4+4 en masse spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2011

Giraffen

Mira0911 skriver:

De der mens agtige smerter, tror jeg er ligamentsmerter... Det havde jeg også ret tidligt... 

Ja mange siger, sig ikke noget før efter 12 uger - Men man siger det, når man selv synes man er klar til det... 

Hvis det stod til min kæreste sagde vi ikke noget før jeg ikke kunne skjule maven længere

Jeg har dog et meget fast princip op at min arbejdsgiver ikke skal vide det af omveje (jeg er ven med ham på facebook) - så vi har aftalt at efter lægebesøg 16.august så siger jeg det til mit arbejde og han til hans.

Resten tager vi efter uge 12.

Jeg er bare verdens dårligste løgner og hvis en spørger "er du gravid" så ka jeg ikke skjule det (folk ved godt vi prøver og eftersom jeg røg før, vil nogle nok begynde at spekulere lidt)

Stod det til mig vidste alle de nærmeste det - jeg kan godt lide at være åben omkring det - også så støtten er der hvis der sku ske noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

Giraffen

Mira0911 skriver:

Tusind tak... Glæder mig... 

glæder mig til billedspam og FB så

Anmeld

23. juli 2011

Mira0911

Giraffen skriver:

glæder mig til billedspam og FB så

Det kan du tro jeg nok skal komme  med....

Anmeld

23. juli 2011

LotteN

Giraffen skriver:

Ja puha ku godt forestille mig at det hele er mere virkeligt når man har prøvet aborten. Men hvor er det godt I rigtig fik det snakket igennem, så I trods alt kom styrket ud på den anden side

Lige nu kan jeg slet ikke tro på at jeg overhovedet er gravid, tror først jeg forstår det efter scanning+strutmave, årh jeg glæder mig til strutmave

ja, lige præcis.... man skal kunne se det på maven eller have set det til en scanning før det rigtigt går op for en.... Glæd dig det er en super spændende tid du går imøde

Anmeld

23. juli 2011

Kay

Giraffen skriver:

Uha har også læst alle steder!

Jeg tester også igen imorges, har ikke testet siden tirsdag og vil gerne lige sikre mig at den bliver mere positiv (hvis du forstås)

Det der termins-beregner er det det på min-mave for jeg plejer at bruge deres, de har rigtig mange forskellige, og de er rigtig gode

nej terminsberegner er her inde.. søgte oppe i feldtet i højre hjørne... og sp i højre side var der en spalte hvor man kan læse altmuligt

jeg kan ik rigtig bruge termins beregneren til ret meget... skal nok til termins skanning hvis jeg er gravid... for min sidste mens var i maj.... har pco så det er ik altid jeg har ÆL

Anmeld

23. juli 2011

Mira0911

Giraffen skriver:

Hvis det stod til min kæreste sagde vi ikke noget før jeg ikke kunne skjule maven længere

Jeg har dog et meget fast princip op at min arbejdsgiver ikke skal vide det af omveje (jeg er ven med ham på facebook) - så vi har aftalt at efter lægebesøg 16.august så siger jeg det til mit arbejde og han til hans.

Resten tager vi efter uge 12.

Jeg er bare verdens dårligste løgner og hvis en spørger "er du gravid" så ka jeg ikke skjule det (folk ved godt vi prøver og eftersom jeg røg før, vil nogle nok begynde at spekulere lidt)

Stod det til mig vidste alle de nærmeste det - jeg kan godt lide at være åben omkring det - også så støtten er der hvis der sku ske noget

Her anden gang kunne jeg ikke skjule maven ret længe... Man kunne se den tydeligt i uge 7 ca.. Det kan man også se på mine mave billeder herinde... 

Håber I får sagt det på den bedste måde uden der kommer knas imellem... Her anden gang var der en der sladrede til vores venner og familie, så vi nåede ikke selv at sige det... 

Anmeld

23. juli 2011

Frøken J.

Giraffen skriver:

Hej pigerHar regnet mig frem til jeg ca er 4+4det har sat en maaaasse spørgsmål igen som I bare kan svare løst og fast påKu I mærke noget så tidligt ?Kan man overhovedet glæde sig når det er så tidligt i forløbet og så meget ka galt? Og hvad ka gå galt?Skal først til læge 16. August pga ferie - er det for sent?Det var vist det lige nu

Du har vidst allerede fået mange svar, men nu kommer jeg alligevel med mine

Altså da jeg var 4+noget mærkede jeg ikke noget ud over menstruationssmerter, som var ligamentsmerter. Så gik der en uge eller to, og så begyndte jeg at få madlede, kvalme og ømme bryster

Self. er der altid en risiko, og det vil der være hele graviditeten igennem, men lad være at bekymre dig! Jeg var ved at køre mig selv psykisk ned op til nakkefoldsscanningen, fordi jeg var så bange for der ikke var liv, og nu fortryder jeg virkelig, at jeg brugte så meget energi på en unødvendig angst. For hun har det jo fantastisk derinde, og er 30+0 på mandag. Så lad være at bekymre dig, for der er alligevel intet du kan gøre!

Og tillykke

Anmeld

23. juli 2011

modesty

Giraffen skriver:

Hej pigerHar regnet mig frem til jeg ca er 4+4det har sat en maaaasse spørgsmål igen som I bare kan svare løst og fast påKu I mærke noget så tidligt ?Kan man overhovedet glæde sig når det er så tidligt i forløbet og så meget ka galt? Og hvad ka gå galt?Skal først til læge 16. August pga ferie - er det for sent?Det var vist det lige nu

Der er cirka 20% risiko for abort op til uge 12. Men SELVFØLGELIG kan du glæde dig - oddsene er jo i din favør ;-)

M.h.t. at føle dig "sikker" efter et lægebesøg - din læge kan ikke bekræfte noget som helst, sådan nogle undersøgelser har h*n slet ikke mulighed for at lave. Det vil kræve en scanning og det udstyr har din læge ikke. Det første lægebesøg er typisk bare en snak og udfyldning af vandrejournal med sandsynlig termin, blodtryk o.s.v.

Så slå du bare koldt vand i blodet og glæd dig stille og roligt :-)

M.h.t. symptomer er det helt ekstremt forskelligt hvornår man kan mærke noget.

Anmeld

23. juli 2011

Giraffen

LotteN skriver:

ja, lige præcis.... man skal kunne se det på maven eller have set det til en scanning før det rigtigt går op for en.... Glæd dig det er en super spændende tid du går imøde

Iiih tak ska du ha vi glæder os også rigtig meget blir så fantastisk at "lave" en familie

Anmeld

23. juli 2011

Giraffen

Kay skriver:

nej terminsberegner er her inde.. søgte oppe i feldtet i højre hjørne... og sp i højre side var der en spalte hvor man kan læse altmuligt

jeg kan ik rigtig bruge termins beregneren til ret meget... skal nok til termins skanning hvis jeg er gravid... for min sidste mens var i maj.... har pco så det er ik altid jeg har ÆL

Ej puha det ved jeg slet ikke hvad er (er lidt ny i det her projekt baby)

så er det ik engang en gang om måneden du ka teste? puuha synes den måned er lang nok i sig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.