9 børn tager meget af din tid :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

kirsti

mortilflere skriver:

Det lære man i store familier

Mine de store har da passet (af ejen vilje) de små tidligt

Børn med flere søskene bliver bare hurtigere fornuftige , og tager ansvar det skal med til det store køre , Julie hun har skiftet lorte ble siden benjamin kom han er nu 7 hun er 15 , de første mange x stod jeg der , men nu klare hun oxo Alberte selvom en 6 åriges lorte ble ikke er violer hun tager den lige så nemt som mig og tjener 50 kr pr ble når hun er alene med faren der er ved at dø LOL LOL 

Julie var knap 12 da hun begyndte at passe vores venners 3 drenge når de skulle noget , de var der 8 , 7 og 3 år den x 

kan godt lide din kommentar -ja de har samme far LOL

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

mortilflere

kirsti skriver:

kan godt lide din kommentar -ja de har samme far LOL

Når folk ser os med vores avl skal de altid lige vide om det er med samme far , folk tror jeg har fået de to første med en mand og så mødte bonden fordi vi startede ud med nr 1 da jeg var 20 LOL

Anmeld

5. august 2011

Bare mig..

Tin skriver:

Det er da en underlig forhånds indtagelse......

Herhjemme er der ingen af de store der passer de små, tilgengæld hjælper de dem gerne uden at blive bedt om det.

Mine børn har noget andres børn ikke har, nemlig lært at tage hensyn, vise omsorg og hjælpe til uden at blive spurgt.

De 2 store er super stolte over at have så mange søskende, og jeg føler faktisk ikke at 5 børn er mange. De små er ser op til de store, og mine de mindste er langt længere fremme i undvikling end andre der ikke har flere søskende.

Min datter på 6 kan feks læse lette bøger og skrive lette historie, og drengen på 3 klare selv af og påklædning (incl strømper) og derudover er han efterhånden blevet helt god til at cykle (uden støttehjul) Alt det har de lært ved at se på deres søskende og fordi de altid har nogle der interresere sig for dem.

Tilgengæld forstår jeg ikke at folk med 1 eller 2 børn har det svært, travlt mv......jeg synes nemlig ikke at jeg er overbelastet! Og det er selvom at vores miderste dreng er handicappet!

Mht økonomien.....ja det er ikke nemt at rejse med 5....eller 9 børn, men det kan da sagtens lade sig gøre, hvis man vil som forældre. Det er ihvertfald ikke børnenes skyld hvis det ikke kan lade sig gøre, men forældrene der ikke formår at planlægge en rejse til alles glæde.

Vi er hvert år i sommerhus eller på camping. Vi tager i legoland mv som alle andre......og må jeg endnu engang tilføje, at jeg ikke begriber alle de børn der hvert år er blevet væk for deres forældre......mine bliver aldrig væk, og jeg har dog 5 at holde øje med.

Nogle vil have mange, nogle vil ikke have nogen og andre vil have få, ja vi er forskellige, men jeg synes ikke at man kan tillade sig at sige at man ikke har noget liv. Jeg har masser af liv, ellers ville min mand og jeg jo heller ikke have holdt sammen i 19 år.

Og må jeg lige tilføje...her er der kun 2 der opdrager og det er mig og min mand, og jeg må sige, at hvis jeg kunne fik jeg 5 mere, men min krop vil det desværre anderledes, så min drøm om den store familie bliver desværre ikke ført ud i livet...

Men det her er mit liv, og jeg ville ikke bytte det for flere penge, store rejser, fine middage, et fint job mv.......

Det er da super dejligt at du har det godt med de fem børn du har fået, og dejligt at de følger med i udviklingen og mere til. Men udviklingen kan også gå for hurtig.

Jeg er selv ud af én søskendeflok på fem så jeg har selv været søskende i sådan noget. Jeg nød da også at hjælpe og gjorde det ofte. Men samtidig kan det godt føles som én pligt at man skal hjælpe. Uden forældrene selv spørg.

Jeg ville på ingen måde synes det var hyggeligt med én tur i legoland med fem børn. Det vil aldrig ske. Og nej. Det er ikk alle der kan planlægge så der er penge til legoland, is og én souvinir (staves) til så mange børn plus ferie, hvis vi fx taler sommerferie, hvor der for mig at se SKAL være ferie hvor man ikk sidder derhjemme og glor men tager i sommerhus og oplever én masse.
Tror aldrig vi bliver enige for heldigvis, så går det jo tydeligvis godt for jer. Men jeg er sikker på, at det er ved langt de færreste hvor det ikke er én kamp.

Anmeld

5. august 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Mumto3 skriver:

Jeg vil altså også gerne tilføje at hvis man har 9 børn, så er ens liv altså fuld af LIV!!! Masser af liv! Liv i små og store udgaver.

For nogle så er livet åbentbart at rejse og få en tur i byen og kæreste aftner, og indimellem de lever dette liv, hvad har de så??? Arbejde og pligter eller hvad?

Med 9 børn er der fuld skrue på livet HVER dag og hele tiden!!!

Nu kender jeg tilfældigvis hende der var med i udsendelse (hende med de 9 børn) og jeg kan kun sige at hun har masser af liv (også ved siden af børnene) og at hendes børn ALDRIG har stået i vejen for hende. Som hun også siger i en af udsendelserne: Vi har ikke design-møbler eller dyr kunst på væggene. Alt hvad vi har af værdi kan gå på to ben. De værdier de vægter højest er nemlig mennesker og liv, -og jeg synes det er helt bagvendt at tænke at alt det liv forhindre dem at leve deres liv Det ER deres liv, de mærker livet super intens hver eneste dag!!!

-og selvom hun har 9 børn har hun altså også tid til venindesludder i telefonen ....

Anmeld

5. august 2011

Lone Jakobsen

nu er jeg kun mor til 4, plus jeg har et bonus barn, men for pokker jeg nyder de programmer

hvor er det skønt at opleve familier der, lige som os selv, synes at det er fantastisk med en stor familie.

jeg lavede engang en lille beregning for sjov, hvor jeg regnede ud at hvis jeg havde 3 blebørn, som alle brugte ble i 3 år, og jeg ku skifte en ble hvert andet minut, så ville jeg sammenlagt ha brugt (tror det var) 2 mdr uafbrudt (24/7) af mit liv på ble skift

Anmeld

5. august 2011

Bare mig..

kirsti skriver:

Det jeg er mest forarget over i de programmer er at nogle af dem på 10år bliver sat til at passe små søskende ned til 1,5år. I må meget undskylde men 1 så ville jeg aldrig lade en 10årig tage ansvaret for en 1,5årig når der ikke var en voksen i huset. 2 så har de større søskende altså ikke valgt at blive forældre i en tidlig alder, jeg siger ikke at man ikke kan hjælpe til for selvfølgelig kan alle give et nap med MEN det er i mine øjne forkert at de i så høj grad bliver sat til at passe de små og tage ansvar som en voksen. Der er ikke noget at sige til at man i den type programmer ofte høre børnene sige at de ikke skal have mange børn de er sgu da trætte af børnepasning og bleskift inden de selv når en alder hvor de skal til at stifte familie.....

Men ok jeg er også typen der kun får den ene vi har måske aller højest en mere hvis det skulle være 

Er helt enig i det du skriver.

Det er ikk børnene der har valgt alle de børn, men forældrene.
De bliver alt for hurtigt voksne.
Børn skal for mig at se, være børn og more sig alt det de kan (selvfølgelig kan de hjælpe til, men fx i programmerne hvor børnene har så meget ansvar er helt hen i vejret for mig)
Og så fatter jeg ikk hvordan man kan have overskud til så mange børn når de hver især skal leges med og snakkes med. Det kan ikk blive til meget hygge med hver enkelt når de er kommet hjem fra skole mm.

Anmeld

5. august 2011

Lone Jakobsen

Nicolinesmor170510 skriver:

Det er da super dejligt at du har det godt med de fem børn du har fået, og dejligt at de følger med i udviklingen og mere til. Men udviklingen kan også gå for hurtig.

Jeg er selv ud af én søskendeflok på fem så jeg har selv været søskende i sådan noget. Jeg nød da også at hjælpe og gjorde det ofte. Men samtidig kan det godt føles som én pligt at man skal hjælpe. Uden forældrene selv spørg.

Jeg ville på ingen måde synes det var hyggeligt med én tur i legoland med fem børn. Det vil aldrig ske. Og nej. Det er ikk alle der kan planlægge så der er penge til legoland, is og én souvinir (staves) til så mange børn plus ferie, hvis vi fx taler sommerferie, hvor der for mig at se SKAL være ferie hvor man ikk sidder derhjemme og glor men tager i sommerhus og oplever én masse.
Tror aldrig vi bliver enige for heldigvis, så går det jo tydeligvis godt for jer. Men jeg er sikker på, at det er ved langt de færreste hvor det ikke er én kamp.

undskyld jeg blander mig lidt, men ville bare lige hjælpe med lidt oplysninger:

legoland kan blive langt billigere hvis man benytter sig af alle de gratis billetter man kan få overalt. maden klares ved at smøre lækre madpakker, og hvis børnene ønsker at købe noget legetøj derhenne, så er det deres lommepenge de bruger. de store går for dem selv, den yngste er hos en af de voksne i barnevognen, og på den måde er der altid en voksen der kan komme med op i en forlystelse

vi tager på ferie hvert år, vi bestiller i januar hvor udvalget er højest, på den måde har vi ro til at finde præcis det rigtige sted til den rigtige pris, og vi har masser af tid til at få betalt ferien.

Anmeld

5. august 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Nicolinesmor170510 skriver:

Nu bliver jeg jo nysgerrig...hvorfor ville du ikke synes en tur med 5 børn i legoland kunne være hyggelig?

Altså vi "hygger" os meget sammen i hinandens samvær. Vi griner sammen, laver mad sammen, og foretrækker oftest at tage alle med når en skal til fodboldsafslutning, en anden til svømmeafslutning mv.

Vi griner lidt af det, men vores store pige, fortæller vennerne at vi kan samlignes med "krumme" og hans familie. Vi drager også ud hver jul og fælder vores eget træ. Vi aser og maser til det står i stuen, sidste år tog vi alle fra det mørke jylland til københavn i tivoli for at se julepyntningen. Super oplevelse for os alle.

Vi hepper og hujer når sønikke står på mål og redder bolden, og de første han kigger efter når han står med bolden i hånden er hans familie.

Vi er super gode(hvis jeg selv skal sige det) til at hygge og have det sjovt i alle situationer. Og nej vi har ikke mange penge og må spare i det daglige, tilgengæld er glæden dobbelt så stor når vi så kan drage afsted på feks en tivoli-tur.

Anmeld

5. august 2011

Tin

Profilbillede for Tin
nutche skriver:

legoland kan blive langt billigere hvis man benytter sig af alle de gratis billetter man kan få overalt. maden klares ved at smøre lækre madpakker, og hvis børnene ønsker at købe noget legetøj derhenne, så er det deres lommepenge de bruger. de store går for dem selv, den yngste er hos en af de voksne i barnevognen, og på den måde er der altid en voksen der kan komme med op i en forlystelse

vi tager på ferie hvert år, vi bestiller i januar hvor udvalget er højest, på den måde har vi ro til at finde præcis det rigtige sted til den rigtige pris, og vi har masser af tid til at få betalt ferien.

Ja man bliver da opfindsom. Vores børn er medlem at mc Donalds familieclub, derved kan vi spise gratis på mc donalds 1 gang om året (Må jeg lige tilføje at jeg ikke har behov for mere end et årligt måltid her)

Anmeld

5. august 2011

Bare mig..

nutche skriver:

Du har helt ret med at der kan findes løsninger. Men det er bare dyrere med mange børn.
Og dejligt at i med mange børn, er vilde med det. Det ville da også være surt hvis i ikke brød jer om det.

Jeg siger bare, at jeg hverken ville have overskud og økonomi til så mange :-) jeg ville synes det var det rene kaos at skulle afsted med så mange.
Da jeg var yngre og vi skulle afsted med alle søskende på tur synes jeg slet ikk det var hyggeligt. Så jeg bygger mine holdninger og påstande ud fra, at jeg selv har været barn i én forholdsvis stor søskendeflok på 5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.