Anonym skriver:
Hej allesammen.
I håb om at kunne give forholdet et sidste forsøg har vi valgt at flytte hver for sig og se om vi mon kunne blive forelskede igen.
Spørgsmålet er nu, hvad skal jeg?
Jeg har:
- Ændret min SU til enlig forsørger
- Ændret min boligsikring så det kun er min indkomst der er angivet, samt at jeg er enlig forsørger
- Søgt om økonomisk friplads til dagplejen
- Søgt ekstra børnetilskud
Er der noget jeg mangler?
Jeg skal ikke modtage børnepenge fra faderen, da det her er en forsøgsordning og at vi er helt enige om hvordan vi skal køre det.
han er forpligtet til at betale børnepenge til dig, og desude får han et fradrag på 80 % af beløbet, og hvis det viser sig, at forholdet er dødt, og du alligevel beslutter, at søge om børnebidrag fra han, kommer han til at betale med tilbage virkende kraft. Så det bedste ville være, at få tingene på plads nu, også så du ikke står og fortryder senere, og skal tage kampen op der.
Og du flår ham ikke, han får jo et ekstra skattefradrag.
Jeg jeg vil sige, at jeg ikke har kunnet undvære de penge hver måned, hvis du mener at du sagtens kan undvære pengene er det jo fint, så sæt dem til side, og gem dem evt. til ferie eller udforsete regninger. du skal jo huske på, at du barn bliver ældre og tøjet dyre, og børnecheken mindre med dit barns aldre, og der kommer også fritids aktiviteter, og når du er færdig med uddannelse og kommer i job, falder både boligsikring og friplads, boligforholdene vil jo nok også andre sig. Så tænk dig rigtig godt om. og hvis i går hen og bliver rigtige uvenner, sikke en kamp du skal igennem med ham.
Anmeld