Jer med specielle efternaven på begge sider!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

aya-zia

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Så var problemerne klaret... Ud over vi så skulle finde flere fornavne... 

det kan så heller ik være så svært...

så kunne i blive enigen om det første og så vælge yderliger to mere hver hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

aya-zia skriver:

det kan så heller ik være så svært...

så kunne i blive enigen om det første og så vælge yderliger to mere hver hehe

Nå ja! Gid det var så vel at man kunne det. 

Anmeld

8. august 2011

sarahb

Vi har valgt at have begge med men med mandens til sidst. I hans kultur er det meget uhørt at de små har pigens efternavn men jeg ville ha det med og så fil jeg det som "mellem" navn.. Og synes også det er det der lyder pænest i sammensætningen.
Vil heller ill skrive det her, da ikk mange hedder mit...

Anmeld

8. august 2011

aya-zia

Nå ja! Gid det var så vel at man kunne det. 

hehe ja

Anmeld

8. august 2011

Frøken J.

Hvordan har i valgt efternavn til jeres poder? Vi har begge udelukkende særlige efternavne fra udlandet, og familienavne som vi begge ser går i arv. Begge dele ser godt ud på skrift, og sammen er det lidt underordnet hvordan de sættes sammen. Hvordan ville i så vælge? Ville i så resolut vælge mandens efternavn til sidst, eller hvordan? Jeg vil selvf. gerne have mit til sidst, og manden sit. Lodtrækning vil jeg ikke kunne forlige mig med... hmmmm... hilfe, what to do??? 

Vil ikke skrive vores navne her, da vi kan findes på nettet så, og det er jeg ikke interessert i, på så åbent et site som det her er. 

Vi har valgt at have vores begges med Min familie er den eneste i DK med det navn, det samme gælder for hans. Hans familie er så noget større, vi er kun 7 med det navn i min Men her bliver det Fornavn Mellemnavn Mitefternavn Hansefternavn. Jeg ville gerne have mit til sidst, men jeg må desværre indrømme, at det lyder bedre med mit først, hvilket jeg self. synes er hamrende ærgerligt Desuden bruger han meget hans navn via arbejde (journalist), og derfor er det vigtigt for ham, at han stadig har det samme fornavn og efternavn, fordi det er de to han skriver på artikler. Så sådan bliver det! Også når vi bliver gift en gang  

Anmeld

8. august 2011

MortilCilas

Min xkæreste og jeg laved den aftale med, var det en dreng, hans efternavn, en pige mit efternavn. Fortryder den aftale nu, da vores søn bor hos mig, og ser dumt ud at vi ikke har samme efternavn, og hvad hvis jeg vælger at få en ny baby senere hen måske, med en ny, så skal de have forskellige efternanvne

Anmeld

8. august 2011

kirsti

det der er nemmest at stave til sidst! Jeg har fået sære navne fra mine forældre og kirsti kan folk heller ikke finde ud af, af en eller anden mærkelig årsag så jeg har hele livet måtte stave mine navne hvilket er p.... irriterende.

men ja irriterende eller ej så har vores søn fået mine navne men dog et helt almindeligt fornavn

Anmeld

8. august 2011

marloutti

Tja, her har Magne fået Michaels både mellem- og efternavn... Så de har samme initialer... MOD. Synes det er ret sejt...

Jeg hedder Nielsen og det kan jo være noget så ligegyldigt... Og mit mellemnavn er godtnok kun vores familie i dk, der hedder, (9 pers.).Men jeg har aldrig brudt mig om det, så synes heller ikke min søn skal trækkes med det... 

Desuden har min nevø fået det og da min søster og svoger blev gift tog han vores mellemnavn til sit mellemnavn og hun fik hans efternavn så de hedder alle tre det samme til mellem- og efternavn...

Så det var nemt, jeg bestemte det skulle være sådan... Og Michael er i hvert fald tilfreds... Og måske er jeg heldig at komme til at hedde det en dag også...

Anmeld

8. august 2011

Camulla

Hvordan har i valgt efternavn til jeres poder? Vi har begge udelukkende særlige efternavne fra udlandet, og familienavne som vi begge ser går i arv. Begge dele ser godt ud på skrift, og sammen er det lidt underordnet hvordan de sættes sammen. Hvordan ville i så vælge? Ville i så resolut vælge mandens efternavn til sidst, eller hvordan? Jeg vil selvf. gerne have mit til sidst, og manden sit. Lodtrækning vil jeg ikke kunne forlige mig med... hmmmm... hilfe, what to do??? 

Vil ikke skrive vores navne her, da vi kan findes på nettet så, og det er jeg ikke interessert i, på så åbent et site som det her er. 

Både min mand og jeg har meget specielle efternavne... Jeg hedder Rex, min mand Leed. Vi ville begge have at vores børn skulle hedde vores efternavn til sidst, men til sidst gav jeg mig - brugte frasen om at min kærlighed til ham (min mand) og at han var glad, var vigtigere for mig end at vores søn hedder mit navn til sidst og bla bla bla. Men jeg fik så lov til at vælge fornavn og mellemnavn. Så nu hedder han Micas Emanuel Rex Leed. Emanuel efter min farfar og oldefar plus at jeg fik stoppet min mands familie tradition som hedder, at drengebørn skal hedde deres fars fornavn til mellemnavn - det synes jeg ville lyde mærkeligt... Så han fik lidt og jeg fik lidt, men synes nu stadig at han fik mest og jeg kan stadig 3 år efter ærge mig lidt over at jeg gav mig så let - så gør ikke det! Kæmp for dit navn hvis det virkelig betyder meget for dig!

Og held og lykke med det  

Anmeld

8. august 2011

Juvelen

Jeg ville sætte det mest dansk/nordisk klingende til sidst, alternativt det der er nemmest at stave, hvis begge er meget "fremmede".

Vi valgte mit navn til sidst eftersom det er det, der nærmer sig mest danske forhold, og ingen af dem er nemme at stave.

Der kan der være nok at "slås" med, hvis man ikke er som flertallet, og man hører jo desværre om diskrimination alene ud fra navnet helt op i voksenlivet/på arbejdsmarkedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.