Jer med specielle efternaven på begge sider!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

Pigent

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvordan har i valgt efternavn til jeres poder? Vi har begge udelukkende særlige efternavne fra udlandet, og familienavne som vi begge ser går i arv. Begge dele ser godt ud på skrift, og sammen er det lidt underordnet hvordan de sættes sammen. Hvordan ville i så vælge? Ville i så resolut vælge mandens efternavn til sidst, eller hvordan? Jeg vil selvf. gerne have mit til sidst, og manden sit. Lodtrækning vil jeg ikke kunne forlige mig med... hmmmm... hilfe, what to do??? 

Vil ikke skrive vores navne her, da vi kan findes på nettet så, og det er jeg ikke interessert i, på så åbent et site som det her er. 

Jeg ville sætte efternavne sammen så det lyder bedst. Synes ikke at i bare skal tag den enes efternavn.

Min kæreste har et lidt speicelt efternavn og han siger at det er det han gerne vil beholde og jeg har også et specielt og det vil jeg gerne beholde. Vores lyder heldigvis godt sammen hvis mit kommer først også hans. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Juvelen skriver:

Jeg ville sætte det mest dansk/nordisk klingende til sidst, alternativt det der er nemmest at stave, hvis begge er meget "fremmede".

Vi valgte mit navn til sidst eftersom det er det, der nærmer sig mest danske forhold, og ingen af dem er nemme at stave.

Der kan der være nok at "slås" med, hvis man ikke er som flertallet, og man hører jo desværre om diskrimination alene ud fra navnet helt op i voksenlivet/på arbejdsmarkedet.

Det kunne være en ide ja. Har nu selv det mest udlandsk-klingende navn, men har aldrig haft problemer af den grund. Samt vi vil til udlandet at bo på sigt - så det er lidt hip som hap for os. Det behøver ik være så dansk - klingende. 

Hans er faktisk svensk, selv om ingen af os er svenskere  hehe.

Anmeld

8. august 2011

Barnepigen skriver:

Jeg ville sætte efternavne sammen så det lyder bedst. Synes ikke at i bare skal tag den enes efternavn.

Min kæreste har et lidt speicelt efternavn og han siger at det er det han gerne vil beholde og jeg har også et specielt og det vil jeg gerne beholde. Vores lyder heldigvis godt sammen hvis mit kommer først også hans. 

Det er også det vi vil. Vi er bare uenige om hvordan det lyder bedst. Og spørger vi i familien er det også 50/50 

Anmeld

8. august 2011

FogL

Uh, vi har samme dilemma her! Vi hedder begge Kristensen til efternavn og jeg hedder Kreutzberg til mellemnavn, og han Brandborg. Vi overvejer at udelukke Kristensen til baby og lade ham/hende hedde Brandborg og Kreutzberg.. Men det lyder bare ikke godt! Vi vil begge gerne have, at de to navne går i arv, for de er virkelig ikke ret udbredte. 

Anmeld

8. august 2011

rogerrasch

Hvordan har i valgt efternavn til jeres poder? Vi har begge udelukkende særlige efternavne fra udlandet, og familienavne som vi begge ser går i arv. Begge dele ser godt ud på skrift, og sammen er det lidt underordnet hvordan de sættes sammen. Hvordan ville i så vælge? Ville i så resolut vælge mandens efternavn til sidst, eller hvordan? Jeg vil selvf. gerne have mit til sidst, og manden sit. Lodtrækning vil jeg ikke kunne forlige mig med... hmmmm... hilfe, what to do??? 

Vil ikke skrive vores navne her, da vi kan findes på nettet så, og det er jeg ikke interessert i, på så åbent et site som det her er. 

vi kommer til at bruge mandens mellemnavn også mit efternavn til sidst

Anmeld

8. august 2011

ciepige skriver:

Uh, vi har samme dilemma her! Vi hedder begge Kristensen til efternavn og jeg hedder Kreutzberg til mellemnavn, og han Brandborg. Vi overvejer at udelukke Kristensen til baby og lade ham/hende hedde Brandborg og Kreutzberg.. Men det lyder bare ikke godt! Vi vil begge gerne have, at de to navne går i arv, for de er virkelig ikke ret udbredte. 

Åh så kender du det! Det er faktisk ikke så nemt vel? Vi har ikke engang et Sen navn at videregive, så ikke engang det kunne vi tage i brug. Synes faktisk det lyder godt med de to sammen! Nogle lange navne ja, men pyt. Hvad har i tænkt som fornavn? Langt eller kort navn? 

Anmeld

8. august 2011

Ciss

Her valgte vi hans efternavn til sidst, fordi det er det enkleste at stave. Jeg har altid måttet stave mit efternavn og er blevet misforstået mange gange osv, så det blev enklest. Men de har slægtsnavnet fra mig som mellemnavn. Så kan de selv vælge, om de vil bruge det, når de bliver større.

Men det er da nogen gange lidt mærkeligt, at jeg hedder noget andet til efternavn end mine børn...

Anmeld

8. august 2011

FogL

Åh så kender du det! Det er faktisk ikke så nemt vel? Vi har ikke engang et Sen navn at videregive, så ikke engang det kunne vi tage i brug. Synes faktisk det lyder godt med de to sammen! Nogle lange navne ja, men pyt. Hvad har i tænkt som fornavn? Langt eller kort navn? 

Ja, det er virkelig svært!

Synes bare "berg"-"borg" kombi'en er lidt underlig  Dog er jeg ret ligeglad med Kristensen, og ingen af os vil give slip på vores mellemnavne. 

Vi har tænkt korte navne, helt ubevidst, men kan godt se at det kommer til en fordel  Linus (dreng) og Freyja/Ophelia. 

Anmeld

8. august 2011

Ciss skriver:

Her valgte vi hans efternavn til sidst, fordi det er det enkleste at stave. Jeg har altid måttet stave mit efternavn og er blevet misforstået mange gange osv, så det blev enklest. Men de har slægtsnavnet fra mig som mellemnavn. Så kan de selv vælge, om de vil bruge det, når de bliver større.

Men det er da nogen gange lidt mærkeligt, at jeg hedder noget andet til efternavn end mine børn...

Kan jeg godt sætte mig ind i. Her beholder vi vores egne og tager nok ikke hinandens. Men vores børn synes vi skal have begges navne. 

Anmeld

8. august 2011

ciepige skriver:

Ja, det er virkelig svært!

Synes bare "berg"-"borg" kombi'en er lidt underlig  Dog er jeg ret ligeglad med Kristensen, og ingen af os vil give slip på vores mellemnavne. 

Vi har tænkt korte navne, helt ubevidst, men kan godt se at det kommer til en fordel  Linus (dreng) og Freyja/Ophelia. 

Jeg synes ikke det er så skørt med Borg og Berg. Især fordi de egentlig er to meget forskellige navne. Var de lidt mere ens, kunne det måske blive skørt. Synes det er nogle fine navne i har valgt.

Har har jeg langt efternavn, han kort. 

Får vi en dreng bliver navnet kort, får vi en pige bliver det langt. Begge navne er nogen vi ikke har rokket os ved i 3 år, og det ændrer sig også. Så jeg prøver at tage hensyn til begge navne, da jeg jo håber vi får en af hver en dag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.