Hvordan forbereder i jer til studiestart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.099 visninger
69 svar
0 synes godt om
2. august 2011

Maise86

Ja hvordan forbereder/forberedte i jer til studiestart? Tænker i forbindelse med et nyt studie - fagligt, mentalt osv?

Håber nogen vil dele erfaringer

Ha en dejlig aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

Maise86

Slet ingen?

Anmeld

3. august 2011

Ryberg

uh ha.. nu har jeg jo gået hjemme i 1½ år, (dog med en praktik periode på lige knap 2 måneder jeg måtte afbryde) ..

Jeg skal starte mit studie op her fra september af og starte i praktik fra 19. september... så jeg bruger rigtig meget tid på at tænke...

Jeg regner med 14 dage forinden vil jeg begynde at læse lidt omkring det område jeg skal ind for... og så har vi ellers snakket om herhjemme hvordan det hele skal foregå, for når man er igang hver dag, så bliver det pludselig anderledes at skulle nå de huslige pligter, så på det punkt forbereder jeg mig også mentalt...

Her har vi lavet aftalen at manden ordner alt udenfor, og jeg ordner alt indenfor (rengøring m.v.) .. og der vil jeg dele opgaverne ud for hver dag, at den dag gør jeg det, næste dag gør jeg sådan.. i stedet for at det hele vælter

Det er mere det at få det hele til at fungere i dagligdagen der bruger mine tanker Uddannelsen følger man jo og den guider en på ens vej

Ved ikke om det var sådan noget du havde i tankerne?

hvad skal du starte som?

Anmeld

8. august 2011

eElak

Hm.. hvordan forbereder man sig.... 

Jeg har sendt de ansøgninger afsted som jeg skal, og jeg er så småt ved at undersøge mulighederne for at søge legater og finde billige steder til at købe bøger.

Rent praktisk herhjemme.. Altså jeg er sådan set på sin vis vant til at studere og være alene med knægten samtidig, så nu drejer det sig om at komme ind i sådan en rutine igen. Sidst var det dog som fuldtidsarbejde med lektier ved siden af. og det jeg skal starte på er noget helt andet. Så jeg satser på at der bliver mere tid.

Men lige nu går jeg hjemme og bliver snart BIMS - jeg GLÆDER mig til at starte op igen, selvom jeg kun har gået hjemme i knapt 2 måneder ;-)

Jeg vil ikke sætte for mange forventninger op, men blot springe ud i det :-D 

Anmeld

8. august 2011

emsaroto

Jeg plejer altid at læse lidt op i de fag jeg nu skal til og starte på igen. 

Bare en smule fra nettet. 

Så ordne jeg tasken og jeg går meget op i mit penalhus! Det er super vigtigt for mig at det er i orden.

Så er jeg også et af de mennesker der altid når at kede mig i en ferie, så jeg er altid glad for at starte igen, og mit humær er altid i top i starten af et skoleår! 

Anmeld

8. august 2011

dollygirl

Hvordan forbedrer man sig til finansøkonom uddannelse

Anmeld

8. august 2011

Filuca

Jeg tjekker semesterplan, pensumliste, får købt bøger og skolesager (printerpapir, blokke osv), og så ville jeg gerne sige, at jeg får læst noget af pensum inden semesterstart - men det bliver sjældent til noget, så er vist mest ønsketænkning

Anmeld

8. august 2011

Maise86

Filuca skriver:

Jeg tjekker semesterplan, pensumliste, får købt bøger og skolesager (printerpapir, blokke osv), og så ville jeg gerne sige, at jeg får læst noget af pensum inden semesterstart - men det bliver sjældent til noget, så er vist mest ønsketænkning

Men er det på et nyt studie eller er det studiestart efter ferien?

Anmeld

8. august 2011

Maise86

KittyGirl skriver:

uh ha.. nu har jeg jo gået hjemme i 1½ år, (dog med en praktik periode på lige knap 2 måneder jeg måtte afbryde) ..

Jeg skal starte mit studie op her fra september af og starte i praktik fra 19. september... så jeg bruger rigtig meget tid på at tænke...

Jeg regner med 14 dage forinden vil jeg begynde at læse lidt omkring det område jeg skal ind for... og så har vi ellers snakket om herhjemme hvordan det hele skal foregå, for når man er igang hver dag, så bliver det pludselig anderledes at skulle nå de huslige pligter, så på det punkt forbereder jeg mig også mentalt...

Her har vi lavet aftalen at manden ordner alt udenfor, og jeg ordner alt indenfor (rengøring m.v.) .. og der vil jeg dele opgaverne ud for hver dag, at den dag gør jeg det, næste dag gør jeg sådan.. i stedet for at det hele vælter

Det er mere det at få det hele til at fungere i dagligdagen der bruger mine tanker Uddannelsen følger man jo og den guider en på ens vej

Ved ikke om det var sådan noget du havde i tankerne?

hvad skal du starte som?

Sorry - havde slet ikke set at nogen havde svaret på mit indlæg. Rigtig god ide med at lægge en slagplan for hverdagen så man ved hvad der skal gøres osv. Jeg er bare fuldstændig på bar bund omkring hvor mange timer jeg er i skole og sådan - ja aner virkelig ingenting. Jo kun hvor jeg skal møde henne den dag jeg skal starte. Jeg skal starte på socialrådgiveruddannelsen. Har ikke været på skolebænken siden 06 så føler mig SÅ uforberedt og på udebane!

Anmeld

8. august 2011

Maise86

KaLee skriver:

Hm.. hvordan forbereder man sig.... 

Jeg har sendt de ansøgninger afsted som jeg skal, og jeg er så småt ved at undersøge mulighederne for at søge legater og finde billige steder til at købe bøger.

Rent praktisk herhjemme.. Altså jeg er sådan set på sin vis vant til at studere og være alene med knægten samtidig, så nu drejer det sig om at komme ind i sådan en rutine igen. Sidst var det dog som fuldtidsarbejde med lektier ved siden af. og det jeg skal starte på er noget helt andet. Så jeg satser på at der bliver mere tid.

Men lige nu går jeg hjemme og bliver snart BIMS - jeg GLÆDER mig til at starte op igen, selvom jeg kun har gået hjemme i knapt 2 måneder ;-)

Jeg vil ikke sætte for mange forventninger op, men blot springe ud i det :-D 

Så vidt jeg husker skulle du også starte på socialrådgiveruddannelsen ikk? Hvor søger du alle de informationer henne? Jeg er helt blank!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.