Hvorfor er det et tabu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor gammel var du, da du fik første barn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.731 visninger
66 svar
0 synes godt om
28. juni 2011

FogL

Halløj de damer! 

Jeg sad lige og tænkte lidt over, hvorfor det er, at det er sådan et tabu at være ung mor/far? Med ung mor/far mener jeg under 22-23 år. 

Hvorfor skulle der være forskel på mennekser, bare pga. alderen? Jeg ved da, at rigtig mange mennesker, inklusive mig selv, er meget mere moden i forhold til min alder! 

Hvad synes I? Skab lidt debat  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

SaNiNa

Jeg var 22 da jeg blev gravid med Nicklas og 23 dag han blev født, nu er jeg 25 og venter nr 2 og føler bestemt ikke det er et tabu at være ung mor.

Jeg har aldrig hørt noget ondt om vi har valgt at få Nicklas og de skulle da også bare lige sige noget for det er jo vores valg at vi vile være forældre.

så jeg ser det bestem ikke som et tabu. Tror mere det er noget nogen føler andre mener.

Anmeld

28. juni 2011

NinaNymannMadsen

var 19 da jeg fik min første og er 21 når den næste kommer til verden.
er modnet rigtig meget med opgaven og rollen som mor.
er blevet hurtigere mere voksen end jeg var før jeg blev gravid med den første.
uanset alder kan man jo godt være gode forældre for sit barn om man så er 15 eller 45 jo. det jo bare et spørgsmål om man kan klare opgaven som forældre.
ved at mine forældre var i tvivl til at starte på om jeg kunne klare det, men idag kan de jo godt se at jeg er vokset med opgaven som mor og har da en dejlig datter på 2 som vi kun får ros for i dagplejen og hun fungere som hun skal og er bare helt igennem perfekt i vores øjne jo.

Anmeld

28. juni 2011

Ryberg

Den er svær.. for jeg vil ikke skære alle over en kam..

Men dertil vil jeg så sige, at jeg synes at man først skal få børn når man er "klar", altså have festet det man skulle, have oplevet det man har lyst til mht. alene/kæreste ting.. og at man har et sundt grundament for at få et barn mht. arbejde eller uddannelse...

Gud hvor kender jeg mange "unge" der er på kontanthjælp som får børn og som hænger i systemet i rigtig mange år fordi det er så svært at komme videre!

Men derfor kan man jo som 18 årig være af en helt anden kaliber, have fast arbejde og ikke ønske uddannelse m.v. og brænde for at få et barn.. så kan jeg ikke se noget problem i det..

Håber du forstår hvad jeg mener?

Anmeld

28. juni 2011

FogL

NNM skriver:

var 19 da jeg fik min første og er 21 når den næste kommer til verden.
er modnet rigtig meget med opgaven og rollen som mor.
er blevet hurtigere mere voksen end jeg var før jeg blev gravid med den første.
uanset alder kan man jo godt være gode forældre for sit barn om man så er 15 eller 45 jo. det jo bare et spørgsmål om man kan klare opgaven som forældre.
ved at mine forældre var i tvivl til at starte på om jeg kunne klare det, men idag kan de jo godt se at jeg er vokset med opgaven som mor og har da en dejlig datter på 2 som vi kun får ros for i dagplejen og hun fungere som hun skal og er bare helt igennem perfekt i vores øjne jo.

Jeg kan personligt heller ikke se noget problem  

Anmeld

28. juni 2011

LISBETH:-)

ciepige skriver:

Halløj de damer! 

Jeg sad lige og tænkte lidt over, hvorfor det er, at det er sådan et tabu at være ung mor/far? Med ung mor/far mener jeg under 22-23 år. 

Hvorfor skulle der være forskel på mennekser, bare pga. alderen? Jeg ved da, at rigtig mange mennesker, inklusive mig selv, er meget mere moden i forhold til min alder! 

Hvad synes I? Skab lidt debat  

Det er tiden der gør det! Idag er der mange der venter med at få børn til de er omkring 30 år - vi er blevet egoister der sætter os selv først og først skal forfølge en karriere, udleve vores drømme osv. ikke fordi det er dårligt! Jeg var selv 30 år da jeg fik min den første, men det var ikke selvvalgt, jeg kunne ikke blive gravid så det tog en hel del år inden det lykkedes!

Mine forældres generation der fik børn i 70'erne var det helt normalt at man var i starten af tyverne da man fik børn. Mine forældre var 21 og 22 år da de fik mig. Og alle forældrene i min klasse var samme alder. Der var man unormal hvis man var over 25 år da man fik børn. Min lillebror har f.eks altid synes at han havde oldgamle forældre selvom de kun var 24 og 25 år da de fik ham. Men de fleste børn i hans klasse var første barn og derfor var deres forældre også nogen år yngre end mine forældre.

Så jeg mener det er tiden/ændring i levemåde der gør det!

Men der er vel godt og skidt ved alt. Jeg er glad for at jeg fik lov til at udleve alt det jeg ville inden jeg fik børn, men omvendt så er jeg ked af at jeg bliver en meget gammel mormor engang. Det handler vel også meget om modenhed. Jeg kender 30 årige der bestemt ikke burde have fået børn, men omvendt så kender jeg 22 årige der er lige så gode forældre som alle andre!

Anmeld

28. juni 2011

meem

Jeg var 19 da jeg fik Emilie, er 21 år nu og har lige født Freja for 3-4 uger siden...

Jeg kan slet ikke se mig selv uden børn, føler ikke jeg har fået dem for tidligt og kan da se de stortrives begge to.

Jeg synes det er fedt at være ung mor, min energi til børnene i forhold til min søster på 33 der har to drenge på 3 og 1 år, den er da bare helt i top..

Anmeld

28. juni 2011

CamillaValby

Altså min personlige holdning er ikke at en på 21 eller 23 er ung mor.
Men der i mod fx en på 15-18 år.

Nogle er meget modne af deres alder, også syntes jeg det er helt fint. Men mange er ikke modne nok til at få et barn når de er 16. Mange har problemer med fx at ligge det tidlige liv bag sig.

MEN MEN MEN uanset hvad skal alle have en chance og man skal ikke dømme folk. Lad dem bevise hvad de kan

Anmeld

28. juni 2011

NinaNymannMadsen

ciepige skriver:

Jeg kan personligt heller ikke se noget problem  

nemlig.
i mine øjne er det heller intet problem med mindre man selv gør det til et problem.
jo der er da nogen gange jeg ønsker jeg har ventet lidt men så ser jeg jo min datter og ved jo bare at det var det helt rigtig valg og hun er elsker over alt på jorden og kan mærke hun også elsker os.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. juni 2011

Ka+Ma=Be

Jeg synes nu ikke at man er ung mor når man er 23 år. Ja, man er ung.... og man er mor, men for mig er det ikke det samme. Hvis i forstår? For mit vedkommende synes jeg man er ung mor når man er under 20 år.
Jeg er netop fyldt 24 år og har termin 10. September. Jeg føler selv at det er en rigtig fin alder, og havde da også gerne fået min første for nogle år tilbage, hvis manden havde været enig
Min læge var også meget begejstret over at høre, at størstedelen af min vennekreds har børn og/eller er gravide.
Det er jo nu engang den mest fertile alder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.