ciepige skriver:
Halløj de damer!
Jeg sad lige og tænkte lidt over, hvorfor det er, at det er sådan et tabu at være ung mor/far? Med ung mor/far mener jeg under 22-23 år.
Hvorfor skulle der være forskel på mennekser, bare pga. alderen? Jeg ved da, at rigtig mange mennesker, inklusive mig selv, er meget mere moden i forhold til min alder!
Hvad synes I? Skab lidt debat
Det skyldes jo nok, at når man bliver ældre, så indser man selv, hvis man var meget ung, da man fik den første, at man i virkeligheden ville have været en bedre mor/far, hvis man havde haft blot lidt flere år på bagen.
Sådan har jeg det da selv.
Jeg var 18 da jeg blev gravid med min den første, som jeg så mistede + nr 2 og 3, og jeg fik så min den ældste da jeg var 22.
I dag erkender jeg blankt, at hvis jeg havde ventet bare 4-5 år til jeg var over 25, så ville jeg have været en langt bedre mor.
Det handler IKKE om at man ikke har ansvarsfølelse, slet ikke og man elsker sin unge overalt, men man har mere ro og mere tid, når man lige er de år ældre.
Når man er helt ung, så har man så travlt med at leve sit eget liv, og derfor ikke har det samme focus på barnets liv, medens når man er lidt ældre, så lever man mere på barnets præmisser og ikke sine egne.
Da jeg var i begyndelsen af tyverne ville jeg flå hovedet af enhver der påstod det jeg siger nu, men...senere..ja der indså jeg, at det jeg siger nu og som andre har sagt før mig, er rigtigt.
NEJ man er IKKE en dårlig mor blot fordi man er meget ung, det vil jeg lige understrege med fede streger og i tykt sort, men man er en anden type mor.
Jeg tror flere piger herinde, der har prøvet begge dele, nok vil give mig ret.
Når jeg tænker tilbage, så var mit første barn noget der fulgte med, som en del af livet...en gave ja..og det største og mest vidunderlige mirakel, ja...men ikke desto mindre en selvfølgelighed.
Men de næste to, som jeg først fik, da jeg havde passeret de 30, de var det vigtigste, og ikke bare noget, der fulgte med.
Man kan sige det billedligt, at som helt ung, der den ældste traileren, der hængte på bilen, medens de to næste, der var bil og trailer væk, men var blevet byttet ud med en bus 

Kærligst
Sussie