An&Jo skriver:
For det første kan hun ikke få forsørger su hvis hun ikke har søgt om ekstra børnetilskud.. Jeg har lige været der selv og blev fra su styrelsens side tvunget til at søge de penge..
For det andet så kan faderen trække næsten hele beløbet fra i skat så uanset hvordan man vender og drejer det betaler faderen måske 200kr om måneden..
dybt forkert set med mine øjne!!
Til sidst vil jeg sige til TS hvis i ikke havde haft en 7/7 ordning kunne kommunen faktisk KRÆVE at du søgte det bidrag fra faderen for at du kunne få de andre tilskud.. Derudover må i MAKS sove sammen 2 gange om ugen, han må ikke købe noget med til dig uden du betaler ham for det osv.. Han må ikke bidrage overhovedet med noget som helst
Det er ikke sandt, det med at han kan trække hele beløbet fra i skat. Han kan trække 1/3 fra, dvs. ca 400 kr ud af 1200 kr. Han skal derfor stadig betale de 800 kr.
TS, nu er du jo stået frem men jeg svarer alligevel her.
Hvis I ingen udgifter deler overhovedet, er det ikke bedrageri. Spørg på din kommune hvor meget han må komme hos Jer. Der er 1000 forskellige regler kommunerne i mellem. I min kommune er der ingen begrænsning på hvor meget han må være her, vi må bare ikke leve som hvis vi var i et ægteskab. Jeg betaler ALT selv og mine ungers far kommer i ny og næ og vi besøger ham i ny og næ!
Anmeld