Anne og Michellas sukkerdagbog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.927 visninger
69 svar
0 synes godt om
10. august 2011

Barbamama

Ja Anne så er vi da fri for at spamme de andre, med vores "Vi er skide gode indlæg!"  Så kan vi skrive i denne hver gang vi lige vil opdatere hinanden. Hvad siger du til det??? Så kan dem der ikke gider høre på os også gå udenom

Nå men vi er jo nået til dag 10! Og jeg har klaret det rigtig godt igen hvis jeg selv skal sige det. Jeg spiser rugbrød på arbejdet hver dag (det er der ikke noget nyt i), men jeg er begyndt at tage nogle grovboller med (de er fra Rema og de smager SKIDE godt! De er SÅ bløde og jeg føler virkelig jeg får noget super lækkert når jeg spiser sådan en bolle). Så når jeg bliver fristet af noget andet tager jeg sådan en.

I dag har været en lidt hektisk dag for det var børnenes 1.skoledag og jeg skulle starte en ny 0.kl op. Om eftermiddagen sagde jeg så at NU kunne jeg godt æde noget klamt! Som sendt fra himlen (eller helvede) stod der en meget stor brunsvigerkage! (der er ALTID kage på vores arbejde!). Jeg havde ikke selv opdaget at der var nogen der var kommet med den, men jeg blev gjort opmærksom på det af en kollega der havde hørt jeg havde lyst til sukker! Hun tog mig med ind på kontoret hvor den stod og troede hun ville gøre mig enormt glad. Jeg måtte jo så være stærk og sige at jeg ikke måtte spise den. I et kort sekund tænkte jeg at: Ja jeg er bare så træt, så må jeg gerne. Men så hankede jeg lige op i mig selv og tænkte: NEJ det kan ikke nytte noget at jeg giver mig selv lov, for så kan jeg altid finde en undskyldning for at give mig selv lov. Og jeg HAR jo lavet en aftale med mig selv der går ud på at jeg KUN må spise ET stykke kage hvis der er en voksen der har fødselsdag eller en voksen der stopper i fritteren. Og det var der jo ikke i dag, så jeg spiste ingenting.

Faktisk er jeg enormt glad for at alle ved at jeg ikke MÅ spise det. Mine kollegaer kender min plan for mig selv og derfor ville det også være pinligt hvis jeg hele tiden faldt i! Ligesom dengang jeg holdt op med at ryge. Dér fortalte jeg også gud og enhver mand hvilken dag jeg stoppede, så jeg ikke ville risikere at falde i den første dag.

Så jeg synes det går rigtig godt og det bliver nemmere og nemmere at lade være med at spise de usunde ting!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

AnneBJ

God ide med en særskilt tråd!

Åh jamen altså... 

Jeg har fået knækbrød, frugt og light saftevand til morgenmad i dag, og jeg hæfter mig ved, at det er et enormt fremskridt i forhold til det chokolade crüsli jeg plejer at indtage... 

Til frokost spiste jeg rugbrød, og fik faktisk ugens ration af fisk  i stedet for den spegepølsemad med remo og ristede som jeg drømte om..

I eftermiddags kom en veninde på besøg, og vi hyggede med varm kakao og en rester af en pose matador mix - resterne fra i fredags, som har stået urørt i skabet. Nu er den skål tom, og det er ude af verdenen... 

Til aften valgte vi sunset - vi har én "spis-usundt-ude-dag" om måneden, og valgte altså i dag. Så endnu engang et bevidst valg, som er okay, for det var megahyggelig at spise sammen, med sovende Felix i autostol og så aftenhandle i Bilka bagefter.

Du har altså noget mere rygrad end mig - det er simpelthen så sejt at du gang på gang siger nej tak!! Jeg håber at jeg får tid imorgen, til at bage grove pølsehorn og måske pizzasnegle, for det synes jeg er så lækkert at få om eftermiddagen når den der "ulvetime"sult melder sig... 

Igen - du er alt for sej!!  Jeg tænker lige på dig næste gang jeg er ved at "give op" for let!

Anmeld

10. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

God ide med en særskilt tråd!

Åh jamen altså... 

Jeg har fået knækbrød, frugt og light saftevand til morgenmad i dag, og jeg hæfter mig ved, at det er et enormt fremskridt i forhold til det chokolade crüsli jeg plejer at indtage... 

Til frokost spiste jeg rugbrød, og fik faktisk ugens ration af fisk  i stedet for den spegepølsemad med remo og ristede som jeg drømte om..

I eftermiddags kom en veninde på besøg, og vi hyggede med varm kakao og en rester af en pose matador mix - resterne fra i fredags, som har stået urørt i skabet. Nu er den skål tom, og det er ude af verdenen... 

Til aften valgte vi sunset - vi har én "spis-usundt-ude-dag" om måneden, og valgte altså i dag. Så endnu engang et bevidst valg, som er okay, for det var megahyggelig at spise sammen, med sovende Felix i autostol og så aftenhandle i Bilka bagefter.

Du har altså noget mere rygrad end mig - det er simpelthen så sejt at du gang på gang siger nej tak!! Jeg håber at jeg får tid imorgen, til at bage grove pølsehorn og måske pizzasnegle, for det synes jeg er så lækkert at få om eftermiddagen når den der "ulvetime"sult melder sig... 

Igen - du er alt for sej!!  Jeg tænker lige på dig næste gang jeg er ved at "give op" for let!

Tak!!! Jeg synes altså også du er vildt god!!!! Det er da ikke fordi du spiser alt muligt. Og sunset er ikke usundt i mine øjne!

Og hvor er det godt I fik udryddet den der pose slik. Der er simpelthen ikke noget værre end sådan noget der ligger hjemme hos en som man skal sige nej til HVER dag. Og så var det jo godt at din veninde spiste halvdelen af resterne!!!

Og jeg fatter heller ikke at jeg er så god til at sige nej. Jeg har ALDRIG kunne sige nej til alle de ting. Men det er lidt voldsomt for mig at få øje på hvor meget vi får af usunde ting ude på vores arbejde. Jeg har efterhånden skrevet mange gange nu at jeg har sagt nej til noget derude!!! Det er lidt sindssygt!

Det lyder som en god morgenmad du spiste til morges. Og dejlig sund middagsmad! Jeg købte faktisk havrefras med hjem så jeg kan spise noget andet en boller med pålægschokolade. For når jeg spiser sammen med Carla vil hun jo have det samme og jeg synes ikke hun skal starte dagen med chokolade! Det er sjovt som vi vil vores børn det bedste, men os selv tænker vi ikke på! Hi hi

Anmeld

10. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Tak!!! Jeg synes altså også du er vildt god!!!! Det er da ikke fordi du spiser alt muligt. Og sunset er ikke usundt i mine øjne!

Og hvor er det godt I fik udryddet den der pose slik. Der er simpelthen ikke noget værre end sådan noget der ligger hjemme hos en som man skal sige nej til HVER dag. Og så var det jo godt at din veninde spiste halvdelen af resterne!!!

Og jeg fatter heller ikke at jeg er så god til at sige nej. Jeg har ALDRIG kunne sige nej til alle de ting. Men det er lidt voldsomt for mig at få øje på hvor meget vi får af usunde ting ude på vores arbejde. Jeg har efterhånden skrevet mange gange nu at jeg har sagt nej til noget derude!!! Det er lidt sindssygt!

Det lyder som en god morgenmad du spiste til morges. Og dejlig sund middagsmad! Jeg købte faktisk havrefras med hjem så jeg kan spise noget andet en boller med pålægschokolade. For når jeg spiser sammen med Carla vil hun jo have det samme og jeg synes ikke hun skal starte dagen med chokolade! Det er sjovt som vi vil vores børn det bedste, men os selv tænker vi ikke på! Hi hi

Haha i dag gik det også op for mig, at jeg muligvis skal regulere mit eget colaforbrug hvis ikke mit barn skal blive sådan en lille cola-holiker... 

Det lyder som en rigtig god i dag med havrefras, dem kan jeg rigtig godt lide. Både med mælk på, men også som topping på frugtyoughurt eller A38 og lignende. Eller bare en håndfuld "tørt", når man trænger til "NOGET!"...

Anmeld

10. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Haha i dag gik det også op for mig, at jeg muligvis skal regulere mit eget colaforbrug hvis ikke mit barn skal blive sådan en lille cola-holiker... 

Det lyder som en rigtig god i dag med havrefras, dem kan jeg rigtig godt lide. Både med mælk på, men også som topping på frugtyoughurt eller A38 og lignende. Eller bare en håndfuld "tørt", når man trænger til "NOGET!"...

Ja de er faktisk rigtig gode. Vi har bare holdt en god lang pause fra dem fordi både Carla og jeg var trætte af dem. Så har hun fået youghurt med havregryn og jeg har spist Cheerios (fuldkorns), men det bliver man jo også træt af.

Anmeld

10. august 2011

Barbamama

Og heldigvis laver man om på nogle usunde vaner fordi man ikke vil give sine børn dem

Anmeld

10. august 2011

Barbamama

Nå jeg vil sige godnat Anne. Jeg er helt smadret. Men god dag og god kamp til dig i morgen også! Vi KAN godt!!!

Anmeld

10. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Nå jeg vil sige godnat Anne. Jeg er helt smadret. Men god dag og god kamp til dig i morgen også! Vi KAN godt!!!

Det KAN vi nemlig!! OG jeg synes det er fedt at "aflægge" rapport, og høre om din dag også! Så jeg vil glæde mig til imorgen hvor jeg skal VOLDprale... (jeg forudser nemlig ingen fristelser, da skabene er tomme, og vi skal være hjemme.... )

SOv dejligt!

Anmeld

11. august 2011

AnneBJ

Dag 11

Oh yearh!! 

Morgenmad: 2 stykker knækbrød med ost, 1 æble og et glas ligth saft

Frokost: 2 stykker knækbrød med hamburgerryg og agurk, 2 gulerødder og en cola

Eftermiddag: 2 nybagte boller, grove og med squash i

Aften: () Pølser og kartoffel rösti... Jørns madaften.. Men spiste lige 1/3 mindre end normalt, da jeg faktisk var mæt!!

Hvordan er din dag gået Michella?

Anmeld

12. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Dag 11

Oh yearh!! 

Morgenmad: 2 stykker knækbrød med ost, 1 æble og et glas ligth saft

Frokost: 2 stykker knækbrød med hamburgerryg og agurk, 2 gulerødder og en cola

Eftermiddag: 2 nybagte boller, grove og med squash i

Aften: () Pølser og kartoffel rösti... Jørns madaften.. Men spiste lige 1/3 mindre end normalt, da jeg faktisk var mæt!!

Hvordan er din dag gået Michella?

Årh shit mand du er god!!!! Er du ikke sulten når du kun får knækbrød???

Jamen åh min dag 11 er ikke gået så godt! Jeg havde en SINDSSYG dag på arbejdet med støj så du tror det er løgn. Jeg tog fra arbejde med knaldrende hovedpine og dårligt humør! Jeg røg lige tilbage i min gamle vane og tænkte at nu ville jeg SKIDE på det hele. Jeg skulle have "trøst" og købte en pakke chokolade og åd det hele!

I dag (dag 12) har også været hård da vi har skulle flytte alting ind i vores nyrenoverede sfo og chefen forkælede os med chokolade og jeg spiste 3 stykker!

Men som jeg sagde til min mor, så er der atter en dag i morgen hvor jeg starter op igen! Jeg har sagt nej til en masse usundt, så intet er spildt eller ødelagt. Jeg er bare snublet, men jeg rejser mig igen.

Og ja det er faktisk fedt at vi ligesom skal rapportere til hinanden. Men i går gik jeg i seng 20.15. Jeg var SÅ smadret, så jeg nåede slet ikke på baby.dk!

Hvordan er din dag gået??? Jeg synes godt nok det er sejt du kan nøjes med det knækbrød!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.