Jer med specielle efternaven på begge sider!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

Camulla

aya-zia skriver:

så skulle du måske "give" ham lov til at ha hans til sidste...

altså tænk sådan her på det.. du har gået med barnet i 9 måndeder.. haft ALLE de der helt særlige øjeblikke med barnet mere eller mindre alene da barnet jo har været inde i dag...

du har højst sansynligt også et tætter forhold til barnet lige pt end faderen....

hvorfor ik give ham noget helt særligt... noget som får ham til at føle sig særlig...

du er jo særlig du er "ynglings" forældre...

det er ik for at være ond eller noget men sådan har jeg det personligt.... f.eks. da jeg fødte fik jeg ik mine piger op til mig, de kom over til min kæreste med det samme.... første bad og første bleskift samt første flaske fik min kæreste æren af...

jeg havde dem jo i dagtimerne samt 9 måneder hvor han bare så på... jeg har gjort ALT for at han skal føgle sig lige med mig... også en af grundene til at de fik hans efternavn han var SÅ stolt...

men i sidste ende er det jo KUN jer der kan ta en beslutning

Ville bare lige være med på den her, for sådan ser jeg det heller ikke.

Selvfølgelig er det noget specielt at bære barnet, føde det, amme osv., men det er bestemt ikke en ære at have kvalme, halsbrand, strækmærker, ømme brystvorter, tage de mange ekstra kilo på og især fødslen var jeg gerne foruden, så jeg vil sige at jeg misunder manden at han ikke skal igennem det. Jeg vil hellere vende den om og sige at eftersom TS har været igennem det hun har med at bære og føde barnet, så fortjener det hendes efternavn  

Bare min mening 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Malene76

Her hos os er det lidt det samme. Vi hedder begge to et efternavn som ikke så mange hedder og som betyder rigtig meget for os begge to. Jeg har altis sagt at hvis jeg nogensiden skulle giftes, så skulle vi begge hedde mit efternavn, men jeg havde så ikke lige regnet med at manden min ville hedde noget som var mere specielt end mig.  Så vi endte med at jeg hedder mit efternavn først og hans til sidst fordi det betød noget for ham at jeg også tog hans navn. Vi blev gift sidste sommer og jeg har det stadig svært ved at modtage breve hvor hans efternavn er det eneste der står efter mig fornavn. Vores kommende barn kommer til at hedde det samme som mig, altså mit efternavn og hans efternavn. Håber I finder ud af det. Kan virkelig godt forstå I synes det er svært.

KH Malene

Anmeld

8. august 2011

kvinde84

Jeg personligt, vil gerne have at alle i huset har præcis det samme efternavn. Det kommer af den grund, at jeg blev døbt med det efternavn som min mor også havde taget fra min bio far da de blev gift. Men lykken varede ikke længe, og da jeg var under 1 år, blev de skilt. Min mor skiftede så både mit og hendes efternavn ud igen med sit pigenavn. 5 år senere giftede hun sig igen, og tog så min nye fars efternavn, som mine søskende så også har fået. Så lille mig har været den eneste i huset med et andet efternavn. Det har ført til mange mærkelige situationer, og da min mormor også er meget ung, har mange troet (det tror nogle stadig) at jeg var hendes datter, alså min mors søster.

Nu da jeg også skal giftes, så SKAL vi hedde det samme. Om vi så skal droppe begge vores navne og finde et nyt. Vi støder nok ikke på problemer dér da jeg har et boring efternavn, og hans er specielt  Men engang i begyndelsen af forholdet sagde han, at han ikke ville give sin kone navnet da det binder sig til et bestemt sted, som han så syntes at man skulle have tilknytning til for at bære det. Så hvis han skulle komme med den igen, så må vi til at konstruere et nyt, det KRÆVER jeg

Anmeld

8. august 2011

serinasmor

jeg ville gøre det så det lyder bedst ... melodisk og ikke for tungt ... hvilket efternavn der bliver barnets foretrukne kan vi jo kun gisne om .. men jeg tror ikke det har ret meget at gøre med rækkefølgen

Anmeld

8. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

- skriver:

Hvad siger han? Hvem er det vigtigst for?

Lige vigtigt for os begge. Ingen af vores navne er almindelige  Og siger en del om vores familiearv - også historisk. Så ingen af os vil give os på det punkt... hehe 

Anmeld

8. august 2011

otlitrom

Vi har begge specielle familie-navne. B har fået mit efternavn som mellemnavn og farmands som eftrnavn... Fordi det lyder bedst.. Ikke fordi det bare "skulle" være sådan...

Anmeld

8. august 2011

Camulla skriver:

Ville bare lige være med på den her, for sådan ser jeg det heller ikke.

Selvfølgelig er det noget specielt at bære barnet, føde det, amme osv., men det er bestemt ikke en ære at have kvalme, halsbrand, strækmærker, ømme brystvorter, tage de mange ekstra kilo på og især fødslen var jeg gerne foruden, så jeg vil sige at jeg misunder manden at han ikke skal igennem det. Jeg vil hellere vende den om og sige at eftersom TS har været igennem det hun har med at bære og føde barnet, så fortjener det hendes efternavn  

Bare min mening 

hehe, den rationale kom jeg også frem til i morges. Haha 

Anmeld

8. august 2011

1012lmp

Vi har begge specielle navne. Jeg har min fars fra udlandet og var den eneste i DK med det navn inden vi fik børnene.

Deres far har et navn sopm kun hans familie bærer. Det var også rigtig svært...

Men kunne godt forstå det betød meget for ham som mand at have hans til sidst... og det lød nok også bedst... nu har man jo bare vendet sig til det.. og det er da i bund og grund ligegyldigt om det er mellemnavn eller efternavn..!

Anmeld

8. august 2011

sarahb skriver:

Vi har valgt at have begge med men med mandens til sidst. I hans kultur er det meget uhørt at de små har pigens efternavn men jeg ville ha det med og så fil jeg det som "mellem" navn.. Og synes også det er det der lyder pænest i sammensætningen.
Vil heller ill skrive det her, da ikk mange hedder mit...

Så gav det lidt sig selv eller?  Her er der ikke så meget kultur ind over. Og heller ikke tradition. Blot mere to meget vigtige navne for os begge to. SUK 

Anmeld

8. august 2011

Malene76 skriver:

Her hos os er det lidt det samme. Vi hedder begge to et efternavn som ikke så mange hedder og som betyder rigtig meget for os begge to. Jeg har altis sagt at hvis jeg nogensiden skulle giftes, så skulle vi begge hedde mit efternavn, men jeg havde så ikke lige regnet med at manden min ville hedde noget som var mere specielt end mig.  Så vi endte med at jeg hedder mit efternavn først og hans til sidst fordi det betød noget for ham at jeg også tog hans navn. Vi blev gift sidste sommer og jeg har det stadig svært ved at modtage breve hvor hans efternavn er det eneste der står efter mig fornavn. Vores kommende barn kommer til at hedde det samme som mig, altså mit efternavn og hans efternavn. Håber I finder ud af det. Kan virkelig godt forstå I synes det er svært.

KH Malene

Tusind tak. Synes virkelig det er drøøøn svært. 

Vi har umiddelbart valgt, ikke at tage hinandens navne når vi bliver gift, men vores børn vil vi gerne have har begges navne. Synes godt nok det er svært. Der er 5 i Dk  - min familie + 1 anden der hedder mit efternavn, og hans er heller ikke særlig brugt her hjemme. Så det ikke bare sådan at man lige kasserer det ene eller andet. 

Men ja, håber også vi finder ud af det. Synes virkelig det er svært. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.