Hvorfor er det et tabu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

twinboys

KittyGirl skriver:

Den er svær.. for jeg vil ikke skære alle over en kam..

Men dertil vil jeg så sige, at jeg synes at man først skal få børn når man er "klar", altså have festet det man skulle, have oplevet det man har lyst til mht. alene/kæreste ting.. og at man har et sundt grundament for at få et barn mht. arbejde eller uddannelse...

Gud hvor kender jeg mange "unge" der er på kontanthjælp som får børn og som hænger i systemet i rigtig mange år fordi det er så svært at komme videre!

Men derfor kan man jo som 18 årig være af en helt anden kaliber, have fast arbejde og ikke ønske uddannelse m.v. og brænde for at få et barn.. så kan jeg ikke se noget problem i det..

Håber du forstår hvad jeg mener?

Jeg forstår og mener det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

B&J

unge forælder er lige så gode som ældre forælder.... i mine øjne er der ikke noget tabu... men man skal bare huske det ansvar der følger med at have et barn

jeg var selv 22 da jeg fødte min dreng men 2 dage efter blev jeg 23

Anmeld

28. juni 2011

Brams

KittyGirl skriver:

Den er svær.. for jeg vil ikke skære alle over en kam..

Men dertil vil jeg så sige, at jeg synes at man først skal få børn når man er "klar", altså have festet det man skulle, have oplevet det man har lyst til mht. alene/kæreste ting.. og at man har et sundt grundament for at få et barn mht. arbejde eller uddannelse...

Gud hvor kender jeg mange "unge" der er på kontanthjælp som får børn og som hænger i systemet i rigtig mange år fordi det er så svært at komme videre!

Men derfor kan man jo som 18 årig være af en helt anden kaliber, have fast arbejde og ikke ønske uddannelse m.v. og brænde for at få et barn.. så kan jeg ikke se noget problem i det..

Håber du forstår hvad jeg mener?

Lige hvad jeg ville have skrevet

Anmeld

28. juni 2011

132319

mor 2010 skriver:

det vil jeg da gerne undskylde, har formuleret mig forkert. er slet ikke for at vende den og sige at folk over 30 er dårlige mødre.

mener bare at nogen stadig ikke er modne til forældrerollen som 30 årig mens andre er som 18 årige, hvis det gir mening?
altså der er jo rigtig stor forskel fra person til person.

og når jeg skriver moden til barn mener jeg så også med det hele, altså at lysten også er der og man er ansvarsbevidst og det hele.

jeg havde lysten til det allerede som 19 årig og mener selv jeg ville kunne klare det ligeså godt dengang som jeg klarer det nu

Ok Jeg synes bare at nogle har det med at sætte det således op: 22årige der ikke har lyst til børn = Partytøs der er umoden. 22årig der har lyst til børn = Moden og ansvarsfuld kvinde. Jeg mener at begge kvinder både kan være det ene og det andet. Man KAN godt være moden selvom man ikke vil have børn og man KAN godt være umoden selv om man vil have/har børn

Anmeld

28. juni 2011

mor 2010

132319 skriver:

Ok Jeg synes bare at nogle har det med at sætte det således op: 22årige der ikke har lyst til børn = Partytøs der er umoden. 22årig der har lyst til børn = Moden og ansvarsfuld kvinde. Jeg mener at begge kvinder både kan være det ene og det andet. Man KAN godt være moden selvom man ikke vil have børn og man KAN godt være umoden selv om man vil have/har børn

det er jeg helt enig med dig i

Anmeld

28. juni 2011

Mi

Jeg var lige fyldt 24 år da jeg fødte mine tvillingepiger. Der havde vi prøvet i tre år, og været igennem to behandlingsforsøg. Jeg har overhovedet ikke oplevet tabu, eller fordomme.

Anmeld

28. juni 2011

Frøken J.

lisbeth2910 skriver:

Den med de unge mødre tror jeg du har helt ret i. Men come on det er jo åbenlyst at de ikke vælge dem med overskud og styr på det hele, for det sælger ikke. Nej vi kvinder vil meget hellere se noget hvor vi kan hæve os over andre, pege fingre og gøre nar! DET sælger!

I det hele taget synes jeg det er ærgeligt når tingene bliver delt op i de unge mødre og de gamle mødre - Er vi ikke bare allesammen mødre der i bund og grund har de samme håb, drømme og ønsker for vores børn. Så længe man giver sine børn det de har behov for så er jeg sku ligeglad med hvor gammel eller ung man er!

Jeg er HELT enig! Og så er det så fedt at se, når nogen af dem, som i starten blev valgt, fordi de måske ikke var så heldige, ender med at være supermødre. Fx hende Camilla Framnes. Det andet sælger, men det er så topfesent.

Jeg kan også huske, da jeg først oprettede mig herinde. Jeg vidste ikke, at der var så mange unge, så jeg var mega bange for at blive dømt for min unge alder, for det hører man jo så meget om. Så er det bare super fedt at finde ud af, at her er så mange unge som viser, at unge mødre klarer det lige så godt som "gamle mødre" og at opdelingen er unødvendig

Anmeld

28. juni 2011

SussieThyssen

Sof skriver:

Så godt skrevet og beskrevet. Det er præcis sådan jeg har det og også derfor at jeg først nu er klar til at få flere og først nu i princippet ville have haft den første, men vi var 2 om valget og jeg ahr nu en skøn og fantastisk datter på 5 år  Men hvor ville jeg dog for hendes skyld egentlig ønske at jeg havde ventet med at få hende til nu, hvor jeg er ældre, klogere og hviler mere i mig selv 

Jeg er bare så glad for, at du har forstået det jeg skrev..for det kan så let blive sagt forkert..tak for det

Anmeld

29. juni 2011

Fru.Ø

Jeg var 22år og med nr. 2 24år og det har passet meget godt her

Anmeld

1. juli 2011

Sof

SussieThyssen skriver:

Jeg er bare så glad for, at du har forstået det jeg skrev..for det kan så let blive sagt forkert..tak for det

Og jeg siger yusind tak for at du faktisk kunne sætte ord så godt på mine tanker, for har det præcis som du beskriver, men har haft svært ved at sætte ord på og forklare det uden nogen bliver stødt eller tror jeg fortryder min datter og ikke elsker hende, for sådan er det jo ikke, men jeg ville ønske jeg først havde fået hende nu, for har så meget mere at tilbyde hende nu end jeg havde dengang. Jeg har så meget mere viden og meget mere sikkerhed i mig selv til at være mor nu, end jeg havde for 5 år siden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.