig forstående!!! Jeg kender godt det der med når ens mor lige trykker på de helt forkerte nerver!!! Uha!!! Men det er da skide godt din stedfar så lige forsvarer dig!!! Og godt tricks med at sige at man vil vente til man faktisk ved man skal hjem. He he, den skal jeg huske!!!

Og du styrer da med at gå uden om det hele! Ja jeg var nok gået i fælden med grillmad! Det er jo bare så godt!!! Elsker sådan en saftig burger og alt for salte fritter!!!

Nå men min dag 13 gik ok. Jeg skulle have en veninde på besøg og hvis jeg havde valgt mit gamle mønster havde jeg købt slik og chokolade. Jeg købte i stedet honningmelon og vindruer!

Til aftensmad fik vi en rigtig lækker pastaret med bacon, champignon, broccoli og fløde. He he.. Men jeg undgår heller ikke fede ting. Bare sukker. Det er simpelthen min kæphest! Så om aftenen fik kæresten chipsflip! Så han kørte i kiosken. Ikke så godt. Jeg spiste lidt men INGENTING i forhold til hvad jeg kunne have spist, så jeg er stadig stolt!

I går aftes da jeg skulle i seng, blev jeg dog lidt ked. Jeg opdagede at jeg har fået en bule på ydersiden af mine lår. Det hedder et eller andet bestemt når man tager på der, jeg kan bare ikke huske hvad. Og samtidig har jeg fået elskovshåndtag (det har sgu været noget af en ferie!!!), så I DAG skal jeg til zumba!!! Jeg vil prøve at komme af sted hver weekend. Det må da give lidt!!!

Jeg er så glad for at du gider at skrive om din dag herinde. Det er dejligt vi støtter hinanden. Jeg føler jeg er faldet i her de sidste par dage og det er noget lort. Så hvis du er i humør til en opsang så kom med den

Altså!!! Hvis du har "ridebukselår" og "elskovshåndtag" så er det jo for dumt ikke at undgå fede ting?? Det ER nemlig fedt, og hvis først der sidder noget på de 2 udvalgte steder, så sætter ALT fremtidigt fedt sig der - eller okay næsten! Så skynd dig at "vælge" om du vil af med det, for så hellere gøre det nu! Mit har siddet der siden jeg var 13-14 år og fik lov at spise alt for meget slik! Efter en graviditet, fødsel og medfølgende amning, er det ikke spor nemmere at komme af med!! 
Du kan selvfølgelig stadig få bacon, fløde osv. (FUCK, det aftensmad lyder lækkert i øvrigt!) men måske i moderate mængder og "ved festlige lejligheder!"

Det er kun dig selv det går ud over, når du falder i. Når du gentagne gane synes, du har "sløset" så er det jo ikke noget værd, at have spist chips...! Hvis du i stedet tænkte: "de chips var gode, dem fortjente jeg" så var det en anden snak. Næste gang du skal til at spise noget, du egentlig helst vil lade være med, så husk din øvfølelse her fra weekenden!!

Nåh! OG så til ros! For jeg synes stadig du er sej. Jeg kan godt se du er faldet mere i end du plejer - men mindre mængde chips/melon og vindruer; tænk hvor meget sukker du har sparet væk trods alt?! 
Det var en rigtig god ide med veninden, jeg synes nogle gange det er kedeligt bare at servere frugt, men tit bliver ens gæster jo glade for, at der er noget sundt og lækkert at spise; så det er vist bare sådan en kunstig ide/vane, at der skal søde sager på bordet for at det er godt nok!!

Min stedfar er guld! Han er helt fantastisk, og meget nede på jorden i forhold til min mor. Han har været "i familien" siden jeg var 9 år, og jeg kan vikle ham om min lillefinger præcis som en "fars pige" - dog udnytter jeg det aldrig, men han ved også at jeg gerne hjælper ham!
Jeg er selv meget forbavset over det med grillmaden - jeg ÆLSKER burger; særligt med ost og bacon, og så fritter, grillketchup og remolade (for det smager altså bare anderledes, end det man selv hælder ud af plasticbøtten fra netto) men jeg var standhaftig og fik kun en cola. Jeg håbede den kunne tage det værste af min hovedpine, men det lykkedes desværre ikke. I dag er den dog væk!

Zumba - wiii! Du skal af sted! Så får humøret sikkert også en tak opad - Jørn har fundet sådan nogle DVD'er til mig, så jeg kan stå herhjemme i stuen, mens Felix lige napper en lur, men jeg er ikke rigtig igang endnu! Det er mit mål for den kommende uge: 2 x zumba!

Hvad er dit mål for den nye uge?

Rigtig god søndag, og op med humøret og op på hesten - tænk stadigvæk på, hvor meget sukker du er gået udenom, fordi du er så bevidst om det!

Anmeld

14. august 2011

Barbamama

lion skriver:

Det var så lidt.

Jeg har på "underdelen" af venstre bryst fået en infektion, og nej hvor gjorde det ondt og jeg har ikke kunne lave så meget, da det hele tiden gjorde ondt, selv det at sidde stille

Eeej det lyder godt nok ubehageligt!!! Det håber jeg da ikke du skal døje med alt for længe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.