Vi flytter fra hinanden - hvad skal jeg gøre nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2011

Bare mig..

aarhusmor skriver:

udefrakommende mennesker kan gå i små sko og måske netop tænke at de har betalt skat hele livet. Eller de kan huske man spillede for højt en enkelt aften for 3 år siden. Tja.. måske keder de sig bare...

Det er forbandet sørgeligt og skammeligt at DK er blevet sådan, synes jeg. Jeg synes det burde være nok at kunne bevise at man har 2 seperate økonomier med seperate indkøb

Men der er også bare sååå mange der svindler, og som modtager penge de måske dybest set ikke har brug for. Tager selv skarpt afstand til folk der snyder samfundet for penge, men samtidig tror jeg ikke jeg kunne finde på at melde eks. naboen, for jeg ved jo dybest set ikke hvad der foregår og ikke gør.. Det kan jo bare være en ven der er på besøg!

Men ja. Skræmmende, at det pludselig er sådan!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

aarhusmor

Nicolinesmor170510 skriver:

Men der er også bare sååå mange der svindler, og som modtager penge de måske dybest set ikke har brug for. Tager selv skarpt afstand til folk der snyder samfundet for penge, men samtidig tror jeg ikke jeg kunne finde på at melde eks. naboen, for jeg ved jo dybest set ikke hvad der foregår og ikke gør.. Det kan jo bare være en ven der er på besøg!

Men ja. Skræmmende, at det pludselig er sådan!

Jeg ville heller ikke angive en nabo. Men på et andet babyforum var der en pige der blev angivet af en nabo - og det var bare fordi han kedede sig. Hun kunne heldigvis bevise at hun ikke havde nogen kæreste. Jeg ved ikke hvordan.

Anmeld

11. juli 2011

henh01

Det er faktisk vildt, at der bare ikke skal noget som helst til før man bliver anmeldt.. Det er sgu svært at finde en kæreste, hvis han stort set ikke må være der. Og har man barnet, stort set hele tiden, så er det svært at se hinanden andre steder end hjemme.. Hmm..

Men hvordan kan udefrakommende bedømme om det er en kammerart lige så vel som det kunne være en veninde? Det er der jo ikke nogen der ville anmelde..

du må jo gerne have en veninde boende uden du mister dine økonomiske fordele når du er enlig, men en mand bliver anset for at være i familie øjemed formål og dermed en økonomisk støtte. Når det er barnets far så er linen fast - der skal man virkelig passe nkstra på.

Jeg synes det er fint at der er så meget opsøgende arbejde for hold kæft hvor findes der mange der snyder og bedrager (og den er IKKE ment på dig TS )

Anmeld

11. juli 2011

henh01

aarhusmor skriver:

udefrakommende mennesker kan gå i små sko og måske netop tænke at de har betalt skat hele livet. Eller de kan huske man spillede for højt en enkelt aften for 3 år siden. Tja.. måske keder de sig bare...

Det er forbandet sørgeligt og skammeligt at DK er blevet sådan, synes jeg. Jeg synes det burde være nok at kunne bevise at man har 2 seperate økonomier med seperate indkøb

hvis ikke samfundet var sådan ville kommunen spytte så mange mill ud af vinduet til folk der angiver sig for at være enlige men som i virkeligheden ikke er det. Jeg synes mere det er skræmmende at folk kan finde på at snyde for at score lidt flere penge og i visse tilfælde er det skrækkeligt at nogle kommer derud hvor det er en nødvendighed for at få det til at løbe rundt.

Anmeld

11. juli 2011

Carl-Emil's mor

sne190810 skriver:

Ej´, men jeg kan ikke forstå det.

Hvorfor er der ingen grund til du skal punge ham (for 1200 kroner!!! efter min mening ikke at såkaldt punge ham) men du vil gerne punge kommunen for diverse??

Jeg syntes det er forkert, og så har i en 7/7 ordning. Er ganske enig med Ni-Ko-Line, og deler hendes holdning

Jeg tilslutter mig lige jer to kloge damer og undres også dybt over hvorfor vi som samfund skal betale for folk der godt selv kan.

For mig at se så er det vigtigere at samfundet bruger pengene på f.eks folk der mister der ægtefælle og børnene står tilbage.. jeg ser hellere pengene gå til psykolog hjælp end til folk der selv vælger at stille sig som de gør.

Jeg er studerende og ja det bliver da ikke sjovt at være på su, have et barn i insitution osv osv men sådan er det. Vil man nyde så må man altså yde i vores samfund.

Anmeld

11. juli 2011

Bare mig..

henh01 skriver:

du må jo gerne have en veninde boende uden du mister dine økonomiske fordele når du er enlig, men en mand bliver anset for at være i familie øjemed formål og dermed en økonomisk støtte. Når det er barnets far så er linen fast - der skal man virkelig passe nkstra på.

Jeg synes det er fint at der er så meget opsøgende arbejde for hold kæft hvor findes der mange der snyder og bedrager (og den er IKKE ment på dig TS )

Nej jeg må jo ikke have nogen som helst boende, for så ryger alle økonomiske fordele som enlig.. Vi har undersøgt det i forhold til om min lillebror ville kunne bo her, og det må han ikke.. Der må ikke bo nogen!
Og derfor stille jeg spørgsmålstegn ved, at der aldrig bliver anmeldt om noget med veninder, selv om hun ofte er ved en, men så snart en mand er ved en ofte, så skal jeg love for der er ramaskrig. - Også selv om det KUN er en ven. Som der hverken er noget seksuelt eller kærestemæssigt med. Men fungerer som en veninde.
Så spørgsmålet er lidt, hvordan naboerne kan bedømme noget som helst. (Det er bare min undren og et generelt spørgsmål, ikke myntet på dig, og at du skal svare )

Anmeld

11. juli 2011

aarhusmor

henh01 skriver:

hvis ikke samfundet var sådan ville kommunen spytte så mange mill ud af vinduet til folk der angiver sig for at være enlige men som i virkeligheden ikke er det. Jeg synes mere det er skræmmende at folk kan finde på at snyde for at score lidt flere penge og i visse tilfælde er det skrækkeligt at nogle kommer derud hvor det er en nødvendighed for at få det til at løbe rundt.

Ja jeg ved det og det er også skræmmende. Men der fra og så til at bestemme at enlige kvinder kun må max have mandligt besøg 2 nætter om ugen, synes jeg er skræmmende. I gamle dage var der sådan nogle institutioner hvor piger kunne bo og der måtte man heller ikke have mænd på besøg. Så jeg synes det er meget gammeldags. I min verden burde det udelukkende handle om økonomi og ikke andet. Hvordan folk lever deres liv, er en privatsag

Anmeld

11. juli 2011

eElak

Nej jeg må jo ikke have nogen som helst boende, for så ryger alle økonomiske fordele som enlig.. Vi har undersøgt det i forhold til om min lillebror ville kunne bo her, og det må han ikke.. Der må ikke bo nogen!
Og derfor stille jeg spørgsmålstegn ved, at der aldrig bliver anmeldt om noget med veninder, selv om hun ofte er ved en, men så snart en mand er ved en ofte, så skal jeg love for der er ramaskrig. - Også selv om det KUN er en ven. Som der hverken er noget seksuelt eller kærestemæssigt med. Men fungerer som en veninde.
Så spørgsmålet er lidt, hvordan naboerne kan bedømme noget som helst. (Det er bare min undren og et generelt spørgsmål, ikke myntet på dig, og at du skal svare )

JO det må du godt!

Jeg undersøgte det samme for noget tid siden, og så længe at der er f.eks. en lejekontrakt eller lign, så må han godt bo der uden at du mister noget  

Anmeld

12. juli 2011

Bare mig..

KaLee skriver:

JO det må du godt!

Jeg undersøgte det samme for noget tid siden, og så længe at der er f.eks. en lejekontrakt eller lign, så må han godt bo der uden at du mister noget  

Nå det forstår jeg ikke.. Jeg var på kommunen for 14 dage siden, og der fik jeg at vide, at jeg under ingen omstændigheder må have nogen som helst boende..

Anmeld

12. juli 2011

anjamichell@gmail.com

KaLee skriver:

JO det må du godt!

Nej det er ihvertfald ikk rigtigt!! Man må ikk have nogen boende hvis man får alle de tilskud for så er der to indtægter... Jeg ved det for jeg flytter alene med to børn her 1/8.. Og desuden er der altså forskel på om det er faren til barnet eller en kæreste :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.