Vi flytter fra hinanden - hvad skal jeg gøre nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.558 visninger
64 svar
0 synes godt om
11. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

I håb om at kunne give forholdet et sidste forsøg har vi valgt at flytte hver for sig og se om vi mon kunne blive forelskede igen.

Spørgsmålet er nu, hvad skal jeg?

Jeg har:

• Ændret min SU til enlig forsørger
  • Ændret min boligsikring så det kun er min indkomst der er angivet, samt at jeg er enlig forsørger
  • Søgt om økonomisk friplads til dagplejen
  • Søgt ekstra børnetilskud

Er der noget jeg mangler?

Jeg skal ikke modtage børnepenge fra faderen, da det her er en forsøgsordning og at vi er helt enige om hvordan vi skal køre det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

sne190810

Anonym skriver:

Hej allesammen.

I håb om at kunne give forholdet et sidste forsøg har vi valgt at flytte hver for sig og se om vi mon kunne blive forelskede igen.

Spørgsmålet er nu, hvad skal jeg?

Jeg har:

• Ændret min SU til enlig forsørger
  • Ændret min boligsikring så det kun er min indkomst der er angivet, samt at jeg er enlig forsørger
  • Søgt om økonomisk friplads til dagplejen
  • Søgt ekstra børnetilskud

Er der noget jeg mangler?

Jeg skal ikke modtage børnepenge fra faderen, da det her er en forsøgsordning og at vi er helt enige om hvordan vi skal køre det.

Så du er stadig kærester med faren? Men søger ikke tilskud fra ham, men alt hvad du kan få af kommunen?

Anmeld

11. juli 2011

sne190810

Bortset fra det, så nej tror jeg ikke du mangler andre ting du kan søge.

Anmeld

11. juli 2011

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Så du er stadig kærester med faren? Men søger ikke tilskud fra ham, men alt hvad du kan få af kommunen?

Nej vi er ikke kærester længere.
Vi er bare enige om at der ikke er nogen grund til at jeg skal punge ham for alt hvad jeg kan og at han så må sælge bil osv. Kan jo sagtens klare mig uden.
Ser ikke noget forkert i det - det er lige så meget for vores barn skyld vi gør det jo.

Anmeld

11. juli 2011

Ni-ko-li-ne

Okay.... Så han kan ikke lægge de 1200kr det ca. Drejer sig om?

Jeg tror ikke der er flere ting du kan søge... Men jeg har de som den anden bruger der har skrevet at det er lidt sært at du søger alt hvad du kan fra samfundet, i stedet for også at søge fra faderen.

Anmeld

11. juli 2011

Bare mig..

Ni-ko-li-ne skriver:

Okay.... Så han kan ikke lægge de 1200kr det ca. Drejer sig om?

Jeg tror ikke der er flere ting du kan søge... Men jeg har de som den anden bruger der har skrevet at det er lidt sært at du søger alt hvad du kan fra samfundet, i stedet for også at søge fra faderen.

Det synes jeg måske også er en smule forkert.

Nå.. Ts der er vidst ikke mere end det at søge

Anmeld

11. juli 2011

aarhusmor

I kan nok ikke søge mere, men det virker helt bagvendt. I flytter fra hinanden for at finde hinanden? I så fald kunne man holde ferie fra hinanden i 14 dage...

og I risikerer at ryge ind i et problem. Nemlig at I max må se hinanden - hæng mig ikke op på hvor lang tid, for det er forskelligt fra kommune til kommune - men f.eks. 2 dage om ugen. I må ikke lave mad sammen. I skal sørge for at opstille seperate budgetter og I skal undgå at nogen ser jer sammen og får lyst til at anklage jer for socialt bedrag. beklager jeg skriver det så direkte - men I og med du vælger og håber på at fortsætte med at ønske at I skal være sammen, så risikerer du også at nogen får ondt et hvis sted..

(Personligt er jeg i mod et overvågnings og angiver samfund, men netop derfor følger jeg med)

Anmeld

11. juli 2011

raca

det syntes jeg ski er for let sluppen fra faren af... medmindre i laver en 7/7 ordning...

det er jo dig der står med udgifter til mad og tøj osv...

og piv piv og skulle undvære bil, når det er dig der har de løbende udgifter på barnet... har du råd til og købe bil og havde den når du er alene på su?

hvis han ikke er i stand til og betale fader bidrag, kan han da rende på komunen og høre om de kan ligge et buget for ham eller om de vil batale det ekstra når nu faren ser sig ude af stand til det...

ej jeg bliver sku harm ovre fedre der bare løber fra det økonomiske ansvar...

Anmeld

11. juli 2011

Ni-ko-li-ne

Nicolinesmor170510 skriver:

Det synes jeg måske også er en smule forkert.

Nå.. Ts der er vidst ikke mere end det at søge

Men på den anden side... Så lever man heller ikke lige så "frit" med de tilskud... Og man er altid i risiko zonen for at blive anmældt ved kommunen hvis faderen besøger en ofte osv...

Så det må hun jo om... Mit udgangspunkt er bare at det er moderen og faderen der skal sørge økonomisk for barnet, hvis de kan

Anmeld

11. juli 2011

Lulle25

aarhusmor skriver:

I kan nok ikke søge mere, men det virker helt bagvendt. I flytter fra hinanden for at finde hinanden? I så fald kunne man holde ferie fra hinanden i 14 dage...

og I risikerer at ryge ind i et problem. Nemlig at I max må se hinanden - hæng mig ikke op på hvor lang tid, for det er forskelligt fra kommune til kommune - men f.eks. 2 dage om ugen. I må ikke lave mad sammen. I skal sørge for at opstille seperate budgetter og I skal undgå at nogen ser jer sammen og får lyst til at anklage jer for socialt bedrag. beklager jeg skriver det så direkte - men I og med du vælger og håber på at fortsætte med at ønske at I skal være sammen, så risikerer du også at nogen får ondt et hvis sted..

(Personligt er jeg i mod et overvågnings og angiver samfund, men netop derfor følger jeg med)

Det var faktisk det jeg lige ville skrive. 

TS du skal vide I jo ikke må ses ret ofte når du får tilskud af det offentlige. Og kan da ikke forstå vi som samfund skal give tilskud hvis barnets egen far ikke skal, det virker da lidt mærkeligt efter min mening. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.