Hvor hurtigt blev i gravide, ved første graviditet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

metski83

modesty skriver:

http://www.mingraviditet.dk/snartgravid/frugtbar.htm

Først i 20’erne: Ca. 25 % chance i hver cyklus
Sidst i 20’erne: Ca. 15 % chance i hver cyklus
Sidst i 30’erne: Ca. 10 % chance i hver cyklus

Hvor længe skal man statistisk set vente på den ønskede graviditet?

60 % bliver gravide indenfor de første 6 måneder
75 % bliver gravide indenfor de første 9 måneder
80 % bliver gravide indenfor de første 12 måneder
90 % bliver gravide indenfor de første 18 måneder

Hvis det ikke er lykkedes at opnå graviditet indenfor det første år, hvor man har haft regelmæssig sex, anbefales det at opsøge sin læge. Det kan dog godt være en god ide at kontakte sin læge tidligere, hvis man har mistanke om nedsat frugtbarhed eller lignende.

Jeg er sidst i 20'erne, hmm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

metski83

1012lmp skriver:

Nu var den første ikke planlagt...

men stoppede med mine p-piller i Januar og vi vidste chancen for at blive gravid var der.

Jeg testede positiv i maj mdr så blev gravid i april så 3 mdr ca.

Men frygt ikke det skal nok komme 2 gang tog præcis 1 år for os at blive gravide.

Tænkt ikk så meget på det det skal nok komme og for nogle tager det bare længere tid end andre og har du tager p-piller før skal de også lige ud af kroppen hvilket også sagtens kan tage noget tid

Dejligt indlæg, tak

Håber der snart er gevinst, det ville være dejligt

Anmeld

27. juli 2011

SussieThyssen

metski83 skriver:

Hvor er du sød TAK

Du har ret, hellere vente lidt, og den så er der.

Håber bare den snart er der.

Jeg krydser fingre for dig kan du tro

Anmeld

27. juli 2011

metski83

SussieThyssen skriver:

Jeg krydser fingre for dig kan du tro

Du er så sød, tusinde tak

så håber jeg at det hjælper, meget snart.

Lige nu sidder jeg og har lidt ondt af mig selv, ingen dejlig baby, men i stedet en maaaaaaaaaaaaaaaaaaasse mens smerter, av av

Anmeld

27. juli 2011

B&J

Jeg havde været på p-piller i 8år og efter jeg smed dem gik der 3mdr men vi tænkte heller ikke på det overhovede for vi havde så mange ting i hovede så da jeg blev gravid var vi begge meget glade og vildt det gik så stærkt..

sender en masse baby støv til dig i håb om det snart er jeres tur

Anmeld

27. juli 2011

metski83

B&J skriver:

Jeg havde været på p-piller i 8år og efter jeg smed dem gik der 3mdr men vi tænkte heller ikke på det overhovede for vi havde så mange ting i hovede så da jeg blev gravid var vi begge meget glade og vildt det gik så stærkt..

sender en masse baby støv til dig i håb om det snart er jeres tur

Tusinde tak

Anmeld

27. juli 2011

Clisolka

metski83 skriver:

Hvor hurtigt blev i gravide, ved første graviditet ?

Vi har nu prøvet 6 måneder, desværre uden held. Det piner mig godt nok.

Syntes der er så mange hvor det lykkedes for, efter en måned eller to, bare ikke mig

Jeg blev gravid 2 mrd. efter p-pillestop. Jeg mistede så ved en MA - og 6 mrd. senere var jeg gravid igen 

Anmeld

27. juli 2011

Malonde1985

Første gang jeg blev gravid havde kæresten og jeg kun lige været sammen små 2 mdr  så det gik pænt stærkt!

Her 2.gang besluttede vi os i februar for at ville arbejde på lillebror/lillesøster og stod med en positiv test i april .. så igen meget hurtigt. Men det er jo meget forskelligt fra folk til folk.

Krydser fingre for I snart bliver det

Anmeld

27. juli 2011

Sof

metski83 skriver:

Så længe jeg ved, det "bare" kan være det, og det nok skal komme, har jeg det egentlig ok med det.

Min mens er heller ikke blevet helt regelmæssig efter p pille stop endnu.

Så længe den ikke er regelmæssig, så er du nødt til at væbne dig med tålmodighed og hvis du sætter næsen efter at den skal være regelmæssig før du kan regne med noget, så kan du være heldig og lige pludselig teste positiv uden at have forventet det.

Min søster havde 1 menstruation på 2 år og var lige pludselig 8 uger henne og meget overrasket over det,så det kommer når man mindst venter det.  

Men det er svært at være tålmodig, det ved jeg alt om selvom jeg er blevet det i første omgang alle gange. Men fra vi mistede og jeg mærkede rigtige spark her i uge 18, der turde jeg ikke tro på at den var i live derinde, så der var jeg godt nok også utålmodig. I starten både efter at blive gravid igen og derefter for selv at kunne mærke at den havde det godt

Anmeld

27. juli 2011

Tennamor

Her gik der 11 måneder fra pillerne var smidt Som en/flere har skrevet, så skal man prøve at tænke på noget andet. Vi var meget opsat på det, men det var først da jeg mistede min far og tankerne kom på noget ande, at det skete. Så vores livscyklus fortsatte. Et liv gik bort og 2 kom til. (min søster blev gravid lige inden mig)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.