Hvordan forbereder i jer til studiestart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

eElak

Maise86 skriver:

Så vidt jeg husker skulle du også starte på socialrådgiveruddannelsen ikk? Hvor søger du alle de informationer henne? Jeg er helt blank!

Jo det er på socialrådgiverudd jeg skal starte lige om snart. 

jamen jeg har søgt om SU, og der er lang behandlingstid (så lige i dag at det nok varer over de 2-3 uger det normalt tager.. greeeaaat!).

Jeg har kigget omkring uddannelseskort (transport) - det kan så ikke betale sig for mig.

jeg har ordnet så jeg får mere i boligsikring fra næste måned pga ændret indtægt.

Legater er fordi jeg er alene med min søn og studerende, og kommer under betegnelsen "værdigt trængende", idet at jeg er en "fattigrøv".

Bøger - ja det ved jeg jo så ikke helt endnu - jeg kender en som er et semester foran mig, men mangler stadig svar fra hende vedr. pensumliste...
Men tror egentlig bare jeg venter med det til jeg starter.

Til mit held, så har jeg en veninde som starter samme dag som mig på samme sted (dog ikke samme linie). Men hun køber alle bøgerne, og så kan jeg låne og kopiere af hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

An&Jo

jamen jeg starter op på andet smester her om små 3 uger, og vi er herhjemme begyndt at stå tidligere op, og sønnike kommer i dagpleje på de tidspunkter han skal når jeg starter igen, og han bliver hentet sent, så han ligesom også er kommet ind i rytmen igen.. For mig er det vigtigt at vi får opbygget vores morgenrutiner igen med morgenmad, bleskift og tøjskift osv..

derudover er jeg begyndt så småt at læse i bøgerne til de fag jeg har det sværest med, og det er jo så for at indstille hjernen på at jeg igen skal til at fordybe mig i skolen, efter en sommerferie på over 2mdr..

å lægger jeg planer for hvornår jeg skal støvsuge, vaske gulv, vaske tøj osv.. Jeg er alene med min søn, og vi er nødt til at skulle have noget struktur.. de felste dage er vi først hjemme mellem 16 og 17 og så skal der laves mad, og vi skal have noget mor og søn tid og så skal han puttes og jeg skal lave lektier.. min dag kører fra ca 5:30 til 00:30 hver dag, så det er ikk meget søvn jeg får i hverdagene.. men sådan er det, og jeg kæmper, for jeg skal bare have den uddannelse gjort færdig..

Anmeld

8. august 2011

An&Jo

lillepuller skriver:

Hvordan forbedrer man sig til finansøkonom uddannelse

jeg læser selv til finansøkonom og et råd fra mig vil være at du går igang med at kigge nogle af bøgerne igennem, eventuelt læse noget statistik da det for det meste (efter erfaring fra min klasse) er der folk halter lidt bagefter fordi det virkelig kan være et svært fag at forstå..

må jeg spørge hvor du skal læse henne?? altså hvilken skole og hvilken landsdel??

Anmeld

8. august 2011

Ryberg

Maise86 skriver:

Sorry - havde slet ikke set at nogen havde svaret på mit indlæg. Rigtig god ide med at lægge en slagplan for hverdagen så man ved hvad der skal gøres osv. Jeg er bare fuldstændig på bar bund omkring hvor mange timer jeg er i skole og sådan - ja aner virkelig ingenting. Jo kun hvor jeg skal møde henne den dag jeg skal starte. Jeg skal starte på socialrådgiveruddannelsen. Har ikke været på skolebænken siden 06 så føler mig SÅ uforberedt og på udebane!

Held og lykke med det

Her er det også socialrådgiver 4 sem. dog Fed uddannelse, er det så i Esbjerg du går? Det gør jeg nemlig også....

Fjern studie eller skal du møde hver dag?

Anmeld

8. august 2011

dollygirl

An&Jo skriver:

jeg læser selv til finansøkonom og et råd fra mig vil være at du går igang med at kigge nogle af bøgerne igennem, eventuelt læse noget statistik da det for det meste (efter erfaring fra min klasse) er der folk halter lidt bagefter fordi det virkelig kan være et svært fag at forstå..

må jeg spørge hvor du skal læse henne?? altså hvilken skole og hvilken landsdel??

Okay jamen hvordan læser jeg bøgerne når jeg ikke har dem endnu? Jeg skal læse på erhvervsakademiet i århus

Anmeld

8. august 2011

An&Jo

lillepuller skriver:

Okay jamen hvordan læser jeg bøgerne når jeg ikke har dem endnu? Jeg skal læse på erhvervsakademiet i århus

har du ikke modtaget en litteraturliste over hvilke bøger i skal bruge??
Den fik jeg sammen med brevet om optagelsen..

Okay, jeg går oppe i Aalborg, og vi har til hvert fag noget der hedder bundne forudsætninger, som er opgaver til hvert enkelt fag som der skal laves og afleveres og gokendes, og det er så dem der "bestemmer" om vi må gå videre til næste semester..

men forbered dig på en del lektier, kig lidt rundt på nettet om foreksempel statistik i økonomiske sammenhænge..

men ved jo ikke om studiet foregår på samme måde i århus som det gør i aalborg..

Anmeld

8. august 2011

dollygirl

An&Jo skriver:

har du ikke modtaget en litteraturliste over hvilke bøger i skal bruge??
Den fik jeg sammen med brevet om optagelsen..

Okay, jeg går oppe i Aalborg, og vi har til hvert fag noget der hedder bundne forudsætninger, som er opgaver til hvert enkelt fag som der skal laves og afleveres og gokendes, og det er så dem der "bestemmer" om vi må gå videre til næste semester..

men forbered dig på en del lektier, kig lidt rundt på nettet om foreksempel statistik i økonomiske sammenhænge..

men ved jo ikke om studiet foregår på samme måde i århus som det gør i aalborg..

Jo men jeg kan jo få bøgerne først når studiet starter ikke? Årh det bliver hårdt med den lille og en mand der ikke er god til at stå op om natten og hjælpe

Anmeld

8. august 2011

An&Jo

lillepuller skriver:

Jo men jeg kan jo få bøgerne først når studiet starter ikke? Årh det bliver hårdt med den lille og en mand der ikke er god til at stå op om natten og hjælpe

hvis biblioteket på din skole har åbent nu, så kan du jo bare tage op og købe dem.. det gjorde jeg dengang, og skal selv ind og hente en enkelt ny bog imorgen som jeg skal bruge til mit næste semester..

altså jeg er alenen med min søn, og ja det er da skide hårdt, men hvis det er det rigtige studie, så er man også villig til at give den det ekstra det nu må kræve.. jeg er for det meste først på vej i seng på den anden side af midnat, og skal op igen 5:30 ca, så jeg får ikke meget søvn, men sover så ud i weekenderne.. min søn er heldigvis blevet god til at sove, men han er også 16mdr nu.. men de første 3 måneder af mit studie stod jeg overfor en søn der ikke vil sove en flytninge der gjorde mig til alenemor og en ret hård tid psykisk, men jeg klarede mig faktisk igennem med nogle okay resultater.. hvis man virkelig brænder for det og an ige det er det her jeg VIL så klarer man det uanset forhindringerne..

Anmeld

9. august 2011

Maise86

KaLee skriver:

Jo det er på socialrådgiverudd jeg skal starte lige om snart. 

jamen jeg har søgt om SU, og der er lang behandlingstid (så lige i dag at det nok varer over de 2-3 uger det normalt tager.. greeeaaat!).

Jeg har kigget omkring uddannelseskort (transport) - det kan så ikke betale sig for mig.

jeg har ordnet så jeg får mere i boligsikring fra næste måned pga ændret indtægt.

Legater er fordi jeg er alene med min søn og studerende, og kommer under betegnelsen "værdigt trængende", idet at jeg er en "fattigrøv".

Bøger - ja det ved jeg jo så ikke helt endnu - jeg kender en som er et semester foran mig, men mangler stadig svar fra hende vedr. pensumliste...
Men tror egentlig bare jeg venter med det til jeg starter.

Til mit held, så har jeg en veninde som starter samme dag som mig på samme sted (dog ikke samme linie). Men hun køber alle bøgerne, og så kan jeg låne og kopiere af hende.

SU søgte jeg 1. august - så det burde være på plads.

Bøger er godt nok også en stor post - i vores velkomstbrev stod der at man skulle regne med at skulle burge 20.000 kr på bøger igennem de 3½ år

Men rent fagligt forbereder du dig ikke?

Tusind tak fordi du tager dig tid til at svare!

Anmeld

9. august 2011

Maise86

KittyGirl skriver:

Held og lykke med det

Her er det også socialrådgiver 4 sem. dog Fed uddannelse, er det så i Esbjerg du går? Det gør jeg nemlig også....

Fjern studie eller skal du møde hver dag?

Nej jeg skal starte i Hillerød

Hvor mange semestre er der? Og er det rigtigt at man kun har 4 fag? Jeg skal møde ind hver dag - ved du hvor mange timer man ca har om ugen? Undskylder alle mine spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.