Hvorfor har du holdt ham hjemme?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2011

henh01

Mi skriver:

Tillykke med jeres valg om at du skal være hjemme ved din søn her den første tid  Det kommer du bestemt ikke til at fortryde

Tak

Det er rigtig fint at jeg ikke skal tilbage til jobbet, da jeg blev behandlet rigtig skidt, men samtidig er det jo rigtig øv at stå arbejdsløs i disse tider. Jeg søger alt hvad søges kan, da vi kun liiiiige kan få det til at løbe rundt på a kasse.

Men jeg er meget glad over først at skulle aflevere mit barn når han kan gå - det er for mig meget vigtigt. Hilsen snart forhenværende vuggestue-pædagog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

1000Ben

SanneBoe skriver:

Jeg plejer ikke at være typen der lader mig gå på af andres kommentar, men når jeg gang på gang på gang på gang på gang hører denne: "Hvborfor har du dog i alverden holdt ham hjemme", blir jeg faktisk en smule irreteret.

Sagen er jo den at vi fik to skønne drenge li i røven af hinanden, Lauge i Januar 2010 og Hjalte i December 2010, da vi så fandt ud af at vi ventede Hjalte meddelte jeg at jeg ville holde Lauge hjemme sammen med Hjalte også skulle de starte op i DP sammen, når den tid engang kom, og det har jeg været så evig glad for jeg har gjort, men folk undre sig over det, men hvorfor skulle jeg aflevere Lauge til en anden dame der skulle passe ham, når jeg alligevel var hjemme??

Dvs. at jeg sku putte to krudtugler i bilen morgen og eftermiddag for at aflevere og hente 1, nej nej - jeg er SÅ glad for min besliutning om at Lauge først bliver 1,5 år inden han kommer afsted og er SÅ ked af Hjalte allerede skal afsted som 8,5 mdrs....

Men undre du dig over hvorfor nogle holder børn hjemme længere tid en "normalt"?

Jeg havde min dreng hjemme til han var 2 år gammel - syntes ikke der var nogen grund til at han skulle afsted før. Der er jo ingen børn som får noget som helst ud af at være i dagpleje når de er så små, det er i hvert fald min mening - jeg har elsket at være hjemme med min søn så længe og priser mig lykkelig for, at jeg havde muligheden for det, så synes bestemt du har gjort det rigtige 

Anmeld

12. juli 2011

Mi

henh01 skriver:

Tak

Det er rigtig fint at jeg ikke skal tilbage til jobbet, da jeg blev behandlet rigtig skidt, men samtidig er det jo rigtig øv at stå arbejdsløs i disse tider. Jeg søger alt hvad søges kan, da vi kun liiiiige kan få det til at løbe rundt på a kasse.

Men jeg er meget glad over først at skulle aflevere mit barn når han kan gå - det er for mig meget vigtigt. Hilsen snart forhenværende vuggestue-pædagog

Åhhhh har du været i vs. Det ville jeg bare SÅ gerne  

Anmeld

12. juli 2011

henh01

K&S skriver:

Jeg ville personligt ikke holde mit barn hjemme længere end til ca. 10-12 måneder, da jeg synes, det er vigtigt med samvær med andre børn og voksne - Anton har i hvert fald haft meget godt af at starte i DP, der er simpelthen sket så meget, siden han er startet for en måneds tid siden!

Men vi er jo alle forskellige

Det er netop det første år der er fundamentet for hele barnets udvikling og lige netop dér barnet har brug for trygge omgivelser -mor og far. Derfor begriber jeg ikke at barslen er forkortet således at man max har barsel til barnet er 11 mdr og dermed kan blive nødt til at køre sit barn i inst. som 10 mdr.

Anmeld

12. juli 2011

MelikkazMoar

SanneBoe skriver:

Jeg plejer ikke at være typen der lader mig gå på af andres kommentar, men når jeg gang på gang på gang på gang på gang hører denne: "Hvborfor har du dog i alverden holdt ham hjemme", blir jeg faktisk en smule irreteret.

Sagen er jo den at vi fik to skønne drenge li i røven af hinanden, Lauge i Januar 2010 og Hjalte i December 2010, da vi så fandt ud af at vi ventede Hjalte meddelte jeg at jeg ville holde Lauge hjemme sammen med Hjalte også skulle de starte op i DP sammen, når den tid engang kom, og det har jeg været så evig glad for jeg har gjort, men folk undre sig over det, men hvorfor skulle jeg aflevere Lauge til en anden dame der skulle passe ham, når jeg alligevel var hjemme??

Dvs. at jeg sku putte to krudtugler i bilen morgen og eftermiddag for at aflevere og hente 1, nej nej - jeg er SÅ glad for min besliutning om at Lauge først bliver 1,5 år inden han kommer afsted og er SÅ ked af Hjalte allerede skal afsted som 8,5 mdrs....

Men undre du dig over hvorfor nogle holder børn hjemme længere tid en "normalt"?

jeg havde gjord det samme

Anmeld

12. juli 2011

henh01

Mi skriver:

Åhhhh har du været i vs. Det ville jeg bare SÅ gerne  

Det vil jeg bare såååå meget IKKE mere.. Aldrig nogensinde mere skal jeg have et sådan job. Det er skrækkeligt og jeg kan ikke stå inde for det hverken som pædagog eller som menneske. -Alle de nedskæringer får hele jobbet til at virke som en omgang fabriksarbejde. Jeg håber inderligt ikke det er sådan alle steder, for hold da op. Hvilke børn får vi så ud af det?

Det lyder nok værre end det reelt er, det er jo laaaangt fra alle dage der er sådan, men er der sygdom, tja hvad kan man så ellers gøre når ikke man har råd til at få vikar på? Forstår slet ikke kommunernes håndtering af økonomi og absolut slet ikke deres prioriteringer.

Anmeld

12. juli 2011

Anne85

Nej jeg ville da ønske at jeg havde kunne holde begge børn hjemme til de sku begynde i børnehave ;-) Men de er kommet i vuggestue og dp som henholdsvis 11 og 12 mdr gamle

Anmeld

12. juli 2011

K&S

henh01 skriver:

Det er netop det første år der er fundamentet for hele barnets udvikling og lige netop dér barnet har brug for trygge omgivelser -mor og far. Derfor begriber jeg ikke at barslen er forkortet således at man max har barsel til barnet er 11 mdr og dermed kan blive nødt til at køre sit barn i inst. som 10 mdr.

Anton er i trygge omgivelser hos både mor & far, men også hos DP  

Han er glad, når vi afleverer ham i DP og han er glad, når vi henter ham igen

Vi har nogle hyggelige timer om morgen, inden han bliver afleveret og vi hygger om eftermiddagen/aftenen, efter han er hentet i DP, men jeg er glad for at han oplever andet end kun sin mor (& far) i hverdagen - for vi kan mærke, at det gavner Anton  Han bliver stimuleret på en bedre måde end jeg ville kunne, nu hvor han har den alder han har (11 måneder) - han har brug for ligesindede, også selvom de leger parallel-lege og ikke leger direkte sammen

Anmeld

12. juli 2011

henh01

K&S skriver:

Anton er i trygge omgivelser hos både mor & far, men også hos DP  

Han er glad, når vi afleverer ham i DP og han er glad, når vi henter ham igen

Vi har nogle hyggelige timer om morgen, inden han bliver afleveret og vi hygger om eftermiddagen/aftenen, efter han er hentet i DP, men jeg er glad for at han oplever andet end kun sin mor (& far) i hverdagen - for vi kan mærke, at det gavner Anton  Han bliver stimuleret på en bedre måde end jeg ville kunne, nu hvor han har den alder han har (11 måneder) - han har brug for ligesindede, også selvom de leger parallel-lege og ikke leger direkte sammen

Den var på ingen måde henvendt til at det I havde gjort var dårligt for jeres barn.. Er ked af hvis du opfattede det sådan: det var blot for at udtrykke min frustration ift. at man skærer ned alle steder.

Jeg har min søn hjemme til han er 14 mdr men det er KUN fordi muligheden er der nu hvor jeg ikke har et job at skulle tilbage til. ellers var jeg nødt til at skulle aflevere ham som 10 mdr.

Anmeld

12. juli 2011

Mette.

SanneBoe skriver:

, jeg bliver så glad når jeg læser dit indlæg, for så er jeg ikke ene om at få den kommentar.

Min egen datter er 15 måneder og skal først starte i DP om 1 måned. JEg elsker og har elsket den lange tid jeg har haft med hende og ville ønske hun slet ikke skulle afsted nu. så  herfra for du har valgt som du har. Jeg er sikker på det har været helt fantastisk med to krudtugler hjemme på engang. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.