Hvorfor er det et tabu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2011

SussieThyssen

Sof skriver:

Og jeg siger yusind tak for at du faktisk kunne sætte ord så godt på mine tanker, for har det præcis som du beskriver, men har haft svært ved at sætte ord på og forklare det uden nogen bliver stødt eller tror jeg fortryder min datter og ikke elsker hende, for sådan er det jo ikke, men jeg ville ønske jeg først havde fået hende nu, for har så meget mere at tilbyde hende nu end jeg havde dengang. Jeg har så meget mere viden og meget mere sikkerhed i mig selv til at være mor nu, end jeg havde for 5 år siden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2011

Anne85

Hvorfor er det at det at være ung mor også altid skal betyde at man er et lille sørgeligt, egoistisk væsen på kontanthjælp.Jeg fik nummer 1 som 22 årig og nr 2 da jeg lige var fyldt 25. Dog har jeg formået at tage en bachelor uddannelse - og min mand er også uddannet. Vi har begge gode jobs, har hus og to biler - og jeg ser os absolut ikke som unge forældre ellers beskrives - vores børn er ikke bare traileren bag på bilen som een udtrykker det - vi lever og Ånder for vores unger - vi tilsidesætter vores egne behov, vi er omsorgsfulde, kærlige osvEr træt af at folk skal generalisere og så er jeg i øvrigt træt af at føle jeg skal bevise mit værd bare fordi jeg har valgt at gøre tingene i en lidt anden rækkefølge end "hvad der er normalt"

Anmeld

3. juli 2011

Mortilelias<3

ciepige skriver:

Halløj de damer! 

Jeg sad lige og tænkte lidt over, hvorfor det er, at det er sådan et tabu at være ung mor/far? Med ung mor/far mener jeg under 22-23 år. 

Hvorfor skulle der være forskel på mennekser, bare pga. alderen? Jeg ved da, at rigtig mange mennesker, inklusive mig selv, er meget mere moden i forhold til min alder! 

Hvad synes I? Skab lidt debat  

jeg var lige fyldt 17 da jeg fødte min søn!

Anmeld

3. juli 2011

jeansmummie

Jeg var 17 da jeg fik min ældste Jean på snart 7 år vi blev kærester da jeg var 14 og jeg har aldrig været den store fest abe !! Er opvokset i Thailand og havde derfor nok nogen andre holdninger til livet!! Nu fik jeg så noah som 23 årig 2010og venter Adam som kommer til verden når mor er 24, 2011Jeg er lykkelig for og være ung mor jeg spiller fodboldt med min ældste og har tilog med været hans hold træner;D ILOVE it syntes virkelig det er så FEDT!!! Og det med distney film med mine unger og se distney sjov er møg hyggeligt !! Det er jo så kort tid siden man selv var den der sad og så det!!! Elsker mine valg i livet og mine børn og mand!! Jeg har så altid knoklet numsen ud af bukserne og vi er af den type vi elsker ìg studere begge to så vi begge uddanner os videre.

Anmeld

3. juli 2011

jeansmummie

Jeg oplevede fordom og tabu i Århus jeg kom ind i bussen højgravid og skulle til et meget vigtigt møde med min nuværende chef, jeg var ved og uddanne mig den gang som frisør og da jeg træder ind i bussen efter min mand smed mig af blev jeg spyttet på af en ældre dame!! Jeg var i chok følte mig nedværdiget og trådt ud som en sølle bille under en sål!! Hun råbte horer tøs af mig og bad mig samle mine ben jeg var sku for ung til og være højgravid og at jeg bare var en sølle taber!! Og altid ville være det' jeg andede ikke mit levende råd !! Hun kendte mig ikke havde ikke talt med mig puha det var grimt !! Så jeg har mærket på krop og sjæl Men fik svaret hende i en hurtig replik og fik rystet hendes svineri af mig

Anmeld

3. juli 2011

K.Rehder

Synes nu heller ikke ar 22-23 er så ung en alder at få børn i. Det er jo lige netop der kvindekroppen er mest fødedygtig.

Jeg blev engang spurgt om jeg blev holdt øje med af kommunen, ligesom i "De Unge Mødre", nu jeg var så ung (22) 

Hmm...Bor i villa, er veluddannet (uden studiegæld) og har to biler (der er betalt), to skønne hunde og verdens dejligste kæreste.... ! Folk dømmer hurtigt

Anmeld

3. juli 2011

Mettefpigen

Jeg vil heller ikk slå alle over en hånd, men mening er at mange unge mennesker er for UNGE til at få børn... Som man siger så er de unge stadig børn og skal leve som børn... Jeg tror mange måske ikk er helt klar over hvad det vil sige at have børn, og at man ikk har tid til alt muligt andet og heller ikk sig selv.. Men som sagt det er ikk alle for der er mange som sagtens kan klare det! Min mor var også 19 da hun fik mig og jeg havde den dejligste barndom og ville ikk have valgt en anden... Men hun har først kunne starte uddannelse da hun var omkring 30 men har den dag i dag stadig ikk nogen! Men har så et rigtig godt arbejde som hun er meget glad for  Hun skal så være mormor som 42 årig!  Dejligt

Anmeld

3. juli 2011

Mettefpigen

jeansmummie skriver:

Jeg oplevede fordom og tabu i Århus jeg kom ind i bussen højgravid og skulle til et meget vigtigt møde med min nuværende chef, jeg var ved og uddanne mig den gang som frisør og da jeg træder ind i bussen efter min mand smed mig af blev jeg spyttet på af en ældre dame!! Jeg var i chok følte mig nedværdiget og trådt ud som en sølle bille under en sål!! Hun råbte horer tøs af mig og bad mig samle mine ben jeg var sku for ung til og være højgravid og at jeg bare var en sølle taber!! Og altid ville være det' jeg andede ikke mit levende råd !! Hun kendte mig ikke havde ikke talt med mig puha det var grimt !! Så jeg har mærket på krop og sjæl Men fik svaret hende i en hurtig replik og fik rystet hendes svineri af mig

Ajjj en KÆLLING!! (undskyld mit sprog)..... Jeg havde heller overhovedet ikk kunne holde min kæft....

Anmeld

4. juli 2011

MelikkazMoar

jeg blev bonusmor til Mikkel, da jeg var 17.. og nu er jeg 19, og fødte for 6uger siden en smuk lille prinsesse... og jeg synes slet ikke det var for tidligt..

Anmeld

4. juli 2011

FogL

jeansmummie skriver:

Ej det kan man da ikke!? 

Hvad sagde du til hende? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.