Hvordan forbereder i jer til studiestart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

An&Jo

Mathilde skriver:

Ja det er lang tid at bruge på kørsel!! Men så afleverer og henter min kæreste, så der sparer jeg jo lidt tid. Heldigvis er der ofte en studiedag pr. uge, hvor man læser hjemme

Og det huslige...det må jeg jo sætte manden til at ordne  Jeg kan nemlig ikke klare mig med 5timers søvn, så jeg skal igang med lektier med det samme der er ro til det.

jeg har heldigvis aldrig haft et stort søvnbehov, og i eksamensperioden vi lige har haft sov jeg måske omkring 2-3 timer om natten fordi jeg lidt så eget af eksamensangst..

men kan også godt mærke at når weekenden kommer så nyder jeg altså at min søn gerne sover til kl 10..

du er heldig at du har en til at hente og bringe så du ikke skal stå med det hele.. ville os gerne kunne dele opgaverne lidt ud herhjemme, men sådan er det ikke lige nu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Ryberg

Maise86 skriver:

Nå jo, og hvordan med ferier? Følger de skoleferier? Og hvor hurtigt skal man ud i praktiK?

du skal i praktik i 4 måneder på 4.semester.. det er det jeg er på vej ud i nu

Ferier.. der følger det skolens ferie.. så man har ferie i juli/august.. december har man jule ferie m.v. (ved ikke hvordan det er i praktikken dog...)

Anmeld

9. august 2011

Ryberg

Maise86 skriver:

Nej jeg skal starte i Hillerød

Hvor mange semestre er der? Og er det rigtigt at man kun har 4 fag? Jeg skal møde ind hver dag - ved du hvor mange timer man ca har om ugen? Undskylder alle mine spørgsmål

-altså nu går jeg i Esbjerg.. og de fag vi har er:

Samfundsfag
Jura
Psykologi
Socialrådgivning

så ja 4 fag.. Mener ikke der er flere  men kan faktisk ikke huske det.. men det er altså ógså så riiigelig... synes jeg

Jeg ved ikke hvor mange timer man har pr uge på heltidsstudiet.. jeg møder mandag og tirsdag 9-15 ... resten er selvstudie..

men du har en DEL læsning....

Anmeld

9. august 2011

dollygirl

An&Jo skriver:

Giver helst ikke mine noter væk.. Ikke engang til dem i klassen.. Inflationen kan du Google.. du kan faktisk Google rigtig meget til det..

Desuden ved jeg ikke hvordan undervisningen hos jer kommer til at foregå så det vil være dumt at dele mine noter med dig..

Nå jeg ville bar øve mig men bar iorden . Tak for hjælpen

Anmeld

9. august 2011

Mathilde

An&Jo skriver:

jeg har heldigvis aldrig haft et stort søvnbehov, og i eksamensperioden vi lige har haft sov jeg måske omkring 2-3 timer om natten fordi jeg lidt så eget af eksamensangst..

men kan også godt mærke at når weekenden kommer så nyder jeg altså at min søn gerne sover til kl 10..

du er heldig at du har en til at hente og bringe så du ikke skal stå med det hele.. ville os gerne kunne dele opgaverne lidt ud herhjemme, men sådan er det ikke lige nu..

Ja hvis jeg ikke havde Frederik, ville det slet ikke kunne lade sig gøre..

Åh ja, den eksamensangst det kender jeg alt for godt.

Det er godt nok heller ikke mange timer du sover. Jeg har det faktisk også bedst, hvis jeg ikke sover alt for meget. Ellers bliver jeg bare dvask. Men jeg elsker samtidig at sove

Anmeld

9. august 2011

An&Jo

Mathilde skriver:

Ja hvis jeg ikke havde Frederik, ville det slet ikke kunne lade sig gøre..

Åh ja, den eksamensangst det kender jeg alt for godt.

Det er godt nok heller ikke mange timer du sover. Jeg har det faktisk også bedst, hvis jeg ikke sover alt for meget. Ellers bliver jeg bare dvask. Men jeg elsker samtidig at sove

hvis jeg sover for meget kan jeg ikke komme ud af sengen om morgenen.. men tror min krop har vendt sig til at den ikke får mere søvn, men drikker så os lige en ekstra kop kaffe i hverdagene i forhold til weekenderne.. haha

må jeg spørge hvor du bor henne siden du har så lang transporttid?? og findes studiet ikke tættere på??

Anmeld

9. august 2011

nattergalen

KaLee skriver:

Tror vores breve er rimelig ens...

Jeg havde en intention om at sætte mig ind i læsestoffet og sådan.. men alligevel - der sker alligevel ikke det store i den første uges tid. Vi får tiden til at købe bøgerne, og det første stykke tid går på introduktion til uddannelsen og til at man lærer hinanden at kende.

Jeg har lige afsluttet en kontoruddannelse i det offentlige, så jeg har allerede et indblik i det. F.eks. forvaltningsloven har jeg gennemgået en gang på min forrige uddannelse - så der kommer jeg til at have en fordel. Tror faktisk jeg allerede er "mere forberedt" end de andre, netop fordi jeg netop har overstået den uddannelse jeg har. 

Så lige at du skal starte i Hillerød... Så vil jeg vove at påstå at vores uddannelse er endnu mere ens, da Hillerød er en afdeling af hvor jeg skal starte :-D Jeg skal på Fr-berg. 
Jeg ved ikke om afdelingen helt er åbnet op endnu, og om du har mulighed for et bibliotek. Men jeg spurgte inde på fr.berg, og biblioteket havde ikke en pensumliste. Det ligger i Fronter, som er uddannelsens portal i forhold til læsning, beskeder og opgaver.  

Hejsa, 

Jeg går også på frederiksberg.. Dog starter jeg på 2. semester slut august  

Det er fed uddannelse, og rare mennesker der går der.. Mange af lærerne er rigtig rummelige og søde.. 

Men det er den rigtige indstilling du har.. Første uge går med man lærer hinanden at kende, og så kommer rusturen og så går man igang.. Der er dog rigtig meget læsestof det første semester hvis man er typen der skal læse alt man får for.. Men igen det er kun så slemt som man gør det til i sidste ende

Glæde dig, og måske ses vi derinde en af dagene

Mvh 

Ouafae 

Anmeld

9. august 2011

Mathilde

An&Jo skriver:

hvis jeg sover for meget kan jeg ikke komme ud af sengen om morgenen.. men tror min krop har vendt sig til at den ikke får mere søvn, men drikker så os lige en ekstra kop kaffe i hverdagene i forhold til weekenderne.. haha

må jeg spørge hvor du bor henne siden du har så lang transporttid?? og findes studiet ikke tættere på??

Hihi ja en kop kaffe kan næsten redde dagen

Jeg bor i Nykøbing M og nej, der er kun Ålborg, Esbjerg og København og så er der kortest til Ålborg

Har også tænkt, at hvis der bare er vildt mange lektier en dag, må jeg jo blive deroppe og læse og så sove i bilen...ellers kommer jeg og låner din sofa

Anmeld

9. august 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg har gået hjemme på barsel i 14 måneder, og starter op på studiet igen på tirsdag.

Jeg har faktisk ikke forberedt mig som sådan. Jeg tager tingene som de kommer.... Det er endnu heller ikke gået sådan rigtigt op for mig endnu, at det er NU jeg skal igang igen!

Anmeld

9. august 2011

wamse

Jeg forberder mig ikke på andre måder, end at have fået fat på de ting jeg skal, og ellers er jeg helt blank når jeg starter op  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.