Manglende bleskift i vuggestuer/dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2011

Frk Mig

Jeg har været heldig med min Dp .. Noah har altid ren ble på når jeg henter ham .. Hun skifter dem koncekvent inden de bliver hentet .. Har aldrig oplevet Noah have rød numse når han kommer hjem .. Heller ikk engang da han i 3 dage havde haft tynd mave hjemme hos hende .. Der var ingenting .. Hun er så super hurtig til at skifte når de har lavet stort .. Hun er sq guld værd ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

FruPudderkvast

Det er samme stue som min søn.. Shit - det kommer lidt for tæt på.. Men jeg tror godt at jeg ved hvem din niece er.. Puhaaa.. Hvor er det dog synd for hende.. Overvejer de at rykke hende igen? Og har de været til lederen med problemet?

Anmeld

29. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Frk Mig skriver:

Jeg har været heldig med min Dp .. Noah har altid ren ble på når jeg henter ham .. Hun skifter dem koncekvent inden de bliver hentet .. Har aldrig oplevet Noah have rød numse når han kommer hjem .. Heller ikk engang da han i 3 dage havde haft tynd mave hjemme hos hende .. Der var ingenting .. Hun er så super hurtig til at skifte når de har lavet stort .. Hun er sq guld værd ..

Og man sætter ekstra pris på dem, når man læser en tråd som denne.

Anmeld

29. juni 2011

chael

RGN skriver:

Der har tidligere været en tråd om manglende bleskift hos vuggestuebørn.

Grunden til at jeg tager det op igen og denne gang som en afstemning er fordi jeg gerne vil finde ud af hvor stort problemet er og om det er noget jeg må gå videre med på den ene eller anden måde.

Jeg er stikhamrende tosset og ked af det.

Min søster har oplevet det flere gange i to forskellige vuggestuer i København. Det har resulteret i at hendes datter både har fået svamp og nu denne gang fissur. Huden på balderne er simpelthen sprækket fordi hun har gået rundt med afføring i bleen som var tørret helt ind. Da min søster kom hjem med hende sagde hun "Ble ble" og min søster fik noget af et chok da hun så tog den af. For udover fissur var huden jo også knaldrød.

De skulle skamme sig at behandle børnene på den måde!!!

Nej, det er gudskelov ikke noget jeg har oplevet.

Og de ville da også få det atvide hvis det var tilfældet.

Kender nogen der endte med at flytte deres barn, fordi der bare aldrig skete en ændring.

Personalet i min søns vuggestue er super gode og jeg kan lige på stående fod ikke huske at han er kommet hjem med rød hale.

Jeg er kommet og hentet ham, hvor den endnu ikke er blevet skiftet, hvor der har været lort, men det er jo ikke værre, end jeg lige selv kan skifte den, inden vi går derfra.

*Camilla 27+0

Anmeld

29. juni 2011

Frk Mig

RGN skriver:

Og man sætter ekstra pris på dem, når man læser en tråd som denne.

Det gør man nemlig .. Hun er virkelig bare en super dp mor .. Er bare super glad for hende ..

Anmeld

30. juni 2011

Lone Jakobsen

RGN skriver:

Forståeligt. Man betaler dem i dyre domme for, at tage vare på det allemest dyrebare man har i livet. Og det skal der bare IKKE sjuskes med.

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på de sager med børn der drukner og bliver hængt i deres huer. Hvor er pædagogerne henne???

ja det er virkelig skuffende. en enkelt gang fandt jeg ham siddende helt for sig selv (efter han var holdt op med at bruge ble) han havde skidt i bukserne, ud over alt, og ingen havde undret sig over at han lugtede og ikke ønskede at lege med de andre der var jeg oppe i det røde felt overfor lederen, for den slags er uacceptabelt.

Anmeld

30. juni 2011

komodo

min søn har aldrig gået med noget i bleen, hverken det ene eller andet og kom dermed ikke hjem og var rød, han gik i to forskellige dagplejere, begge nogle skønne kvinder der satte børnene højest

Anmeld

30. juni 2011

Fru Hansen

*Sofie* skriver:

Da Malou gik i DP blev hun aldrig skiftet efter hun kom op fra luren
Hentede hende godt nok tidligt hver dag...men alligevel
Nu er hun startet i vuggestue og jeg har efterhånden hentet hende mange gange hvor hun har haft prut i bleen.
Pædagogerne burde tage en ordentlig snuse-omgang når alle er kommet på legepladsen.
Fortsætter det sårn her hiver jeg fat i en af dem en dag.

Bare lige for at forklara hvordan det kan se ud i en dagpleje.
Der er en dagplejer til 4 børn.  Det er ike noget problem men det betyder at de jo må vente på tur nogen gange.

De bliver skifter ca. kl 1130 og lægges derefter ud at sove. Hvis alle 4 børn sover til kl 15 som mine gør for tiden, så tager det jo også lige lidt tid at få dem taget op af vognene og pakket vognene samen igen. Er det vinter skal børnene pakkes ud af flyverdragter dyner osv. Det tager også noget tid. Når de så lige har sovet er der sjældent noget særligt i bleen. Derfor spiser vi først eftermiddagsmad inden der skiftes igen. Nu kan klokken så være blevet 1530. Og her begynder de første forældre at hente.

Det er slet ikke af ond vilje men nogen gane når jeg bare ikke at få skiftet alle børn om eftermiddagen inden afhentningen. Jeg prioriterer at skifte dem der bliver hentet tidlige først.

Anmeld

30. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN
nutche skriver:

ja det er virkelig skuffende. en enkelt gang fandt jeg ham siddende helt for sig selv (efter han var holdt op med at bruge ble) han havde skidt i bukserne, ud over alt, og ingen havde undret sig over at han lugtede og ikke ønskede at lege med de andre der var jeg oppe i det røde felt overfor lederen, for den slags er uacceptabelt.

Årh det lille pus. Jeg var godt nok også blevet rasende og ked af det. Tog de det så til sig og blev mere opmærksomme?

Anmeld

30. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det har jeg ikke oplevet. Men min datter har haft en tung tisseble. Hun drikker rigtig meget og de er generelt meget gode til, at skifte hende. Hun går i vs.

Vi har aldrig haft problemer med vores dreng da han brugte ble.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.