ciepige skriver:
Halløj de damer!
Jeg sad lige og tænkte lidt over, hvorfor det er, at det er sådan et tabu at være ung mor/far? Med ung mor/far mener jeg under 22-23 år.
Hvorfor skulle der være forskel på mennekser, bare pga. alderen? Jeg ved da, at rigtig mange mennesker, inklusive mig selv, er meget mere moden i forhold til min alder!
Hvad synes I? Skab lidt debat
Det er tiden der gør det! Idag er der mange der venter med at få børn til de er omkring 30 år - vi er blevet egoister der sætter os selv først og først skal forfølge en karriere, udleve vores drømme osv. ikke fordi det er dårligt! Jeg var selv 30 år da jeg fik min den første, men det var ikke selvvalgt, jeg kunne ikke blive gravid så det tog en hel del år inden det lykkedes!
Mine forældres generation der fik børn i 70'erne var det helt normalt at man var i starten af tyverne da man fik børn. Mine forældre var 21 og 22 år da de fik mig. Og alle forældrene i min klasse var samme alder. Der var man unormal hvis man var over 25 år da man fik børn. Min lillebror har f.eks altid synes at han havde oldgamle forældre selvom de kun var 24 og 25 år da de fik ham. Men de fleste børn i hans klasse var første barn og derfor var deres forældre også nogen år yngre end mine forældre.
Så jeg mener det er tiden/ændring i levemåde der gør det!
Men der er vel godt og skidt ved alt. Jeg er glad for at jeg fik lov til at udleve alt det jeg ville inden jeg fik børn, men omvendt så er jeg ked af at jeg bliver en meget gammel mormor engang. Det handler vel også meget om modenhed. Jeg kender 30 årige der bestemt ikke burde have fået børn, men omvendt så kender jeg 22 årige der er lige så gode forældre som alle andre!
Anmeld