Hvordan forbereder i jer til studiestart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

Maise86

KaLee skriver:

aaaah det var det du spurgte om.... ;-)

Så er historien endnu længere..

Har tidligere læst til pædagog, for at bruge det som genvej til at blive psykolog. Men droppede ud efter 1 år - det var simpelthen ikke rigtigt for mig, og var alt for usikker på studiet.

Så har jeg brugt nogle år på at arbejde og virkelig finde ud af hvad jeg ville.. Og så er jeg kommet ind af den vej.

det er en langt mere direkte vej jeg tager nu. 3,5 år på SU fremfor op til 10 år med løn.

sådan som tiderne ser ud nu, så er det helt klart til at leve med. og jeg har jo allerede bevist at jeg kan studere og arbejde når jeg alene med knægten - så gennemfører jeg også det her.

jeg har altid haft en oprigtig interesse i at hjælpe mennesker - hvadenten det er i det virkelige liv, eller f.eks. hvis folk stiller spørgsmål herinde. og alle jeg kender har også sagt at det er den helt perfekte hylde for mig :-D 

Må man spørge hvor gammel du er?

Ja bestemt hellere "klemme ballerne sammen" i 3,5 år end at gå efter målet i 10. Men enderne skal også bare kunne mødes i økonomien, ellers er 3,5 laang tid!

Men dejligt du har muligheden for at læse dit drømmestudie!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

eElak

Maise86 skriver:

Nåe det var nok Kitty så  Hvor gammel er din dreng? Måske du havde noget jeg manglede

Han er knapt 2,5 - lige kommet op i str 92. 

Hvis du er på facebook, så meld dig ind i min gruppe: Vingos Børnebix

Der er forskellige mapper alt efter hvad man søger/sælger.  :-)

Anmeld

9. august 2011

eElak

Maise86 skriver:

Må man spørge hvor gammel du er?

Ja bestemt hellere "klemme ballerne sammen" i 3,5 år end at gå efter målet i 10. Men enderne skal også bare kunne mødes i økonomien, ellers er 3,5 laang tid!

Men dejligt du har muligheden for at læse dit drømmestudie!

Jeg er sååååå gammel... 28 år (snart 29) ;-)

Men grunden til at det kan lade sig gøre er pga jeg er alene med knægten... Sjovt nok... 

Anmeld

9. august 2011

Maise86

KaLee skriver:

Han er knapt 2,5 - lige kommet op i str 92. 

Hvis du er på facebook, så meld dig ind i min gruppe: Vingos Børnebix

Der er forskellige mapper alt efter hvad man søger/sælger.  :-)

Så har jeg ansøgt derinde

Anmeld

10. august 2011

Ryberg

Maise86 skriver:

Hvor spændende med praktik - hvor skal du hen i praktik?

jeg skal i Folkekøkkenet i kolding Der står mit arbejde i at være der og lytte og snakke med dem

I foråret var jeg på en sygedagpenge afdeling, som jeg måtte stoppe.. Men det var også meget spændende, og rigtig godt for at danne en god videns-bund for jura og skriftlighed..

Anmeld

10. august 2011

eElak

KittyGirl skriver:

jeg skal i Folkekøkkenet i kolding Der står mit arbejde i at være der og lytte og snakke med dem

I foråret var jeg på en sygedagpenge afdeling, som jeg måtte stoppe.. Men det var også meget spændende, og rigtig godt for at danne en god videns-bund for jura og skriftlighed..

Jeg kom til at tænke på - har man selv mulighed for at komme med ønsker / præge valget af praktiksted, eller er det skolen som bare fordeler?

Nu tænker jeg f.eks. i forhold til lang transporttid i forhold til familielivet og sådan :-) 

Anmeld

10. august 2011

Maise86

KittyGirl skriver:

det lyder godt nok spændende! Bliver hele tiden overrasket over hvor mange steder man kan arbejde som socialrådgiver

Anmeld

10. august 2011

Ryberg

KaLee skriver:

Jeg kom til at tænke på - har man selv mulighed for at komme med ønsker / præge valget af praktiksted, eller er det skolen som bare fordeler?

Nu tænker jeg f.eks. i forhold til lang transporttid i forhold til familielivet og sådan :-) 

altså på Esbjerg gør de sådan, at man får at vide hvilke praktik pladser der er, ud fra dem kan du jo vælge dine favoritter..

Så kommer dagen hvor de skal uddeles, og så sætter du dit navn på en, men er der flere der også gør det, skal man trække lod...

og så skal man vælge et andet sted...

Der er ingen garanti... Men man kan være heldig..

Anmeld

10. august 2011

Ryberg

Maise86 skriver:

det lyder godt nok spændende! Bliver hele tiden overrasket over hvor mange steder man kan arbejde som socialrådgiver

det tror jeg også det bliver

Ja det er så stort med jobmulighederne

Anmeld

10. august 2011

eElak

KittyGirl skriver:

altså på Esbjerg gør de sådan, at man får at vide hvilke praktik pladser der er, ud fra dem kan du jo vælge dine favoritter..

Så kommer dagen hvor de skal uddeles, og så sætter du dit navn på en, men er der flere der også gør det, skal man trække lod...

og så skal man vælge et andet sted...

Der er ingen garanti... Men man kan være heldig..

Okay - det er ligesom på pædagog uddannelsen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.