Vi flytter fra hinanden - hvad skal jeg gøre nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2011

H+S Skjolgborg.

Nicolinesmor170510 skriver:

Nå det forstår jeg ikke.. Jeg var på kommunen for 14 dage siden, og der fik jeg at vide, at jeg under ingen omstændigheder må have nogen som helst boende..

Min søster og jeg snakke om af hun flytte ind til mig der i april i år og jeg måtte godt have hende/en familie medlem boeden hos mig unden jeg ville midste når.men en veninde eller mand nej.Dog flytte jeg tilbage til min forlove i vores hus i dalmose ind af hun flytte ind hun have også sin egen bolig og ville bleve de.Men kommunen sagde hun godt måtte det enste der var i dete var hvis hun tjente penge/arbejde ville min boligstøtte nok falde helt væk men hun var på kontanthjælp så det rørte ikke mine penge men derimod måtte tobias far kun sove der 2 døgn om ugen han måtte bare ikke betale mine regninger eller ligne han måtte godt ryde op sammen med mig efter f.eks en aftensmad osv.Udover det hvis han mente de 1193 kr til hans søn var for lidt måtte han også godt give mere men de ville gerne have papir og underskrift på det så.

Men jeg syntes tit man høre forskeligt ting fra kommune til kommune.Forstå slet ikke folk skal melde andre med mindre de har beviser på tingen.

Henriette som ikke ville kunne bo alene og elsker min søns far meget og kan ikke forstille mig et liv unden ham og børne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

SpunkenJo

Ni-ko-li-ne skriver:

Okay.... Så han kan ikke lægge de 1200kr det ca. Drejer sig om?

Jeg tror ikke der er flere ting du kan søge... Men jeg har de som den anden bruger der har skrevet at det er lidt sært at du søger alt hvad du kan fra samfundet, i stedet for også at søge fra faderen.

Lige min tanke.....

Til TS:
Det er jo JERES barn, og ikke samfundets.... Så hvorfor skal han ikke deltage i at forsørge, fremfor det er "alle os andre"??

Anmeld

12. juli 2011

H+S Skjolgborg.

Hej allesammen.

I håb om at kunne give forholdet et sidste forsøg har vi valgt at flytte hver for sig og se om vi mon kunne blive forelskede igen.

Spørgsmålet er nu, hvad skal jeg?

Jeg har:

• Ændret min SU til enlig forsørger
  • Ændret min boligsikring så det kun er min indkomst der er angivet, samt at jeg er enlig forsørger
  • Søgt om økonomisk friplads til dagplejen
  • Søgt ekstra børnetilskud

Er der noget jeg mangler?

Jeg skal ikke modtage børnepenge fra faderen, da det her er en forsøgsordning og at vi er helt enige om hvordan vi skal køre det.

Jeg ville bare skrive jeg ikke forstå du søger om børne tilskud så??.

Udover det så hved jeg statsforvaltingen ikke syntes det er godt for så lille et barn med 7/7 ordeningen.Har vi haft prøve med min datter da hun var 11 mdr og frem til hun var 1½ år også kom vi til samtale i statsforvaltingen og det blev lave om  til torsdag til mandag morgen hveranden uge ordeningen.

Du skal tænke på  dit barne som nummer 1 og barne kun er 1 år alle de ramme og skift der er i 7/7 ordningen + vuggestuen/dagpleje er meget forvirringen for et så lille barn.Jeg ville tag det tilbage med min datter hvis vi kunne for hun har meget sprogligt problemer den dag i dag og svar til en 3 år i sprogudvirkeligen selvom hun er snart er 5 år og jeg tro 100% på det er pga hendes opvæsk med for mange hverdags rammer og skift.

Henriette

Anmeld

12. juli 2011

eElak

Anjamichell skriver:

Nej det er ihvertfald ikk rigtigt!! Man må ikk have nogen boende hvis man får alle de tilskud for så er der to indtægter... Jeg ved det for jeg flytter alene med to børn her 1/8.. Og desuden er der altså forskel på om det er faren til barnet eller en kæreste :-)

Så er det da komisk at jeg har fået nogle andre ting af vide.. 

i mit tilfælde drejede det sig om en veninde der skulle flytte ind, så ved ikke om det havde nogen betydning...  

Man må GODT have en boende selvom man er enlig - man skal selvfølgelig blot oplyse evt. indtægt såsom husleje... Det er ligesom impliceret i det jeg skrev med at have en lejer boende!  

Anmeld

12. juli 2011

eElak

Nicolinesmor170510 skriver:

Nå det forstår jeg ikke.. Jeg var på kommunen for 14 dage siden, og der fik jeg at vide, at jeg under ingen omstændigheder må have nogen som helst boende..

Se mit svar til AnjaMichell.. 

Jeg tror det har noget at gøre med hvordan forholdene er - og ikke mindst hvem der sidder og behandler sagen..

Anmeld

12. juli 2011

Lou87

Anonym skriver:

Det er også helt iorden.

Men sagen er den at vi flere gange har haft ferie hvert for sig, og at vi egentlig fungerer fint sammen - men vi er sgu ikke forelskede og er mere i et venskabsforhold.

Det har intet med penge at gøre.
Overskudet er det samme om vi bor sammen eller ej - vil jeg godt lige pointere. Så hvis det var af økomoniske årsager, så havde det ikke noget formål.

Hvis ikke det er økonomisk - hvorfor punker du så staten for ALT ? Og intet fra faderen

Anmeld

12. juli 2011

camilla28

ja sådan  kan  man jo også få lidt luft i økonomien .. smart men  nej det er ikke i orden  som jeg læser det så  skal samfundet punge ud mens i hygger jer 

Anmeld

12. juli 2011

anjamichell@gmail.com

KaLee skriver:

Så er det da komisk at jeg har fået nogle andre ting af vide.. 

i mit tilfælde drejede det sig om en veninde der skulle flytte ind, så ved ikke om det havde nogen betydning...  

Man må GODT have en boende selvom man er enlig - man skal selvfølgelig blot oplyse evt. indtægt såsom husleje... Det er ligesom impliceret i det jeg skrev med at have en lejer boende!  

Ja selvfølgelig må man have nogen boende... Jeg mener bare at du ikk m modtage alle tilskuddene som enlig med en ekstra boende på adressen:-) så mindskes det pga to indtægter

Anmeld

12. juli 2011

eElak

Anjamichell skriver:

Ja selvfølgelig må man have nogen boende... Jeg mener bare at du ikk m modtage alle tilskuddene som enlig med en ekstra boende på adressen:-) så mindskes det pga to indtægter

Jo man må godt modtage det... det bliver selvfølgelig bare beregnet anderledes... :-)

Anmeld

12. juli 2011

Kris89

camilla28 skriver:

ja sådan  kan  man jo også få lidt luft i økonomien .. smart men  nej det er ikke i orden  som jeg læser det så  skal samfundet punge ud mens i hygger jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.