Manglende bleskift i vuggestuer/dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Mussen2 skriver:

Jeg synes det er lidt svært at svare på spørgsmålet. For mener du slet ikke skiftet? Ikke skiftet efter afføring? Eller. Blot efter egen bedømmelse ikke skiftet nok i løbet af en dag? Det sidste kan jeg nemlig nikke ja til, men det er jo en individuel bedømmelse og slet ikke på linie med hvad du beskriver. Det er jo simpelthen forfærdentlig. Fy da de skulle skamme sig

Ganske vist er det min søster har oplevet, at den ble hun har givet hende på om morgenen, har været den samme hun kom hjem med igen.

Men jeg synes også det tæller, hvis bleen fx har været tyk og våd og dermed gør barnets hud fugtigt. For så burde den have været blevet skiftet inden det nåede så vidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN
DAs mor skriver:

Så lige en anden spurgte om det var en hel dag elller "bare ikke efter afføring". Med David var det en hel dag med samme ble!!! - heldigvis havde han ikke lavet, men jeg har da aldrig set så tung en ble

Jeg begriber slet ikke hvordan det kan lade sig gøre, at man kan glemme et barn igennem en hel dag.

Hvis det ikke er ligegyldighed er det i hvert fald mangel på god ledelse og struktur.

Anmeld

29. juni 2011

LinLin

RGN skriver:

Jeg begriber slet ikke hvordan det kan lade sig gøre, at man kan glemme et barn igennem en hel dag.

Hvis det ikke er ligegyldighed er det i hvert fald mangel på god ledelse og struktur.

David var heldigvis ligeglad - men jeg var sgu sur... Forklaringen var at der var vikarer og at der var byttet om på David og Daniel (altså med at fortælle videre hvem der brugte ble og derfor skulle tjekkes... )

Anmeld

29. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg kan sørme godt forstå, at du blev gal. For selvom David har været glad er det bestemt ikke børnehavens fortjeneste at han ikke fik eksem, svamp, udslæt eller fissur. (Hvis han da ikke fik noget af det)

Anmeld

29. juni 2011

eElak

Jeg har stemt "nej, fra dagpleje".. 

Jeg har oplevet det 2 gange hos en gæsteDP... Dvs. Hun havde skiftet ham kort forinden, og så ikke opdaget at han havde lavet i bleen igen, da jeg kom... Jeg opdagede det da jeg kom hjem.. 

Efter 2. gang sagde jeg til hende hvordan det hang sammen med at hun skulle holde øje med ham.. 1. gang kan jo være et uheld, men 2 gange - det ville jeg ikke finde mig i på hans vegne.. 

Men det skal lige siges at det "kun" har siddet der i kort tid, men at han blev nemt rød, og havde en smule dårlig mave der... Derfor mit nej i afstemningen, for der var ingen problemer siden overhovedet. 

Anmeld

29. juni 2011

sarahb

nej aldrig, og det er i DP, han er altid lige blevet skiftet og har aldrig haft rød numse osv.

Anmeld

29. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN
DAs mor skriver:

hov...

Jeg har oplevet det een gang med David - men det var i børnehaven! I dagplejen har jeg aldrig opdaget det!

Så er der oprettet en børnehavetråd til dig.

Anmeld

29. juni 2011

*Sofie*

Da Malou gik i DP blev hun aldrig skiftet efter hun kom op fra luren
Hentede hende godt nok tidligt hver dag...men alligevel
Nu er hun startet i vuggestue og jeg har efterhånden hentet hende mange gange hvor hun har haft prut i bleen.
Pædagogerne burde tage en ordentlig snuse-omgang når alle er kommet på legepladsen.
Fortsætter det sårn her hiver jeg fat i en af dem en dag.

Anmeld

29. juni 2011

Lullaby

Nope. Ingen af stederne.  Jeg er heldig kan jeg høre

Anmeld

29. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Det er egentlig lidt chokerende at 30% indtil videre har oplevet det. (Ved godt der endnu ikke er så mange stemmer).

Men det er jo en del af basisplejen ved børn.

Jeg har en veninde, der for mange mange år siden arbejdede i en vuggestuen og hun sagde, at alle børn, nærmest på samlebånd fik skiftet bleen før og efter deres lur. Så var man i hvert fald sikker på, at ingen rendte rundt med en alt for våd ble.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.