Hvordan har i valgt efternavn til jeres poder? Vi har begge udelukkende særlige efternavne fra udlandet, og familienavne som vi begge ser går i arv. Begge dele ser godt ud på skrift, og sammen er det lidt underordnet hvordan de sættes sammen. Hvordan ville i så vælge? Ville i så resolut vælge mandens efternavn til sidst, eller hvordan? Jeg vil selvf. gerne have mit til sidst, og manden sit. Lodtrækning vil jeg ikke kunne forlige mig med... hmmmm... hilfe, what to do???
Vil ikke skrive vores navne her, da vi kan findes på nettet så, og det er jeg ikke interessert i, på så åbent et site som det her er. 
Det der klingede bedst formoder jeg - når man udtaler det.. det der lyder mest flydende, så at sige... så det ikke lyder som et hakkende navn... det der ligger bedst i munden.. - lidt svært at hjælpe egentligt, men umiddelbar strøtanke til spg. du stiller - giver det mening? 
Min mand tog mit efternavn, han havde ikke noget tilhørsforhold til sit gamle Nielsen.. og ville lyde elendigt med Petersen/Nielsen i efternavnet så har da kun været glad for hans beslutning. Så har sønnike fået farmands aabiologiske afdøde fars efternavn og så har vi sat det sammen med mine to efternavne som er henholdsvis min mors og min fars... ergo Elias *bio. afdød farfars*+*mormors* + *morfars* - super fin løsning og det lyder dejligt 
Og beklager, ooverså lige det med specielle... vores er på ingen måde specielt, bare noget særligt fordi Elias bærer os i navnet 
Anmeld