SussieThyssen skriver:
Jeg er enebarn og jeg har stort set 3 enebørn.
Og nej, det er bestemt ikke synd at være enebarn..men det er ret trist når man først bliver voksen.
Det du skal tænke over er, at dit barn, vil stå meget ene, når du og dit barns far engang falder bort.
Så har du et MEGET ensomt barn.
Jeg er 52 år, min mor er 76, min far døde for 5 år siden.
Når min mor er væk, har jeg ingen uden mine børn.
Ja, det er vidunderligt med børn, og jeg VED mine børn har hinanden, men hvem har jeg? INGEN!
Ingen at snakke med om barndommen, mine forældre, mit barndomshjem, minder om onkler, tanter, ting som eksisterede da jeg var barn.
Jeg har kun mig.
Og jeg ville give millioner, for at have en bror eller søster, som jeg kunne dele minderne med...men det har jeg ikke.
Det har passet mig fint at være enebarn..indtil jeg blev midt i 30'erne, så gik det op for mig, hvor ensom jeg ville blive, når mine forældre var borte.
Jeg har sørget for, at mine børn har fået en god afstand imellem sig..eller rettere naturen har, så de ikke har slidt hinanden op som børn, men nu hvor de er voksne eller ved at være det, så kan jeg se, hvor meget glæde de vil få af hinanden.
De vil have hinanden, når jeg engang ikke er mere, og det glæder mig. De behøver ikke at blive ensomme.

Kærligst
Sussie
Jeg ved det og jeg tænker virkelig meget over lige præcis dén del af at være enebarn! For ja, hun vil måske være helt alene når vi engang falder bort og den har jeg det rigtig skidt med! Samtidig kan jeg heller ikke forestille mig måske at skulle igennem 6 års kamp igen for at give hende en søskende men det kan jo selvfølgelig være at lysten lige pludselig melder sig og at jeg bliver villig til at tage kampen op med projekt baby igen
Og så gør jeg det, det er der ingen tvivl om! Men lige nu.......så tror jeg at hun bliver enebarn men igen hvis naturen vil at vi skal have en til så vil jeg uden indsigelser tage imod endnu et mirakel
........det er måske også lettere at sige at man ikke vil når man nu ikke så godt selv kan....