Sasja77 skriver:
Godaften Ladies og de mænd der måtte læse med
Vi høre rigtig ofte folk udbryde "Gud, det er da synd for hende at hun ikke skal have en lille søskende"
Og så er det at jeg undre mig. Hvorfor er det så forfærdeligt at vælge kun at få ét barn?
Synes du også at det er synd og i så fald hvorfor?
Kan man ikke godt give sit barn en dejlig, tryg, god og begivenhedsrig barndom selvom at det ikke har søskende?
Vi har valgt at vores datter ikke skal have nogle søskende og dette er vi næsten, NÆSTEN helt sikre på forstået på den måde at vi har prøvet i mange mange mange år at få børn før det endelig lykkedes og jeg har besluttet at jeg ikke vil igennem samme omgang for set i bakspejlet så var det ultra hårdt at gennemgå In Vitro forløbet i så mange år.
Men skulle jeg blive gravid helt ad naturens vej så vil vi selvfølgelig have dette barn og glæde os over det!!
God aften til Jer alle
Jeg er enebarn og jeg må sige det har været både positivt og negativt 
Min mor og far kæmpede virkelig for jeg kunne få en bror eller søster, men det lykkedes ikke. De blev senere skilt, og min mor sprang ud som lesbisk, så det er måske et sjældent tilfælde jeg er.
Men der har altid væree masser af kærlighed, både min mor og far har nok kærlighed til en kæmpe børneflok, men ja, den gik ikke, og den kærlighed gik så til mig i stedet.
Nu har jeg altid haft et tæt forhold til hele min familie med fætre og kusiner, og mine forældre snakker godt sammen, så tanken om ikke at kunne blive moster eller faster og ikke at kunne give mine børn nogen fætre eller kusiner på min side har gået mig lidt på, også da jeg var yngre.
Min kæreste har samtidig kun en lillebror, og jeg tror der går en del år før han "slår sig ned", så det hele bliver for vores barn / børn ""min mors og fars fætre og kusiners børn"..
Men det er der jo ikke noget at gøre ved.
Og jeg må sige jeg også er fuldt ud forstående overfor de der ikke vil igennem et behandlingsforløb, for det må sgu gøre ondt, og skal vi igennem det for at kunne give vores barn søskende, så vil jeg heller ikke udelukke der så vil være en vis sandsynlighed for vores barn bliver enebarn.
Vi vil dog gerne begge have en stor børneflok