Tin skriver:
Har ikke læst alle indlæggene men må altså give dig ret!!!
Jeg synes at man er dybt utaknemmelig, hvis man ikke er glad for et sundt og rask barn!!Men det kan også meget vel hænge sammen med, at min egen mor kun fik mig og min lillebror, tiltrods for at hun havde ønsket sig en kæmpe børneflok! Min lillebror havde nemlig en meget alvorlig muskelsygdom, og måtte igennem SÅ meget før han døede i en alder af 15 år, velvidene at han var døende!! Hans hjerne var tip top, men fysisk var han meget syg!!
Denne tankegang viser bare hvor forvente, hvor tids "yngre" mennesker er......får man ikke det man vel have, ja så bliver man enorm skuffet.
Jeg har dyb medlienhed med de børn, der kommer til verden på denne måde.........for selvom du måske ikke fortæller dit barn det, så vil DU altid huske de tanker du havde da du fik kønnet at vide, og jeg håber at de bliver gjort til skamme.....
Nu er det jo ikke fordi TS hader sit barn, grundet kønnet. Det kan måske virke som utaknemmeligt, men når man ikke er en af dem der har svært ved at få børn, så tænker man ikke nødvendigvis i de baner. TS har gjort sig forventninger, noget i retning af moderskabskonstellationer, og det er ikke bevidst! Hun har ikke sat sig ned og sagt: "Får jeg det og det køn, så vil jeg ikke have barnet." Det handler jo om, at hun har haft de her forventninger, fordi hun kunne, og de forventninger blev nu rykket med. Og det er altså ikke hendes egen skyld - hun kan, som skrevet mange gange nu, ikke styre sine egne følelser.
Og jeg er nu ret sikker på, at det ikke har noget med alder at gøre
Som TS allerede har skrevet, så har hun fået det bedre med tanken om en dreng nu - og så kan hun jo så bevæge sig videre derfra. Det er noget så udskyldigt som forventninger. Og vi ved alle, at forventninger ikke altid holder. Og sådan er det bare.
Og nej, jeg er ikke en af dem der selv har visse forventninger. Når jeg skal have børn, så vil jeg sætte stor pris på begge køn, pige som dreng, ligemeget hvad. Og det ved jeg med sikkerhed
Men jeg ved da, hvor "nemt" det er, at ende med disse forventninger, da det jo ikke er noget man styrer.