Vi flytter fra hinanden - hvad skal jeg gøre nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2011

Kay

KaLee skriver:

JO det må du godt!

Jeg undersøgte det samme for noget tid siden, og så længe at der er f.eks. en lejekontrakt eller lign, så må han godt bo der uden at du mister noget  

Ja... men selvom man har lejekontrakt kan det godt give rod...

jeg boede sammen med min veninde og hendes datter... og selvom hun havde seperat lejekontrakt blev vi alligevel anmeldt fordi jeg 2 gange hentede datteren i BH. og det fik en pædagog ondt i røven over... så i følge kommunen var vi i et lesbisk forhold, selvom vi begge havde kærester vi ikke boede med... og hun blev tvunget til at betale penge tilbage...

så man skal sku passe på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Hej allesammen.

I håb om at kunne give forholdet et sidste forsøg har vi valgt at flytte hver for sig og se om vi mon kunne blive forelskede igen.

Spørgsmålet er nu, hvad skal jeg?

Jeg har:

• Ændret min SU til enlig forsørger
  • Ændret min boligsikring så det kun er min indkomst der er angivet, samt at jeg er enlig forsørger
  • Søgt om økonomisk friplads til dagplejen
  • Søgt ekstra børnetilskud

Er der noget jeg mangler?

Jeg skal ikke modtage børnepenge fra faderen, da det her er en forsøgsordning og at vi er helt enige om hvordan vi skal køre det.

nej der er ikke mere at søge..

jeg forstår enlig godt du kun søger fra kommunen.. hvis du stadig ønsker at se faderen som en potietiel far for dit barn, en far der kan give når barnet er hos ham.. hjælper det jo ikke at gøre ham 'fattig' med først at tage 1200 om måneden og så også forvente at han forsørger og hygger med dit barn når han har det ..

jeg synes det er en rigtig måde a gøre.. vi er alle forskellige..

min kæreste har også et barn med sin eks kone og derer heller ikke penge fra hånd til hånd hver måned.. ikke engang da vi havde mikkel fuld tid.. det var en løsning der virkede bedst for dem. og hvis det er det i har det bedst med.. så er det det rigtige..  det synes jeg!

Anmeld

12. juli 2011

Muhmi

Ehem, tøser.. Nu skal vi jo lige alle sammen huske på at hun også selv betaler skat af sin su + kommende arbejde og derfor som alle os andre er berettiget at få disse hjælpemidler fra kommunen... Ikke noget med at hun "stjæler" fra "os"! Hun er selv borger i Danmark og Danmark har nu engang disse løsninger til enlige mødre.....

Anmeld

13. juli 2011

N&J

Nicolinesmor170510 skriver:

Nej jeg må jo ikke have nogen som helst boende, for så ryger alle økonomiske fordele som enlig.. Vi har undersøgt det i forhold til om min lillebror ville kunne bo her, og det må han ikke.. Der må ikke bo nogen!
Og derfor stille jeg spørgsmålstegn ved, at der aldrig bliver anmeldt om noget med veninder, selv om hun ofte er ved en, men så snart en mand er ved en ofte, så skal jeg love for der er ramaskrig. - Også selv om det KUN er en ven. Som der hverken er noget seksuelt eller kærestemæssigt med. Men fungerer som en veninde.
Så spørgsmålet er lidt, hvordan naboerne kan bedømme noget som helst. (Det er bare min undren og et generelt spørgsmål, ikke myntet på dig, og at du skal svare )

Det er altså ikke rigtig, jeg ville spørge igen, jeg ventede netop med at søge de ekstra tilskud da jeg fik min datter - fordi jeg boede ved min lillebror, da manden på kommunen så spurgte hvorfor jeg ikke havdee søgt dem før forklarede jeg min bosituaation, han sagde så til mig at så længe det var familie - så kunne jeg jo ikke indgå i et ægteskabelig forhold og derfor havde jeg "ret" at de penge, spurgte om det samme gjalt ved min søster og mine forældre - og svaret var det samme, jeg ved så ikke om man skal sørge for at man ikke får tilskud til mad og ligende, men han var ret klar derinde, så spørg igen hvis det er - er nemlig ret sikker på at de ikke kan forhindre dig i at lillebror bor hos dig samtidigt med at du modtager de ydelser. 

Anmeld

13. juli 2011

N&J

Anjamichell skriver:

Nej det er ihvertfald ikk rigtigt!! Man må ikk have nogen boende hvis man får alle de tilskud for så er der to indtægter... Jeg ved det for jeg flytter alene med to børn her 1/8.. Og desuden er der altså forskel på om det er faren til barnet eller en kæreste :-)

Jo man må - hvis det fx. er familie, fordi man deri ikke kan indgå i et ægteskabeligt forhold med denne person, men med veninder og lign. må man ikke - eller det er i hvert fald svært at bevise at man "bare" er veninder

Anmeld

13. juli 2011

inpe

Anonym skriver:

Hej allesammen.

I håb om at kunne give forholdet et sidste forsøg har vi valgt at flytte hver for sig og se om vi mon kunne blive forelskede igen.

Spørgsmålet er nu, hvad skal jeg?

Jeg har:

• Ændret min SU til enlig forsørger
  • Ændret min boligsikring så det kun er min indkomst der er angivet, samt at jeg er enlig forsørger
  • Søgt om økonomisk friplads til dagplejen
  • Søgt ekstra børnetilskud

Er der noget jeg mangler?

Jeg skal ikke modtage børnepenge fra faderen, da det her er en forsøgsordning og at vi er helt enige om hvordan vi skal køre det.

han er forpligtet til at betale børnepenge til dig, og desude får han et fradrag på 80 % af beløbet, og hvis det viser sig, at forholdet er dødt, og du alligevel beslutter, at søge om børnebidrag fra han, kommer han til at betale med tilbage virkende kraft. Så det bedste ville være, at få tingene på plads nu, også så du ikke står og fortryder senere, og skal tage kampen op der.

Og du flår ham ikke, han får jo et ekstra skattefradrag.

Jeg jeg vil sige, at jeg ikke har kunnet undvære de penge hver måned, hvis du mener at du sagtens kan undvære pengene er det jo fint, så sæt dem til side, og gem dem evt. til ferie eller udforsete regninger. du skal jo huske på, at du barn bliver ældre og tøjet dyre, og børnecheken mindre med dit barns aldre, og der kommer også fritids aktiviteter, og når du er færdig med uddannelse og kommer i job, falder både boligsikring og friplads, boligforholdene vil jo nok også andre sig.  Så tænk dig rigtig godt om. og hvis i går hen og bliver rigtige uvenner, sikke en kamp du skal igennem med ham.

Anmeld

13. juli 2011

eElak

Kay skriver:

Ja... men selvom man har lejekontrakt kan det godt give rod...

jeg boede sammen med min veninde og hendes datter... og selvom hun havde seperat lejekontrakt blev vi alligevel anmeldt fordi jeg 2 gange hentede datteren i BH. og det fik en pædagog ondt i røven over... så i følge kommunen var vi i et lesbisk forhold, selvom vi begge havde kærester vi ikke boede med... og hun blev tvunget til at betale penge tilbage...

så man skal sku passe på

Det er jo bare forskruet og en latterlig pædagog. Ja undskyld mig.

Anmeld

13. juli 2011

Kay

KaLee skriver:

Det er jo bare forskruet og en latterlig pædagog. Ja undskyld mig.

Lige netop... ikke alle vi pædagoger er lige dejlige væsener

Anmeld

14. juli 2011

Becks

Ej nu må I kraftedme stoppe!

Hvorfor skal I være så mistroiske, og straks tro, at ts vil bedrage?

Hvad med om I støttede hende i en svær tid, de er trods alt lige gået fra hinanden!

Til ts:

Jeg er ked af, det ikke fungere mellem jer, synes det er flot at I vil se om det kan lykkedes jer og få kærligheden frem igen på denne her måde!
Om du kan søge mere, er jeg ikke inde i, ville blot give dig et kram

Anmeld

14. juli 2011

Nalle

N&J skriver:

Jo man må - hvis det fx. er familie, fordi man deri ikke kan indgå i et ægteskabeligt forhold med denne person, men med veninder og lign. må man ikke - eller det er i hvert fald svært at bevise at man "bare" er veninder

Lige præcis, man får jo også tilskuds som enlig, hvis man bor ved siden forældre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.