KaLee skriver:
Det er en længere historie...
Jeg valgte at tage enn kontoruddannelse i det offentlige, for at læse videre til sagsbehandler og senere socialformidler (det samme som sociialrådgiver). grunden til at jeg ville denne vej var at det var med løn og at jeg arbejdede samtidig, så jeg kunne forbinde teori og praksis nemmere.
Men så kom krisen.
Så da jeg var udlært i Juni, så stod jeg uden arbejde.
jeg var meget tæt på for 3 år siden at starte på socialrådgiveruddannelsen, men fik elevpladsen i sidste øjeblik. Så jeg har tolket det her som at det er et los i røven for at jeg skal tage det som jeg egentlig vil - meget hurtigere...
Det passer også perfekt sammen - når jeg bliver færdig, så er det kort inden min søn skal starte i skole...
Så jeg har haft en interesse for det længe, men måtte blot ændre vejen for at nå mit mål.
dig?
Ja det lyder som en mere direkte vej den du vælger nu, og mon ikke også det går på trods af det kun er på SU?
Jamen jeg har altid sagt at når jeg blev voksen skulle jeg bare have et job hvor man gik i "pænt tøj og tjente mange penge", så da jeg var færdig med gymnasiet fik jeg en læreplads hos en ejendomsmægler og så var det jo ligesom perfekt - troede jeg!
Det viste sig dog hurtigt at det var helt forkert for mig og det jeg altid havde troet jeg skulle lave "når jeg blev stor" var bare slet ikke mig! Så var jeg ligesom på bar bund!
En masse flere ting skete i mit liv og jeg endte ud med en ringe tro på mig selv, for hvem var jeg nu når jeg ikke passede på den hylde jeg troede? Jeg har alid været god til mennesker og har altid haft en oprigtig interesse i menneskers liv så havde gået med tanken om at jeg da kunne læse til social og sundhedshjælper, så det besluttede jeg mig til i foråret, men i maj måned var jeg hos en clairvoyant der sagde at socialrådgiver var den rigtige uddannelse for mig, og det havde jeg aldrig skænket en tanke. Gik hjem derfra og læste om uddannelsen og var med det samme overbevist om at det var det jeg skulle! Uden tvivl!
Så jeg ansøgte med det samme og kom ind!
Nå, nu blev en kort historie lang - og det var vel egentlig ikke det du spurgte om - men om min baggrund for ansøgningen
Sorry
Anmeld