Vi flytter fra hinanden - hvad skal jeg gøre nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2011

Anonym trådstarter

raca skriver:

det syntes jeg ski er for let sluppen fra faren af... medmindre i laver en 7/7 ordning...

det er jo dig der står med udgifter til mad og tøj osv...

og piv piv og skulle undvære bil, når det er dig der har de løbende udgifter på barnet... har du råd til og købe bil og havde den når du er alene på su?

hvis han ikke er i stand til og betale fader bidrag, kan han da rende på komunen og høre om de kan ligge et buget for ham eller om de vil batale det ekstra når nu faren ser sig ude af stand til det...

ej jeg bliver sku harm ovre fedre der bare løber fra det økonomiske ansvar...

Han løber absolut ikke fra noget.
Det er 7/7 ordning. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

Lulle25

Anonym skriver:

Han løber absolut ikke fra noget.
Det er 7/7 ordning. 

Nå ok så er det jo en anden situation når i vælger 7/7 ordning. Hvor gammelt er jeres barn?

Anmeld

11. juli 2011

henh01

hejsa

Jeg er ikke ude på at dømme nogen her, men jeg må blot lufte mine tanker ift hvad du skriver fordi der med garanti er nogle´i dit nærmiljø der også vil tænke sådan og så melde jer for socialt bedrageri.

Det virker som om I flytter fra hinanden af økonomiske årsager. Han har ikke råd til at betale 1200 kr om mdr i BP, så kan han vel reelt heller ikke hjælpe til med at dække jeres fælles udgifter når i bor sammen.

En ting skal du vide - han må ikke engang bære din indkøbspose op, købe noget med til dig, støvsuge eller andet husligt. Min veninde er blevet meldt selvom hun reelt ikek boede med sin kæreste, men blot tilbragte meget tid med ham og han er ikke engang hendes datters far! Hun skal betale ALT tilbage - alle de bidrag hun har fået siden den dag de blev kærester. Og selvom hun har anket sagen så er der intet at stille op.

Anmeld

11. juli 2011

Bare mig..

Ni-ko-li-ne skriver:

Men på den anden side... Så lever man heller ikke lige så "frit" med de tilskud... Og man er altid i risiko zonen for at blive anmældt ved kommunen hvis faderen besøger en ofte osv...

Så det må hun jo om... Mit udgangspunkt er bare at det er moderen og faderen der skal sørge økonomisk for barnet, hvis de kan

Ja, det er da det.. Det er også mit udgangspunkt. Hmm..

Anmeld

11. juli 2011

Anonym trådstarter

Lulle25 skriver:

Nå ok så er det jo en anden situation når i vælger 7/7 ordning. Hvor gammelt er jeres barn?

Vores barn er godt et år.

Anmeld

11. juli 2011

sne190810

Anonym skriver:

Nej vi er ikke kærester længere.
Vi er bare enige om at der ikke er nogen grund til at jeg skal punge ham for alt hvad jeg kan og at han så må sælge bil osv. Kan jo sagtens klare mig uden.
Ser ikke noget forkert i det - det er lige så meget for vores barn skyld vi gør det jo.

Ej´, men jeg kan ikke forstå det.

Hvorfor er der ingen grund til du skal punge ham (for 1200 kroner!!! efter min mening ikke at såkaldt punge ham) men du vil gerne punge kommunen for diverse??

Jeg syntes det er forkert, og så har i en 7/7 ordning. Er ganske enig med Ni-Ko-Line, og deler hendes holdning

Anmeld

11. juli 2011

Bare mig..

henh01 skriver:

hejsa

Jeg er ikke ude på at dømme nogen her, men jeg må blot lufte mine tanker ift hvad du skriver fordi der med garanti er nogle´i dit nærmiljø der også vil tænke sådan og så melde jer for socialt bedrageri.

Det virker som om I flytter fra hinanden af økonomiske årsager. Han har ikke råd til at betale 1200 kr om mdr i BP, så kan han vel reelt heller ikke hjælpe til med at dække jeres fælles udgifter når i bor sammen.

En ting skal du vide - han må ikke engang bære din indkøbspose op, købe noget med til dig, støvsuge eller andet husligt. Min veninde er blevet meldt selvom hun reelt ikek boede med sin kæreste, men blot tilbragte meget tid med ham og han er ikke engang hendes datters far! Hun skal betale ALT tilbage - alle de bidrag hun har fået siden den dag de blev kærester. Og selvom hun har anket sagen så er der intet at stille op.

Det er faktisk vildt, at der bare ikke skal noget som helst til før man bliver anmeldt.. Det er sgu svært at finde en kæreste, hvis han stort set ikke må være der. Og har man barnet, stort set hele tiden, så er det svært at se hinanden andre steder end hjemme.. Hmm..

Men hvordan kan udefrakommende bedømme om det er en kammerart lige så vel som det kunne være en veninde? Det er der jo ikke nogen der ville anmelde..

Anmeld

11. juli 2011

An&Jo

For det første kan hun ikke få forsørger su hvis hun ikke har søgt om ekstra børnetilskud.. Jeg har lige været der selv og blev fra su styrelsens side tvunget til at søge de penge..

For det andet så kan faderen trække næsten hele beløbet fra i skat så uanset hvordan man vender og drejer det betaler faderen måske 200kr om måneden.. dybt forkert set med mine øjne!!

Til sidst vil jeg sige til TS hvis i ikke havde haft en 7/7 ordning kunne kommunen faktisk KRÆVE at du søgte det bidrag fra faderen for at du kunne få de andre tilskud.. Derudover må i MAKS sove sammen 2 gange om ugen, han må ikke købe noget med til dig uden du betaler ham for det osv.. Han må ikke bidrage overhovedet med noget som helst

Anmeld

11. juli 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

hejsa

Det er også helt iorden.

Men sagen er den at vi flere gange har haft ferie hvert for sig, og at vi egentlig fungerer fint sammen - men vi er sgu ikke forelskede og er mere i et venskabsforhold.

Det har intet med penge at gøre.
Overskudet er det samme om vi bor sammen eller ej - vil jeg godt lige pointere. Så hvis det var af økomoniske årsager, så havde det ikke noget formål.

Anmeld

11. juli 2011

aarhusmor

Nicolinesmor170510 skriver:

Det er faktisk vildt, at der bare ikke skal noget som helst til før man bliver anmeldt.. Det er sgu svært at finde en kæreste, hvis han stort set ikke må være der. Og har man barnet, stort set hele tiden, så er det svært at se hinanden andre steder end hjemme.. Hmm..

Men hvordan kan udefrakommende bedømme om det er en kammerart lige så vel som det kunne være en veninde? Det er der jo ikke nogen der ville anmelde..

udefrakommende mennesker kan gå i små sko og måske netop tænke at de har betalt skat hele livet. Eller de kan huske man spillede for højt en enkelt aften for 3 år siden. Tja.. måske keder de sig bare...

Det er forbandet sørgeligt og skammeligt at DK er blevet sådan, synes jeg. Jeg synes det burde være nok at kunne bevise at man har 2 seperate økonomier med seperate indkøb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.