Hvorfor har du holdt ham hjemme?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2011

K&S

henh01 skriver:

Den var på ingen måde henvendt til at det I havde gjort var dårligt for jeres barn.. Er ked af hvis du opfattede det sådan: det var blot for at udtrykke min frustration ift. at man skærer ned alle steder.

Jeg har min søn hjemme til han er 14 mdr men det er KUN fordi muligheden er der nu hvor jeg ikke har et job at skulle tilbage til. ellers var jeg nødt til at skulle aflevere ham som 10 mdr.

Men ja, jeg synes også at situationen på hele børnepasningsområdet er acceptabel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

henh01

K&S skriver:

Men ja, jeg synes også at situationen på hele børnepasningsområdet er acceptabel

på alle tænkelige måder.  desværre

Anmeld

12. juli 2011

signe.

SanneBoe skriver:

Jeg plejer ikke at være typen der lader mig gå på af andres kommentar, men når jeg gang på gang på gang på gang på gang hører denne: "Hvborfor har du dog i alverden holdt ham hjemme", blir jeg faktisk en smule irreteret.

Sagen er jo den at vi fik to skønne drenge li i røven af hinanden, Lauge i Januar 2010 og Hjalte i December 2010, da vi så fandt ud af at vi ventede Hjalte meddelte jeg at jeg ville holde Lauge hjemme sammen med Hjalte også skulle de starte op i DP sammen, når den tid engang kom, og det har jeg været så evig glad for jeg har gjort, men folk undre sig over det, men hvorfor skulle jeg aflevere Lauge til en anden dame der skulle passe ham, når jeg alligevel var hjemme??

Dvs. at jeg sku putte to krudtugler i bilen morgen og eftermiddag for at aflevere og hente 1, nej nej - jeg er SÅ glad for min besliutning om at Lauge først bliver 1,5 år inden han kommer afsted og er SÅ ked af Hjalte allerede skal afsted som 8,5 mdrs....

Men undre du dig over hvorfor nogle holder børn hjemme længere tid en "normalt"?

kan virkelig godt forstå du bliver irriteret søde!! Jeg synes det er en kanon beslutning du tog, og jeg holder skam også Hasse hjemme, sammen med lillebror når han kommer

Nogle mener jo de tager skade, af både det ene og det andet, men jeg kender da flere som er decideret hjemmegående med deres børn, og de børn fejler da intet, og trives i bedste velgående... og de kan da også sagtens finde ud af at lege med andre børn... Man afskærmer dem jo ikke fra HELE verden, ved at sende dem i DP det senere.. så  til os mødre som holder vores små basser hjemme, når vi har muligheden for det

Anmeld

12. juli 2011

Mi

henh01 skriver:

Det vil jeg bare såååå meget IKKE mere.. Aldrig nogensinde mere skal jeg have et sådan job. Det er skrækkeligt og jeg kan ikke stå inde for det hverken som pædagog eller som menneske. -Alle de nedskæringer får hele jobbet til at virke som en omgang fabriksarbejde. Jeg håber inderligt ikke det er sådan alle steder, for hold da op. Hvilke børn får vi så ud af det?

Det lyder nok værre end det reelt er, det er jo laaaangt fra alle dage der er sådan, men er der sygdom, tja hvad kan man så ellers gøre når ikke man har råd til at få vikar på? Forstår slet ikke kommunernes håndtering af økonomi og absolut slet ikke deres prioriteringer.

Det er nemlig bare så hårdt at se på, at man ikke kan gøre sit arbejde godt nok, pga dårlig nomering. I den vs som min datter gik i var der mellem 3-5 voksne på stuen til 12 børn, så det virkede ok. Men det er jo meget forskelligt fra kommune til kommune. Jeg har selv været presset, så jeg til sidst blev sygemeldt, bla på grund af mit arbejde i en børnehave. Jeg håber at du kommer ovenpå igen

Anmeld

12. juli 2011

henh01

Mi skriver:

Det er nemlig bare så hårdt at se på, at man ikke kan gøre sit arbejde godt nok, pga dårlig nomering. I den vs som min datter gik i var der mellem 3-5 voksne på stuen til 12 børn, så det virkede ok. Men det er jo meget forskelligt fra kommune til kommune. Jeg har selv været presset, så jeg til sidst blev sygemeldt, bla på grund af mit arbejde i en børnehave. Jeg håber at du kommer ovenpå igen

Tak

Nu hedder normeringen 3 voksne til 14 børn.. og dette er jo kun i formiddagssituationen, resten af dagen er man 2!

Anmeld

12. juli 2011

Brams

SanneBoe skriver:

Jeg plejer ikke at være typen der lader mig gå på af andres kommentar, men når jeg gang på gang på gang på gang på gang hører denne: "Hvborfor har du dog i alverden holdt ham hjemme", blir jeg faktisk en smule irreteret.

Sagen er jo den at vi fik to skønne drenge li i røven af hinanden, Lauge i Januar 2010 og Hjalte i December 2010, da vi så fandt ud af at vi ventede Hjalte meddelte jeg at jeg ville holde Lauge hjemme sammen med Hjalte også skulle de starte op i DP sammen, når den tid engang kom, og det har jeg været så evig glad for jeg har gjort, men folk undre sig over det, men hvorfor skulle jeg aflevere Lauge til en anden dame der skulle passe ham, når jeg alligevel var hjemme??

Dvs. at jeg sku putte to krudtugler i bilen morgen og eftermiddag for at aflevere og hente 1, nej nej - jeg er SÅ glad for min besliutning om at Lauge først bliver 1,5 år inden han kommer afsted og er SÅ ked af Hjalte allerede skal afsted som 8,5 mdrs....

Men undre du dig over hvorfor nogle holder børn hjemme længere tid en "normalt"?

Synes det er fantastisk at du har holdt ham hjemme, det ville jeg også have gjort 

Anmeld

12. juli 2011

Hvem?

Dejligt, at høre jeg ikke er den eneste, der har den tankegang, jeg har elsket at have min dreng hjemme så længe og som skrevet før, er jeg så ked af Hjalte allerede skal afsted som 8,5 mdrs, Lauge har haft så meget glæde af sin lillebror, han har ikke været jaloux når jeg har siddet og givet Hjalte med, han leger blot med traktor og venter til vi kommer hen og leger med

Det jo ikke fordi han ikke kan finde ud af at lege med andre unger, det kan han sagtens og det elsker han,

OG jeg glæder mig ligefrem ikke til de skal afsted

Anmeld

12. juli 2011

Maja_4000

Hvis vi havde råd , blev Caroline hjemme hos mig indtil hun skulle i børnehave !
Der er 3,5 år mellem min lillebror og mig .. Jeg stoppede i børnehaven da han kom , og gik hjemme ved dem .. Vi var så i legestue 2 gange om ugen (:
Jeg forstår dig i hvert fald godt .. Det må have været en skøn tid !

Anmeld

12. juli 2011

bullerbassen

Jeg syntes det er FEDT at du har overskudet ( ikke misforstå mig ) til at have ham hjemme - Syntes man skal tage chancen og gribe den når man har den . Børnene er lille 1 gang og tiden kommer aldrig igen.

At folk blandet sig forstå jeg ikke - hvorfor skulle han da afsted når du har muligheden for at have ham hjemme. Tiden skal nok komme hvor de skal afsted.

Da min barsel sluttede med tvillingerne , sagde jeg mit arbejde op og gik hjemme til de var 14 måneder. Det bedste jeg har gjordt. Silas kom afsted da han var knap 11 måneder kunne ikke strække den mere pga af arbejde.

Du giver DIT barn det bedste HAN har behov for

Anmeld

12. juli 2011

Mi

henh01 skriver:

Tak

Nu hedder normeringen 3 voksne til 14 børn.. og dette er jo kun i formiddagssituationen, resten af dagen er man 2!

Hold da op, det var også lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.