Hvorfor har du holdt ham hjemme?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.320 visninger
68 svar
0 synes godt om
12. juli 2011

Hvem?

Jeg plejer ikke at være typen der lader mig gå på af andres kommentar, men når jeg gang på gang på gang på gang på gang hører denne: "Hvborfor har du dog i alverden holdt ham hjemme", blir jeg faktisk en smule irreteret.

Sagen er jo den at vi fik to skønne drenge li i røven af hinanden, Lauge i Januar 2010 og Hjalte i December 2010, da vi så fandt ud af at vi ventede Hjalte meddelte jeg at jeg ville holde Lauge hjemme sammen med Hjalte også skulle de starte op i DP sammen, når den tid engang kom, og det har jeg været så evig glad for jeg har gjort, men folk undre sig over det, men hvorfor skulle jeg aflevere Lauge til en anden dame der skulle passe ham, når jeg alligevel var hjemme??

Dvs. at jeg sku putte to krudtugler i bilen morgen og eftermiddag for at aflevere og hente 1, nej nej - jeg er SÅ glad for min besliutning om at Lauge først bliver 1,5 år inden han kommer afsted og er SÅ ked af Hjalte allerede skal afsted som 8,5 mdrs....

Men undre du dig over hvorfor nogle holder børn hjemme længere tid en "normalt"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

komodo

Nej egentlig ikke, det er så individuelt synes jeg, og i kender jeres drenge bedst og ved hvad der er rigtig for jer, vi har vel alle en ide' om hvordan vi gerne vil have det, jeg har aldrig kunne aflevere dem i dagpleje når de var 6 måneder, for mig er 10 måneder mere rigtigt

Anmeld

12. juli 2011

AndreasMor84

Nej det er da super fint, at man har den mulighed Og FEDT at du vælger at gøre det

Anmeld

12. juli 2011

2721

Jeg holder selv min søn hjemme på ubestemt tid og jeg høre skam også for det.
Og jeg er SÅ træt af det. Men min søn er heldig og det påpegere jeg blot

Anmeld

12. juli 2011

Kofoed.

Jeg synes det er sejt, at du kan og samtidig så var det jo det man gjorde for bare 50 år siden, der havde man alle børn hjemme indtil skolestart og de kunne nemt komme på 1½ års forskel og blive til en flok på 4-5 stk.

Skulle jeg få to lige så tæt, jamen så gøre jeg det samme som dig

Anmeld

12. juli 2011

henh01

Jeg synes det er FEDT!!!!
Jeg har lige indgået aftale med mit arbejde om en opsigelse når jeg kommer tilbage, hvilket vil sige at jeg først står ledig 1. feb 2012 - det første jeg gjorde da jeg kørte fra mødet var at ringe til kommunen og takke nej til den plads jeg havde fået tilbudt 1/9-2011 og rykke denne til i det nye år. Det betyder at Noam bliver 14 mdr inden han skal afsted.
Var økonomien ikke i vejen var jeg blevet hjemme indtil han skulle i børnehave. Det første år er barnets vigtigste og der vil jeg da helst være den primære.

At du gør det på den måde, kommer dine børn til at få rigtig meget glæde af senere i livet. De er så tæt ren aldersmæssigt, men det bånd de knytter nu er næsten på linje med et tvillingebånd, og hvorfor ikke dyrke det?

Anmeld

12. juli 2011

K&S

SanneBoe skriver:

Jeg plejer ikke at være typen der lader mig gå på af andres kommentar, men når jeg gang på gang på gang på gang på gang hører denne: "Hvborfor har du dog i alverden holdt ham hjemme", blir jeg faktisk en smule irreteret.

Sagen er jo den at vi fik to skønne drenge li i røven af hinanden, Lauge i Januar 2010 og Hjalte i December 2010, da vi så fandt ud af at vi ventede Hjalte meddelte jeg at jeg ville holde Lauge hjemme sammen med Hjalte også skulle de starte op i DP sammen, når den tid engang kom, og det har jeg været så evig glad for jeg har gjort, men folk undre sig over det, men hvorfor skulle jeg aflevere Lauge til en anden dame der skulle passe ham, når jeg alligevel var hjemme??

Dvs. at jeg sku putte to krudtugler i bilen morgen og eftermiddag for at aflevere og hente 1, nej nej - jeg er SÅ glad for min besliutning om at Lauge først bliver 1,5 år inden han kommer afsted og er SÅ ked af Hjalte allerede skal afsted som 8,5 mdrs....

Men undre du dig over hvorfor nogle holder børn hjemme længere tid en "normalt"?

Jeg ville personligt ikke holde mit barn hjemme længere end til ca. 10-12 måneder, da jeg synes, det er vigtigt med samvær med andre børn og voksne - Anton har i hvert fald haft meget godt af at starte i DP, der er simpelthen sket så meget, siden han er startet for en måneds tid siden!

Men vi er jo alle forskellige

Anmeld

12. juli 2011

Mi

Det er da også træls at folk kommer med sådan nogle kommentarer, og de er da fuldstændig uvidende om hvad der er godt for din søn.

Jeg undre mig bestemt ikke. Jeg har jo selv min datter hjemme, hun er 2½ år og hun nyder det.

Din søn er bare heldig at han kan gå hjemme og nyde dig og lillebror så længe som han kan

Anmeld

12. juli 2011

Mi

henh01 skriver:

Jeg synes det er FEDT!!!!
Jeg har lige indgået aftale med mit arbejde om en opsigelse når jeg kommer tilbage, hvilket vil sige at jeg først står ledig 1. feb 2012 - det første jeg gjorde da jeg kørte fra mødet var at ringe til kommunen og takke nej til den plads jeg havde fået tilbudt 1/9-2011 og rykke denne til i det nye år. Det betyder at Noam bliver 14 mdr inden han skal afsted.
Var økonomien ikke i vejen var jeg blevet hjemme indtil han skulle i børnehave. Det første år er barnets vigtigste og der vil jeg da helst være den primære.

At du gør det på den måde, kommer dine børn til at få rigtig meget glæde af senere i livet. De er så tæt ren aldersmæssigt, men det bånd de knytter nu er næsten på linje med et tvillingebånd, og hvorfor ikke dyrke det?

Tillykke med jeres valg om at du skal være hjemme ved din søn her den første tid  Det kommer du bestemt ikke til at fortryde

Anmeld

12. juli 2011

tinasmor

Jeg synes ikke det er mærkeligt, jeg tager hatten af for dig (og alle andre som gør det) Mest fordi jeg ikke selv ville magte det mens jeg var på barsel ( i hvertfald i starten) Jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke ville kunne forstå det, men måske er det en form for misundelse fordi man ikke selv ville gøre det.

Min datter er noget ældre ( 3 år) og jeg tror ikke hun ville synes at det var så spændende, at jeg ammer hver anden time (en time af gangen) og derfor ikke kan lave noget sammen med hende. Derfor går hun i børnehave mens jeg er på barsel. Når lillesøster bliver lidt større (om 4-5 måneder) vil jeg overveje at have hende hjemme en gang i mellem måske fast en gang om ugen, men indtil da kommer hun i bh.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.