9 børn tager meget af din tid :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2011

twinny

lisbeth2910 skriver:

1. og 3. linie JA TAK resten - puuuuuhaaaaa der springer jeg lige over:-)

heh...  jaah kun de to er jo en fest...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

merle2010

hvis manden var med på den så havde vi osse 9 børn

jeg har 3 børn nu (2 bonus), og det er ikke nok..

vil mindst have 1 til..

Anmeld

4. august 2011

Bare mig..

9 børn, er efter min mening (mit liv) ikke passende..

Så må man jo virkelig ikke have et liv uden børn.. Hold nu op..

4 børn er mit MAX, men allerede dér synes jeg det er mange.

Det er dælme svært at rejse og lave en masse spændende og opleve en masse, hvis man har ni børn.. (i hvertfald hvis det var med min økonomi, og hvad jeg regner med at komme til at tjene)

Og ærlig talt ved jeg slet ikke hvordan jeg skulle have overskud til at tage mig af så mange børn.. Ville være bange for, at de ældste skulle lave alt for meget og ikke være børn, som børn er bedst.
Jeg har den holdning, at børn skal have lov at være børn, og det er de ikke hvis de altid skal rende og se efter de mindste søskende..

Nej tak, det kommer aldrig på tale herhjemme!

Anmeld

5. august 2011

Tin

Profilbillede for Tin

9 børn, er efter min mening (mit liv) ikke passende..

Så må man jo virkelig ikke have et liv uden børn.. Hold nu op..

4 børn er mit MAX, men allerede dér synes jeg det er mange.

Det er dælme svært at rejse og lave en masse spændende og opleve en masse, hvis man har ni børn.. (i hvertfald hvis det var med min økonomi, og hvad jeg regner med at komme til at tjene)

Og ærlig talt ved jeg slet ikke hvordan jeg skulle have overskud til at tage mig af så mange børn.. Ville være bange for, at de ældste skulle lave alt for meget og ikke være børn, som børn er bedst.
Jeg har den holdning, at børn skal have lov at være børn, og det er de ikke hvis de altid skal rende og se efter de mindste søskende..

Nej tak, det kommer aldrig på tale herhjemme!

Det er da en underlig forhånds indtagelse......

Herhjemme er der ingen af de store der passer de små, tilgengæld hjælper de dem gerne uden at blive bedt om det.

Mine børn har noget andres børn ikke har, nemlig lært at tage hensyn, vise omsorg og hjælpe til uden at blive spurgt.

De 2 store er super stolte over at have så mange søskende, og jeg føler faktisk ikke at 5 børn er mange. De små er ser op til de store, og mine de mindste er langt længere fremme i undvikling end andre der ikke har flere søskende.

Min datter på 6 kan feks læse lette bøger og skrive lette historie, og drengen på 3 klare selv af og påklædning (incl strømper) og derudover er han efterhånden blevet helt god til at cykle (uden støttehjul) Alt det har de lært ved at se på deres søskende og fordi de altid har nogle der interresere sig for dem.

Tilgengæld forstår jeg ikke at folk med 1 eller 2 børn har det svært, travlt mv......jeg synes nemlig ikke at jeg er overbelastet! Og det er selvom at vores miderste dreng er handicappet!

Mht økonomien.....ja det er ikke nemt at rejse med 5....eller 9 børn, men det kan da sagtens lade sig gøre, hvis man vil som forældre. Det er ihvertfald ikke børnenes skyld hvis det ikke kan lade sig gøre, men forældrene der ikke formår at planlægge en rejse til alles glæde.

Vi er hvert år i sommerhus eller på camping. Vi tager i legoland mv som alle andre......og må jeg endnu engang tilføje, at jeg ikke begriber alle de børn der hvert år er blevet væk for deres forældre......mine bliver aldrig væk, og jeg har dog 5 at holde øje med.

Nogle vil have mange, nogle vil ikke have nogen og andre vil have få, ja vi er forskellige, men jeg synes ikke at man kan tillade sig at sige at man ikke har noget liv. Jeg har masser af liv, ellers ville min mand og jeg jo heller ikke have holdt sammen i 19 år.

Og må jeg lige tilføje...her er der kun 2 der opdrager og det er mig og min mand, og jeg må sige, at hvis jeg kunne fik jeg 5 mere, men min krop vil det desværre anderledes, så min drøm om den store familie bliver desværre ikke ført ud i livet...

Men det her er mit liv, og jeg ville ikke bytte det for flere penge, store rejser, fine middage, et fint job mv.......

Anmeld

5. august 2011

kirsti

Det jeg er mest forarget over i de programmer er at nogle af dem på 10år bliver sat til at passe små søskende ned til 1,5år. I må meget undskylde men 1 så ville jeg aldrig lade en 10årig tage ansvaret for en 1,5årig når der ikke var en voksen i huset. 2 så har de større søskende altså ikke valgt at blive forældre i en tidlig alder, jeg siger ikke at man ikke kan hjælpe til for selvfølgelig kan alle give et nap med MEN det er i mine øjne forkert at de i så høj grad bliver sat til at passe de små og tage ansvar som en voksen. Der er ikke noget at sige til at man i den type programmer ofte høre børnene sige at de ikke skal have mange børn de er sgu da trætte af børnepasning og bleskift inden de selv når en alder hvor de skal til at stifte familie.....

Men ok jeg er også typen der kun får den ene vi har måske aller højest en mere hvis det skulle være 

Anmeld

5. august 2011

lotte32

Ihh, jeg ville også gerne have maaange børn 

Lotte Ø.

Anmeld

5. august 2011

mortilflere

kirsti skriver:

Det jeg er mest forarget over i de programmer er at nogle af dem på 10år bliver sat til at passe små søskende ned til 1,5år. I må meget undskylde men 1 så ville jeg aldrig lade en 10årig tage ansvaret for en 1,5årig når der ikke var en voksen i huset. 2 så har de større søskende altså ikke valgt at blive forældre i en tidlig alder, jeg siger ikke at man ikke kan hjælpe til for selvfølgelig kan alle give et nap med MEN det er i mine øjne forkert at de i så høj grad bliver sat til at passe de små og tage ansvar som en voksen. Der er ikke noget at sige til at man i den type programmer ofte høre børnene sige at de ikke skal have mange børn de er sgu da trætte af børnepasning og bleskift inden de selv når en alder hvor de skal til at stifte familie.....

Men ok jeg er også typen der kun får den ene vi har måske aller højest en mere hvis det skulle være 

Det lære man i store familier

Mine de store har da passet (af ejen vilje) de små tidligt

Børn med flere søskene bliver bare hurtigere fornuftige , og tager ansvar det skal med til det store køre , Julie hun har skiftet lorte ble siden benjamin kom han er nu 7 hun er 15 , de første mange x stod jeg der , men nu klare hun oxo Alberte selvom en 6 åriges lorte ble ikke er violer hun tager den lige så nemt som mig og tjener 50 kr pr ble når hun er alene med faren der er ved at dø LOL LOL 

Julie var knap 12 da hun begyndte at passe vores venners 3 drenge når de skulle noget , de var der 8 , 7 og 3 år den x 

Anmeld

5. august 2011

Tin

Profilbillede for Tin
kirsti skriver:

Der har du fuldstændig ret.....at sætte en 10 årig til at passe et så lille barn, ville jeg heller aldrig gøre. Det er fuldstændigt uansvarligt.

Jeg vil ikke engang overlade min 3 årig til min 15 årig datter. Jeg stoler selvfølgelig på hende og alt det der, men HVIS nu uheldet var ude, så ville jeg aldrig tilgive mig selv, og hun ville aldrig komme over det, da hun hel sikkert ville føle skyld over det!

Netop det par i serien, hvor dette sker burde måske have overvejet endnu engang, om de evt skulle ligge livet lidt om mv inden de fik et barn mere.

Anmeld

5. august 2011

Mumto3

Jeg vil altså også gerne tilføje at hvis man har 9 børn, så er ens liv altså fuld af LIV!!! Masser af liv! Liv i små og store udgaver.

For nogle så er livet åbentbart at rejse og få en tur i byen og kæreste aftner, og indimellem de lever dette liv, hvad har de så??? Arbejde og pligter eller hvad?

Med 9 børn er der fuld skrue på livet HVER dag og hele tiden!!!

Nu kender jeg tilfældigvis hende der var med i udsendelse (hende med de 9 børn) og jeg kan kun sige at hun har masser af liv (også ved siden af børnene) og at hendes børn ALDRIG har stået i vejen for hende. Som hun også siger i en af udsendelserne: Vi har ikke design-møbler eller dyr kunst på væggene. Alt hvad vi har af værdi kan gå på to ben. De værdier de vægter højest er nemlig mennesker og liv, -og jeg synes det er helt bagvendt at tænke at alt det liv forhindre dem at leve deres liv Det ER deres liv, de mærker livet super intens hver eneste dag!!!

-og selvom hun har 9 børn har hun altså også tid til venindesludder i telefonen ....

Anmeld

5. august 2011

kirsti

Tin skriver:

Der har du fuldstændig ret.....at sætte en 10 årig til at passe et så lille barn, ville jeg heller aldrig gøre. Det er fuldstændigt uansvarligt.

Jeg vil ikke engang overlade min 3 årig til min 15 årig datter. Jeg stoler selvfølgelig på hende og alt det der, men HVIS nu uheldet var ude, så ville jeg aldrig tilgive mig selv, og hun ville aldrig komme over det, da hun hel sikkert ville føle skyld over det!

Netop det par i serien, hvor dette sker burde måske have overvejet endnu engang, om de evt skulle ligge livet lidt om mv inden de fik et barn mere.

ja og det par venter faktisk en til, min kæreste dykker med en der kender dem!

Jeg synes det er fint at nogen vælger at få mange børn hvis man gør det som du beskriver at der er 2 voksne, desværre synes jeg ofte man i de udsendelser ser at de store børn opdrager og tager ansvar på lige fod med de voksne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.