9 børn tager meget af din tid :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

Lone Jakobsen

Tin skriver:

Ja man bliver da opfindsom. Vores børn er medlem at mc Donalds familieclub, derved kan vi spise gratis på mc donalds 1 gang om året (Må jeg lige tilføje at jeg ikke har behov for mere end et årligt måltid her)

hi hi, uh ja der er vi sørme også medlemmer, og vi har faktisk haft meget glæde af det har nemlig 2 gange vundet billetter til forskellige sommerlande

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

Bare mig..

Tin skriver:

Nu bliver jeg jo nysgerrig...hvorfor ville du ikke synes en tur med 5 børn i legoland kunne være hyggelig?

Altså vi "hygger" os meget sammen i hinandens samvær. Vi griner sammen, laver mad sammen, og foretrækker oftest at tage alle med når en skal til fodboldsafslutning, en anden til svømmeafslutning mv.

Vi griner lidt af det, men vores store pige, fortæller vennerne at vi kan samlignes med "krumme" og hans familie. Vi drager også ud hver jul og fælder vores eget træ. Vi aser og maser til det står i stuen, sidste år tog vi alle fra det mørke jylland til københavn i tivoli for at se julepyntningen. Super oplevelse for os alle.

Vi hepper og hujer når sønikke står på mål og redder bolden, og de første han kigger efter når han står med bolden i hånden er hans familie.

Vi er super gode(hvis jeg selv skal sige det) til at hygge og have det sjovt i alle situationer. Og nej vi har ikke mange penge og må spare i det daglige, tilgengæld er glæden dobbelt så stor når vi så kan drage afsted på feks en tivoli-tur.

Igen må jeg skrive, at jeg da synes, at det er super dejligt at i trives i den store familie.
Men JEG ville ikk kunne det. Jeg ville slet ikk have tålmodighed til, at kunne tage mig af hvert enkelt barn 100 procent. :-)

Da vi som børn var afsted tog alt bare en evighed når alle skulle gøres klar. Og at vi ikk kunne komme på mac donalds så ofte. Få helt nyt og moderne tøj. Komme til udlandet osv osv. Det vil jeg gerne kunne give mine børn. Og det kan jeg ikk med så mange.
Med hensyn til jul osv. Så ville jeg hade at jeg ikk kan give mine børn de store dyre ting de ønsker sig.

Og så ville jeg mangle tiden med min kæreste og én én enkelt bytur i ny og næ. Og det må være sværere at få passet mange børn end få.

Anmeld

5. august 2011

Lone Jakobsen

Nicolinesmor170510 skriver:

Du har helt ret med at der kan findes løsninger. Men det er bare dyrere med mange børn.
Og dejligt at i med mange børn, er vilde med det. Det ville da også være surt hvis i ikke brød jer om det.

Jeg siger bare, at jeg hverken ville have overskud og økonomi til så mange :-) jeg ville synes det var det rene kaos at skulle afsted med så mange.
Da jeg var yngre og vi skulle afsted med alle søskende på tur synes jeg slet ikk det var hyggeligt. Så jeg bygger mine holdninger og påstande ud fra, at jeg selv har været barn i én forholdsvis stor søskendeflok på 5

det er jo heldigvis et valg man selv tar

men tror (som du selv er inde på) at meget afhænger af økonomien. jeg er selv barn nr. 2 af 3, og mine forældre havde ikke en ret god økonomi. vi delte værelse og var kun afsted til et sommerland en enkelt gang om året. sommerferien var et mini sommerhus langt fra alt.

men ting ændrer sig, og børn har heldigvis langt bedre kår end da vi selv var børn. 

Anmeld

5. august 2011

Bare mig..

nutche skriver:

det er jo heldigvis et valg man selv tar

men tror (som du selv er inde på) at meget afhænger af økonomien. jeg er selv barn nr. 2 af 3, og mine forældre havde ikke en ret god økonomi. vi delte værelse og var kun afsted til et sommerland en enkelt gang om året. sommerferien var et mini sommerhus langt fra alt.

men ting ændrer sig, og børn har heldigvis langt bedre kår end da vi selv var børn. 

Ja. Heldigvis har vi den mulighed at kunne vælge hvor mange børn vi vil have :-)
Jeg ville bare hverken have tid, overskud og lysten til så mange. Men vi prioriterer jo forskelligt. Hatten af for jer, der har det. :-)
Netop det med fx sommerhus. Dét vil jeg gerne kunne give. Også mere end én gang om året. Og også gerne med én pool osv osv.
Forstå de der vil have så mange børn. Det forstår jeg ikke. Og kommer aldrig til det. Men jeg synes det er helt fint at andre gør det :-)

Anmeld

5. august 2011

Lone Jakobsen

Nicolinesmor170510 skriver:

Ja. Heldigvis har vi den mulighed at kunne vælge hvor mange børn vi vil have :-)
Jeg ville bare hverken have tid, overskud og lysten til så mange. Men vi prioriterer jo forskelligt. Hatten af for jer, der har det. :-)
Netop det med fx sommerhus. Dét vil jeg gerne kunne give. Også mere end én gang om året. Og også gerne med én pool osv osv.
Forstå de der vil have så mange børn. Det forstår jeg ikke. Og kommer aldrig til det. Men jeg synes det er helt fint at andre gør det :-)

nej vi har jo heldigvis forskellige værdier i livet.

jeg er sikker på at en mor til 2 får færre spørgsmål end en mor til 5. vi må i hvertfald ofte svare på hvorfor vi har valgt at få så mange børn

vi har netop tilbragt en uge på en camping plads hvor børnene var i poolen hver eneste dag, så forstår bestemt godt hvad du mener. det kræver at man er mere obs på priser, tilbud og gratis billetter.

Anmeld

2. november 2011

SjeBets

jeg vil mene at det er nemmere at have 4-5-6 børn med i legoland end 2, vi var afsted her i søndags med alle vores, vi har 4, og de holder øje med hinanden alle sammen, så ingen bliver væk fra hinanden. Men da vi var afsted med kun to, herre jemina, nej så jeg vil hellere have hele flokken, MEN der er jo også nogle ældre som holder øje med de yngre.  Min datter som er den ældste har så ingen pligter iforhold til de andre ej heller har de andre. alt med børn er min og faderens pligt.

Men hvis min den store var normal, så ved jeg ikke om hun var blevet " udnytter " mere ang de små, jeg ved sq ike 

Men nej ik om ejg gad have så mange børn, det er ik fedt at være gravid, det er slet ikke fedt at føde, jeg hader bleskift, den sidste er lige blevet bleafvænnet og nøj det er skønt. Ingen natteroderi, det er da kun sexen som er ok, men det var man jo vel alligevel om der skal laves babyer eller ej 

Anmeld

5. april 2012

Dagdrømmeren

Hej!

Sad lige og smålæste indlæggene i denne debat.

Jeg har selv 3 børn og vil gerne have en mere (tror desværre ikke manden min er helt med på den).

Mht. den mor i  programmet der har 9 børn, så bøjer jeg mig ned i støvet over hende. Hun er total sej og nærværende overfor sine børn og hun virker meget struktureret. Det er da hende, hvis mand er revisor, ik´?

Er det hende der venter én til?

Vildt, men ret cool.

God påske til jer alle.

Anmeld

10. april 2012

Troldemommi

9 børn hold da helt ferie, eller nej ferie bliver det nok ikke til :-)

tror min grænse går ved de ca 2,5 børn plus minus ½

De der 60.000 bleskift, puhha der skal godt nok købes mange pakker

Monica

Anmeld

10. april 2012

Tona

Tin skriver:

Nu har jeg kun 5 børn.....men jeg har masser af liv, sammen med mine børn

Børnene er mit liv, og kunne jeg ,fik jeg 5 mere, men sådan er min krop desværre ikke indstillet.

Vi er altis sammen med vores børn, og nyder hvert et sekund. Vi kan kun sjælden få dem passet, men vi har heller ikke behovet for det.

Hvad er det for et liv, du tror vi mangler ved siden af? Jeg får så meget glæde af mine børn, og jeg mener at det er det jeg er skabt til. Jeg har ikke behov for andet.

Og min mand har det på samme måde, og han er igang med at undersøge muligheden for at blive plejefamilie, når vores egne er store nok

Jeg er enig her. Jeg har "kun" et barn og hvis jeg er heldig får jeg et mere. Min krop vil ikke kunne holde til mere end det. Men havde jeg være rask ville jeg virkelig gerne have haft så mange børn. Jeg føler ikke at jeg ville mangle noget ved siden af. For mig er det bare det lykkeligste i hele verden at have mand og barn og det er livet for mig

Anmeld

10. april 2012

Nattøs

Jeg nøjes med at vi får et fæls barn for min skat har en fra tidligere, så nu får vi et i hvert køn Dette passer os begge fint til at starte med, jeg kan ikke udelukke, at vi en dag, vælger at få en mere, men jeg tror det ikke

Jeg vil ikke kunne overskue så mange børn, men jeg beundre dem der kan og som IKKE lader det gå ud over børnene, at der er så mange børn. 

Børn skal ikke mangle noget, selv om forældrene har valgt at få mange børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.