Hvordan forbereder i jer til studiestart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

Maise86

KittyGirl skriver:

Held og lykke med det

Her er det også socialrådgiver 4 sem. dog Fed uddannelse, er det så i Esbjerg du går? Det gør jeg nemlig også....

Fjern studie eller skal du møde hver dag?

Nå jo, og hvordan med ferier? Følger de skoleferier? Og hvor hurtigt skal man ud i praktiK?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

dollygirl

An&Jo skriver:

hvis biblioteket på din skole har åbent nu, så kan du jo bare tage op og købe dem.. det gjorde jeg dengang, og skal selv ind og hente en enkelt ny bog imorgen som jeg skal bruge til mit næste semester..

altså jeg er alenen med min søn, og ja det er da skide hårdt, men hvis det er det rigtige studie, så er man også villig til at give den det ekstra det nu må kræve.. jeg er for det meste først på vej i seng på den anden side af midnat, og skal op igen 5:30 ca, så jeg får ikke meget søvn, men sover så ud i weekenderne.. min søn er heldigvis blevet god til at sove, men han er også 16mdr nu.. men de første 3 måneder af mit studie stod jeg overfor en søn der ikke vil sove en flytninge der gjorde mig til alenemor og en ret hård tid psykisk, men jeg klarede mig faktisk igennem med nogle okay resultater.. hvis man virkelig brænder for det og an ige det er det her jeg VIL så klarer man det uanset forhindringerne..

Ja så burde jeg også klar det hvis du kan . I stedet for at brokke mig. Hehe. Du har vel ikke noter som du kan sende til mig? Eller noget om inflation hvordan det påvirkes og således

Anmeld

9. august 2011

eElak

SU søgte jeg 1. august - så det burde være på plads.

Bøger er godt nok også en stor post - i vores velkomstbrev stod der at man skulle regne med at skulle burge 20.000 kr på bøger igennem de 3½ år

Men rent fagligt forbereder du dig ikke?

Tusind tak fordi du tager dig tid til at svare!

Tror vores breve er rimelig ens...

Jeg havde en intention om at sætte mig ind i læsestoffet og sådan.. men alligevel - der sker alligevel ikke det store i den første uges tid. Vi får tiden til at købe bøgerne, og det første stykke tid går på introduktion til uddannelsen og til at man lærer hinanden at kende.

Jeg har lige afsluttet en kontoruddannelse i det offentlige, så jeg har allerede et indblik i det. F.eks. forvaltningsloven har jeg gennemgået en gang på min forrige uddannelse - så der kommer jeg til at have en fordel. Tror faktisk jeg allerede er "mere forberedt" end de andre, netop fordi jeg netop har overstået den uddannelse jeg har. 

Så lige at du skal starte i Hillerød... Så vil jeg vove at påstå at vores uddannelse er endnu mere ens, da Hillerød er en afdeling af hvor jeg skal starte :-D Jeg skal på Fr-berg. 
Jeg ved ikke om afdelingen helt er åbnet op endnu, og om du har mulighed for et bibliotek. Men jeg spurgte inde på fr.berg, og biblioteket havde ikke en pensumliste. Det ligger i Fronter, som er uddannelsens portal i forhold til læsning, beskeder og opgaver.  

Anmeld

9. august 2011

Livas mor

Jeg er altid helt uudholdelig at være sammen med.. Jeg snerre, vrisser og kan godt eksploderer ud ove rhele lejligheden Jeg er ekstrem dårlig til nye mennesker og har altid hadet nyt arbejde og studie, da jeg har fygtet starten mere end noget andet.

Men min familie er altid gode til at rumme mig, sige det nok skal gå, sende mig en sød besked på vejen derhen med at jeg nok skal tage alle med storm og at jeg er god nok.. Efter et par dage, begynder jeg langsomt at falde lidt til og slappe af.

Fagligt er det intet problem.. Der bliver alle bøger købt og alt stof kigget igennem!

Anmeld

9. august 2011

Mathilde

An&Jo skriver:

jamen jeg starter op på andet smester her om små 3 uger, og vi er herhjemme begyndt at stå tidligere op, og sønnike kommer i dagpleje på de tidspunkter han skal når jeg starter igen, og han bliver hentet sent, så han ligesom også er kommet ind i rytmen igen.. For mig er det vigtigt at vi får opbygget vores morgenrutiner igen med morgenmad, bleskift og tøjskift osv..

derudover er jeg begyndt så småt at læse i bøgerne til de fag jeg har det sværest med, og det er jo så for at indstille hjernen på at jeg igen skal til at fordybe mig i skolen, efter en sommerferie på over 2mdr..

å lægger jeg planer for hvornår jeg skal støvsuge, vaske gulv, vaske tøj osv.. Jeg er alene med min søn, og vi er nødt til at skulle have noget struktur.. de felste dage er vi først hjemme mellem 16 og 17 og så skal der laves mad, og vi skal have noget mor og søn tid og så skal han puttes og jeg skal lave lektier.. min dag kører fra ca 5:30 til 00:30 hver dag, så det er ikk meget søvn jeg får i hverdagene.. men sådan er det, og jeg kæmper, for jeg skal bare have den uddannelse gjort færdig..

Hvor er du sej!

Din hverdag lyder lidt som jeg forventer min bliver. Jeg skal starte på jordemoderudd. her d. 29. august. Jeg har godt 1½ times kørsel hver vej men jeg VIL også bare have den udd.

Hvor lang tid bruger du ca. på lektier om dagen?

Jeg skal op kl. 5.00 - i bad, Celina op kl. 5.30 og have tøj på og børste tænder, ordne hår og sendes afsted med far kl 5.45-6.00 ca. Så kan jeg lige nå lidt morgenmad og smørre madpakke og så afsted 6.15-6.30 ca. Møder kl. 8.15 i Ålborg og fri som regel 15.05 (senest 16). Hjemme mellem 16.30 og 17.30. Lave mad - spise - hygge med Celina - putte 19.30 - 20.00. Derefter lektier og i seng Der bliver ikke tid til en masse husligt i hverdagene.

Til gengæld er der vist kun 2-3 og max 4 vagter i praktikperioderne. Så der vil være dage, hvor jeg bare kan hygge med Celina

Jeg har forberedt mig ved at undersøge alle muligheder for økonomisk støtte ud over su, købt ny økonomisk bil (som sparer os 2000kr i brændstof pr. md.!), undersøgt hvor jeg kan købe bøger, hvilken vej er hurtigst til Ålborg. Og det vildeste: fået min mor til at flytte fra djursland til Nykøbing for at hjælpe med Celina, når tiden er knap!

Anmeld

9. august 2011

Maise86

KaLee skriver:

Tror vores breve er rimelig ens...

Jeg havde en intention om at sætte mig ind i læsestoffet og sådan.. men alligevel - der sker alligevel ikke det store i den første uges tid. Vi får tiden til at købe bøgerne, og det første stykke tid går på introduktion til uddannelsen og til at man lærer hinanden at kende.

Jeg har lige afsluttet en kontoruddannelse i det offentlige, så jeg har allerede et indblik i det. F.eks. forvaltningsloven har jeg gennemgået en gang på min forrige uddannelse - så der kommer jeg til at have en fordel. Tror faktisk jeg allerede er "mere forberedt" end de andre, netop fordi jeg netop har overstået den uddannelse jeg har. 

Så lige at du skal starte i Hillerød... Så vil jeg vove at påstå at vores uddannelse er endnu mere ens, da Hillerød er en afdeling af hvor jeg skal starte :-D Jeg skal på Fr-berg. 
Jeg ved ikke om afdelingen helt er åbnet op endnu, og om du har mulighed for et bibliotek. Men jeg spurgte inde på fr.berg, og biblioteket havde ikke en pensumliste. Det ligger i Fronter, som er uddannelsens portal i forhold til læsning, beskeder og opgaver.  

Ja det er samme uddannelses udbyder vi skal til så :-) Har du fået noget information efter du har bekræftet studepladsen? Jeg mangler så meget information om studiestart i Hillerød. Der står næsten ingenting på deres hjemmeside heller ikke om rustur - jo der står at vi har mulighed for at deltage i de pædagogstuderendes rustur... Hmm...

Anmeld

9. august 2011

eElak

Maise86 skriver:

Ja det er samme uddannelses udbyder vi skal til så :-) Har du fået noget information efter du har bekræftet studepladsen? Jeg mangler så meget information om studiestart i Hillerød. Der står næsten ingenting på deres hjemmeside heller ikke om rustur - jo der står at vi har mulighed for at deltage i de pædagogstuderendes rustur... Hmm...

jeg har ikke fået information endnu - men fristen var også i går, og de har sagt at man får besked inden d. 15. august - i hvert fald på fr.berg. 

Jeg kiggede lige lidt på studiestartsiden - og fandt denne folder:
http://issuu.com/phmetropol/docs/studiestartsfolder2011_metropol?viewMode=magazine&mode=embed 

Jeg har lige betalt til rusturen - så den er der info om :-)

Du kan også klikke på dette link og få lidt indblik:

http://studiepol.phmetropol.dk/?educationID={1402BA34-D31B-4591-A58E-C9B44FD4ECDA}  

Anmeld

9. august 2011

An&Jo

lillepuller skriver:

Ja så burde jeg også klar det hvis du kan . I stedet for at brokke mig. Hehe. Du har vel ikke noter som du kan sende til mig? Eller noget om inflation hvordan det påvirkes og således

Giver helst ikke mine noter væk.. Ikke engang til dem i klassen.. Inflationen kan du Google.. du kan faktisk Google rigtig meget til det..

Desuden ved jeg ikke hvordan undervisningen hos jer kommer til at foregå så det vil være dumt at dele mine noter med dig..

Anmeld

9. august 2011

An&Jo

Mathilde skriver:

Hvor er du sej!

Din hverdag lyder lidt som jeg forventer min bliver. Jeg skal starte på jordemoderudd. her d. 29. august. Jeg har godt 1½ times kørsel hver vej men jeg VIL også bare have den udd.

Hvor lang tid bruger du ca. på lektier om dagen?

Jeg skal op kl. 5.00 - i bad, Celina op kl. 5.30 og have tøj på og børste tænder, ordne hår og sendes afsted med far kl 5.45-6.00 ca. Så kan jeg lige nå lidt morgenmad og smørre madpakke og så afsted 6.15-6.30 ca. Møder kl. 8.15 i Ålborg og fri som regel 15.05 (senest 16). Hjemme mellem 16.30 og 17.30. Lave mad - spise - hygge med Celina - putte 19.30 - 20.00. Derefter lektier og i seng Der bliver ikke tid til en masse husligt i hverdagene.

Til gengæld er der vist kun 2-3 og max 4 vagter i praktikperioderne. Så der vil være dage, hvor jeg bare kan hygge med Celina

Jeg har forberedt mig ved at undersøge alle muligheder for økonomisk støtte ud over su, købt ny økonomisk bil (som sparer os 2000kr i brændstof pr. md.!), undersøgt hvor jeg kan købe bøger, hvilken vej er hurtigst til Ålborg. Og det vildeste: fået min mor til at flytte fra djursland til Nykøbing for at hjælpe med Celina, når tiden er knap!

Woow halvanden times kørsel hver vej.. :O jeg bor ovenikøbet i Aalborg og skal stadig op 5:30 senest for at møde 8:15.. Men min dagpleje ligger os i den helt modsatte retning af min skole..

Jamen jeg sætter mig ca med lektierne kl 21 for fra sønnike bliver puttet 19:30 og til 21 skal det værste huslige lige tages.. Der er jo kun mig til at gøre det så skal have det gjort.. Og så er jeg ca færdig med lektierne ved 23 tiden og så skal jeg altså lige sidde og koble af til tv eller en god bog inden jeg kan sove og derfor bliver kl tit omkring 00:30 inden jeg kommer i seng

Anmeld

9. august 2011

Mathilde

An&Jo skriver:

Woow halvanden times kørsel hver vej.. :O jeg bor ovenikøbet i Aalborg og skal stadig op 5:30 senest for at møde 8:15.. Men min dagpleje ligger os i den helt modsatte retning af min skole..

Jamen jeg sætter mig ca med lektierne kl 21 for fra sønnike bliver puttet 19:30 og til 21 skal det værste huslige lige tages.. Der er jo kun mig til at gøre det så skal have det gjort.. Og så er jeg ca færdig med lektierne ved 23 tiden og så skal jeg altså lige sidde og koble af til tv eller en god bog inden jeg kan sove og derfor bliver kl tit omkring 00:30 inden jeg kommer i seng

Ja det er lang tid at bruge på kørsel!! Men så afleverer og henter min kæreste, så der sparer jeg jo lidt tid. Heldigvis er der ofte en studiedag pr. uge, hvor man læser hjemme

Og det huslige...det må jeg jo sætte manden til at ordne  Jeg kan nemlig ikke klare mig med 5timers søvn, så jeg skal igang med lektier med det samme der er ro til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.