Vi flytter fra hinanden - hvad skal jeg gøre nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

Frk-Lotusblomst

Tutter skriver:

Ej nu må I kraftedme stoppe!

Hvorfor skal I være så mistroiske, og straks tro, at ts vil bedrage?

Hvad med om I støttede hende i en svær tid, de er trods alt lige gået fra hinanden!

Til ts:

Jeg er ked af, det ikke fungere mellem jer, synes det er flot at I vil se om det kan lykkedes jer og få kærligheden frem igen på denne her måde!
Om du kan søge mere, er jeg ikke inde i, ville blot give dig et kram

Til ts:
Jeg ved intet om hvad du kan søge. Men en krammer skulle du have.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

kiwilouise

An&Jo skriver:

For det første kan hun ikke få forsørger su hvis hun ikke har søgt om ekstra børnetilskud.. Jeg har lige været der selv og blev fra su styrelsens side tvunget til at søge de penge..

For det andet så kan faderen trække næsten hele beløbet fra i skat så uanset hvordan man vender og drejer det betaler faderen måske 200kr om måneden.. dybt forkert set med mine øjne!!

Til sidst vil jeg sige til TS hvis i ikke havde haft en 7/7 ordning kunne kommunen faktisk KRÆVE at du søgte det bidrag fra faderen for at du kunne få de andre tilskud.. Derudover må i MAKS sove sammen 2 gange om ugen, han må ikke købe noget med til dig uden du betaler ham for det osv.. Han må ikke bidrage overhovedet med noget som helst

jeg har lige været samme tur igennem på kommunen og han må slet ikke sove der. han må være der men intet lave overhovedet  

Anmeld

14. juli 2011

N&J

Nalle skriver:

Lige præcis, man får jo også tilskuds som enlig, hvis man bor ved siden forældre?

Jep.. det vidste jeg bare ikke den første gang.. så det var lidt øv, når man stod fuldstændig uden indtægt med en lille på armen.. men det lærer man selvfølgelig også af.. 

Anmeld

14. juli 2011

Nalle

N&J skriver:

Jep.. det vidste jeg bare ikke den første gang.. så det var lidt øv, når man stod fuldstændig uden indtægt med en lille på armen.. men det lærer man selvfølgelig også af.. 

Det jo det

Anmeld

14. juli 2011

Nalle

N&J skriver:

Det jo det

Anmeld

14. juli 2011

132319

An&Jo skriver:

For det første kan hun ikke få forsørger su hvis hun ikke har søgt om ekstra børnetilskud.. Jeg har lige været der selv og blev fra su styrelsens side tvunget til at søge de penge..

For det andet så kan faderen trække næsten hele beløbet fra i skat så uanset hvordan man vender og drejer det betaler faderen måske 200kr om måneden.. dybt forkert set med mine øjne!!

Til sidst vil jeg sige til TS hvis i ikke havde haft en 7/7 ordning kunne kommunen faktisk KRÆVE at du søgte det bidrag fra faderen for at du kunne få de andre tilskud.. Derudover må i MAKS sove sammen 2 gange om ugen, han må ikke købe noget med til dig uden du betaler ham for det osv.. Han må ikke bidrage overhovedet med noget som helst

Det er ikke sandt, det med at han kan trække hele beløbet fra i skat. Han kan trække 1/3 fra, dvs. ca 400 kr ud af 1200 kr. Han skal derfor stadig betale de 800 kr.

TS, nu er du jo stået frem men jeg svarer alligevel her.

Hvis I ingen udgifter deler overhovedet, er det ikke bedrageri. Spørg på din kommune hvor meget han må komme hos Jer. Der er 1000 forskellige regler kommunerne i mellem. I min kommune er der ingen begrænsning på hvor meget han må være her, vi må bare ikke leve som hvis vi var i et ægteskab. Jeg betaler ALT selv og mine ungers far kommer i ny og næ og vi besøger ham i ny og næ!

Anmeld

14. juli 2011

N&J

Det er ikke sandt, det med at han kan trække hele beløbet fra i skat. Han kan trække 1/3 fra, dvs. ca 400 kr ud af 1200 kr. Han skal derfor stadig betale de 800 kr.

TS, nu er du jo stået frem men jeg svarer alligevel her.

Hvis I ingen udgifter deler overhovedet, er det ikke bedrageri. Spørg på din kommune hvor meget han må komme hos Jer. Der er 1000 forskellige regler kommunerne i mellem. I min kommune er der ingen begrænsning på hvor meget han må være her, vi må bare ikke leve som hvis vi var i et ægteskab. Jeg betaler ALT selv og mine ungers far kommer i ny og næ og vi besøger ham i ny og næ!

Der står indepå skats hjemmeside således:

Myndighederne har fastsat et beløb, som er det almindelige at betale. Det kaldes normalbidraget. Børnebidraget kan fradrages i den skattepligtige indkomst for et bidragsbeløb, der overstiger 1.644 kr. pr år (i 2011).

Så hvordan kan det blive til en 1/3 del? eller regner jeg helt forkert?

Anmeld

14. juli 2011

132319

N&J skriver:

Der står indepå skats hjemmeside således:

Myndighederne har fastsat et beløb, som er det almindelige at betale. Det kaldes normalbidraget. Børnebidraget kan fradrages i den skattepligtige indkomst for et bidragsbeløb, der overstiger 1.644 kr. pr år (i 2011).

Så hvordan kan det blive til en 1/3 del? eller regner jeg helt forkert?

At det kan fradrages betyder ikke at man slipper helt for at betale noget udover de 1644 kr. Sådan har jeg i hvert fald forstået det.

Kan ikke huske hvor og hvordan jeg fik at vide at det var 1/3 men det lyder langt mere rigtigt i mine ører. Hvis faderen alligevel kan fradrage langt det meste, er det jo absurd at han overhovedet skal betale noget

Anmeld

14. juli 2011

N&J

132319 skriver:

At det kan fradrages betyder ikke at man slipper helt for at betale noget udover de 1644 kr. Sådan har jeg i hvert fald forstået det.

Kan ikke huske hvor og hvordan jeg fik at vide at det var 1/3 men det lyder langt mere rigtigt i mine ører. Hvis faderen alligevel kan fradrage langt det meste, er det jo absurd at han overhovedet skal betale noget

Ja, men fik i sin tid at vide hos mødrehjælpen at førhen (for år tilbage) var hele beløbet frdragsberettet, men så ændrede man det, så de 999 kr. var fradragsberettiget, så man kunne få de sidste penge i statskassen, damen derhenne, syntes selv det var åndsvag, men sagde at nu havde det været sådan en del år.. men det skulle altså være god nok, jeg ved selvfølgelig ikke om de har lavet om på beløbet de sidste 3 år, men dette fik jeg fortalt i 2008 

Anmeld

14. juli 2011

An&Jo

kiwilouise skriver:

jeg har lige været samme tur igennem på kommunen og han må slet ikke sove der. han må være der men intet lave overhovedet  

Det er meget forskelligt hvordan kommunerne tolker reglerne.. Men nu ser jeg os kun min kæreste hver 14 dag så tænker ikke så meget over det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.